CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R
Cikkek - (2016.07.25)

A New York-i Nemzetközi Autószalonon márciusban bemutatott 2017-es Nissan GT-R izgalmas új megjelenése és beltere, valamint a vezethetőséget és teljesítményt befolyásoló több kulcsfontosságú területe is lényeges változtatásokon esett át. Ennek eredménye többek közt a korábbinál számottevően merevebb karosszéria, illetve az ikerturbós, 24 szelepes, 3,8 literes V6-os megnövelt teljesítménye is.



 

Ikerturbós motor

 

A GT-R díjnyertes, 3,8 literes, 24 szelepes ikerturbós V6-os motorjának teljesítményét az elődmodellhez képest további 20 lóerővel növelték. A motor így 419 kW (570 LE) teljesítményt ad le 6800-as percenkéni fordulatszámon, részben a megnövelt turbónyomás, részben a korábban kizárólag a GT-R NISMO modellben elérhető hengerenkénti gyújtásvezérlés révén. A módosításoknak köszönhetően javult a gyorsulás közepes (3200 rpm és annál magasabb) motorfordulatnál, illetve jóval szélesebb teljesítménytartományban használható ki a motor csúcsnyomatéka. A GT-R NISMO-ban is használt gyújtásvezérlési rendszer hengerenként külön, nagy pontossággal időzíti a gyújtást, jelentősen csökkentve a kopogásos égés előfordulását. Az üzemanyag tisztább, hatékonyabb égetésével a motor károsanyag-kibocsátási értékei is javulnak.

 

A „VR38DETT” kódjelű motor hengerfuratait a hagyományos öntöttvas hengerbetétek helyett szórt plazmabevonattal látták el, ami csökkenti a belső súrlódást és a motor össztömegét, hatékonyabb hűtést és nagyobb motorteljesítményt tesz lehetővé, illetve csökkenti az üzemanyag-felhasználást is. A motort szimmetrikus, független szívósorral és kipufogó-leömlőkkel, illetve nagyteljesítményű, iker turbófeltöltővel szerelték fel. Emellett másodlagos levegőrendszer gondoskodik a hidegindítás utáni mérsékeltebb károsanyag-kibocsátásról. Az olajhűtő termosztátvezérlésű, a turbófeltöltők olajellátását pedig külön segédszivattyú biztosítja, ugyanakkor a nagy oldalirányú gyorsulásokra gondolva a motort kombinált nedves- és szárazkarteres kenési rendszerrel látták el. Minden egyes motort az alapoktól kezdve kimagaslóan képzett szakemberek szerelnek össze kézi munkával egy kifejezetten erre a célra épült szennyeződésmentes szobában. Minden elkészült motoron alumínium táblácska mutatja az összeszerelést végző Takumi motorépítő mester nevét.

 

Megújult a titán kipufogórendszer is, ami jobban alkalmazkodik a motorból kiáramló kipufogógázok magas hőmérsékletéhez. Az autó alsó burkolatán, közvetlenül a kipufogódob előtt kialakított NACA-légbeömlő a hátsó diffúzorokhoz vezeti a levegőt, hűtve a kipufogódobot és egyben hatékonyan elvezetve a forró levegőt az autónak erről a részéről.

 

 

Dupla tengelykapcsolós sebességváltó

 

A hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós, szekvenciális sebességváltó vezérlését is áthangolták, hogy finomabban és jobb teljesítménnyel működjön a legkülönbözőbb vezetési szituációkban. Sokkal simább lett például az első és második sebességfokozat közötti váltás a lágyabb elindulásoknál.

 

Az előző GT-R enyhe gázadással való indulás esetén csökkentette a motor nyomatékát, ami viszont észlelhetően lassabb gázreakcióval járt. A 2017-es GT-R hasonló helyzetben nem csökkenti a nyomatékot, ami elősegíti a simább kigyorsítást álló helyzetből enyhe gázadással is. Sőt, így a kipufogó is észrevehetően halkabb lett, ami kellemesebbé teszi az autó mindennapi használatát. A váltóvezérlő megnövelt pontossága emellett alacsony motorterhelés esetén – például városon belül vagy egy parkolóban – csendesebb működést tesz lehetővé.

 

ATTESA E-TS összkerékhajtás

 

A motor erejét a világ első független hátsó transaxle hajtóműegységeként megismert ATTESA E-TS összkerékhajtás-rendszer viszi át a kerekekre. Normál sebesség mellett a GT-R hátsókerék-hajtású autóként viselkedik, 0:100 arányú nyomatékelosztással, ami azonban a sebesség, az oldalirányú gyorsulás, a kormányzási szög, a gumik csúszása, az út felülete és a sodródás mértéke alapján akár 50:50 elosztási arányig módosulhat. A speciálisan a GT-R-hez kifejlesztett sodródásvezérlő alrendszer a kormányzási szögből számított ideális sodródás és a valós érték közötti különbséget méri a sodródásérzékelő és a gyorsulásmérő adatai alapján, majd a nyomatékot ennek megfelelően osztja el. A GT-R-ből már jól ismert Premium Midship Platform elrendezésben a sebességváltó, az osztómű és a differenciálmű az autó hátsó részén kapnak helyet. Ebben az elrendezésben nem alkalmaznak kardáncsöveket, így a kerékfelfüggesztések egymástól függetlenül működhetnek, biztosítva az optimális súlyelosztást és a lehető legnagyobb mértékű kanyartapadást.

 

 

Karosszéria és alváz fejlesztések

 

A 2017-es GT-R új szintre emeli a vezethetőséget és sportosságot az átdolgozott futóműnek és az eddiginél is merevebb szerkezetű karosszériának köszönhetően, ami a jobb vezethetőség mellett összességében is növelte az autó stabilitását.

 

Intenzív mérnöki munka eredménye a szélvédő A-oszlopokba ágyazott keretének új kialakítása is; a GT-R elülső részének így megnövelt szerkezeti szilárdsága kisebb deformációban és még közvetlenebb kanyarreakciókban nyilvánul meg. Az autó hátulsó részének merevsége is javult a csomagtartó körüli karosszériaerősítések eredményeként.  Ezekkel a változtatásokkal egyöntetűbb lett a karosszéria elülső és hátsó részének szerkezeti merevsége, és az autó összességében is kiegyensúlyozottabbá vált.

 

 

Továbbfejlesztették emellett a szelepház kialakítását a speciális, vezető által állítható Bilstein® DampTronic lengéscsillapítókban – melyek a járműtől érkező különféle adatok alapján állítják be a megfelelő csillapítási erőt, ezzel kiváló irányíthatóságot biztosítva a legkülönfélébb vezetési szituációkban és csökkentve a csillapítási veszteségeket. A felfüggesztés merev bekötési pontjainak köszönhetően javult a kanyarstabilitás és élénkebbek lettek a kanyarreakciók, mivel az egyes kerekek terhelhetősége úgy lett nagyobb, hogy a gumiabroncsok úttal érintkező felülete eközben az optimális értéken marad.

 

Az előző modellhez hasonlóan a DampTronic rendszer itt is háromféle üzemmódot kínál a vezetőnek: a jobb rugózást nyújtó Normal és Comfort módot, illetve az R üzemmódot. A háromféle beállítás a VDC dinamikus menetstabilizáló rendszerre, illetve a sebességváltó működésére is alkalmazható. A 2017-es modellben az „R” és a „Comfort” üzemmódok az eddiginél is sportosabb, illetve simább menettulajdonságokat ígérnek.  Az  „R” módban most még direktebb a kormányzás, a megnövelt szerkezeti szilárdságból adódóan pedig kisebb kormányzási szög mellett is ugyanolyan mértékű sodródás érhető el, míg a „Comfort” üzemmódban a tesztek eredményei alapján egyértelműen kisebb függőleges irányú terhelés éri a sofőrt a „Normal” futómű-beállításhoz képest. És ha már kormányzás: a GT-R elektronikusan vezérelt, fogasléces-fogaskerekes, alumínium fogasléccel szerelt, négy bekötési ponton rögzített, merev szigetelésekkel ellátott sebességérzékeny szervokormánya élénkebb kormányreakciót ad sportosabb vezetésnél, ugyanakkor a kormányzás kisebb erőfeszítést igényel városi forgalomban, és nagyszerű visszajelzést biztosít a nyílt autópályán is.

 

A megállítóerőről a Brembo® hatdugattyús, monoblokk féknyergei gondoskodnak, melyek elöl 15,35, hátul 15 hüvelykes, szabadon úszó, furatos, két részből álló Brembo féktárcsákat fognak. Az alacsony széntartalmú, magas szilárdságú fékpofák intenzív fékerőt képesek kifejteni minimális fáradás mellett. A nagy erejű fékezések során fellépő görbülést a féknyergek versenyautókon is alkalmazott radiális rögzítése csökkenti minimálisra.

 

Megnövelt szerkezeti merevségű karosszériájával, hatékonyabb futóművével a 2017-es Nissan GT-R minden eddiginél jobb irányíthatósággal, stabilitással és kényelemmel jutalmazza vezetőjét.

Kapcsolódó galériák
Nissan GT-R

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere