CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Kohári Zoli és a Camaro Z28
Interjúk - (2012.11.27)

Kohári Zoliról egy átalakított szólás jut eszembe: füst előttem, füst utánam… :) 

 

Kohári Zoli a DragRacing atyja, a pályák ördöge, ahol főnök, ellenfél és barát egyszemélyben. Tudjatok meg róla és autójáról most még többet…



 

CAG: Egy Viper után vetted meg ezt az autót. Miért pont erre a darabra esett a választásod?

 

Kohári Zoltán: A Viper után nem ez volt a következő autóm, hanem egy  VW Golf 1.9 PDTI, ami egy méltán híres hátsókerék-hajtású, igazi kis mérges dízel autó volt. A Golfban fantasztikus lehetőségek rejlettek és könnyen kezelhető volt, de sajnos egy fejlesztést követő próba alakalmával történt vele egy kis baleset, és totálkáros lett. Ezután egy pár hónapig nem is versenyeztem. Egy idő után jött azonban megint az a kis zümmögő bogár, amely folyton azt suttogta, hogy sebesség, adrenalin és gumifüst… Épp vidékről jöttem haza, amikor Szentesi Pisti barátommal arról beszélgettünk, hogy már nagyon hiányzik a gyorsulás élménye. Mit nem ad isten éppen akkor egy másik barátunknak Pisti elkezdett építeni egy autót, de különböző okok miatt nem lett befejezve. Maradt azonban egy komplett új motor…

Nekem sem kellett ennél több, még akkor hazafelé felhívtam  barátunkat és meg is egyeztem vele a motor árában. Hazaérve rádöbbentem, hogy van egy nagyon jó motorom, de nincs váltóm és nincs kasztni fölé. Pár nap keresgélés után rájöttem, hogy ez megint egy olyan projekt lesz, ami nem áll meg a betervezett pénzmennyiség duplájánál sem, de úgy gondoltam ha már belekezdtünk, akkor fejezzük is be. Mivel külföldön se volt annyira olcsó a kasztni és még a hazaszállítást is ki kellett volna fizetnem, így itthon is körül néztem. Hallottam egy kasztniról, ami jó lett volna nekem, de az egy másik nagy dragos csapatnál volt és nem akarták eladni nekem csak úgy. A végén csak rábeszéltem őket. :) Az amcsiból hozatott kasztnit így Győrben megvettem a Tuboly tesóknál, és ha már ott voltam, akkor vettem tőlük egy váltót is. Ez az egész nagyjából két hét alatt lezajlott. Volt motorom, kasztnim, váltóm. Minden egyéb „apróságot” szintén Amerikából kellett hozatni, de Szentesi Pisti áldozatkész munkája folytán és jó pár ember segítségével (alkatrészek beszerzése Kovács Szabi, gépmunka Tuboly tesók) rekord idő (három hónap) alatt elkészült az autóm: egy Z28 Chevrolet Camaro.  Ja, és hogy a kérdésedre is adjak választ, azért vettem ezt, mert szeretem a régebbi amerikai autókat. :)

 

 

 

CAG: Mesélnéd kicsit az autóról?

 

Kohári Zoltán:

 

A múlt:

 

A súly eddig 1250 kiló volt és 1200 lóerő

Motor: 454 ci .030 túlméret 4.310 in.

Hengerfej: Brodix BB2 szívó szelep 2.3 in. kipufogó szelep 1,88 in.

Hajtókar: H-beam 6,385 in. Manlley

Főtengely: Acél 4.000 in.

Injektor Mechanikus: Big Ugli 3x5”

Gyújtás: MSD Programable Digital 7 logolható

Gyertya: NGK Racing

Kipufogó: 8 rozsdamentes cső

Váltó: TH400 Revers Trans Brake  Full Manual

Kuplung: 6000 Stall Speed

Diffi: Strange aluminium 9” 4.11:1

Hátsó gumi: 34.5/17.0-16

Első gumi: 25.0/5.0-15

Első futómű Strange McPherson

Hátsó futómű: 4 lengőkaros

Kasztni: Csőváz, eleje műanyag, ajtó műanyag, többi elem lemez.

 

Jelen - változások azóta:

 

A diffi: Ford 9”/9.5” Strange Ultra Case Aluminium közép rész 3.89:1 áttétel

40 bordás Pro Race féltengely, Ultra Spool fix differenciál, Motive acél áttétel.

Strange crome-moly kardántengely

Pat Musi (Camp Stanley tuned) 526 C.I. Blown & Injected Motor Dart Big M Block
14-71 Little field kompresszor 

 


 

 

CAG: Milyen fejlesztéseket tervezel rajta?

 

Kohári Zoltán: Mint már írtam is az év végére belekerült a nagy motor, ami 2100 lóerő és 2400 Nm-t tud. Már tiszta metanollal, azaz alkohollal megy, és egy amerikai NHRA bajnok építette, Pat Musi. Igazán még arra se volt idő, hogy kipróbáljuk. Talán mindössze egy valamelyest értékelhető futam volt, ahol 100 méternél elfogyott a 20 liter üzemanyag és onnan gurultam a célig 300 métert; így mentem 8.8-as időt. Most télen készül a teljes karosszéria, ami full carbonból lesz és így az autó karosszériájának súlya nem éri majd el a 30 kilót. Igaz a nagyobb motor nehezebb, mint az elődje. Ezen felül belekerül még egy sparco automata tűzoltó berendezés is.

 

 

CAG: Mi a legjobb eredményed vele?

 

Kohári Zoltán: Még a régi gyenge 1200 lóerős motorral 8.45@258.

 

 

CAG: Azért ez a kategória a gyorsulásban már nem veszélytelen. A rajtban soha nincs benned félelem?

 

Kohári Zoltán: A rajtban nincs, mert ott túl gyorsan történnek a dolgok. Ez az autó kb. 1,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t és 4 másodperc körül a 200 km/h-s tempót. Ha minden rendben lesz és a megfelelő tapadás is biztosított, akkor a célban már 300 km/h felett leszek és 6-7 másodperc alatt teljesítem a távot. Nem szoktam félni általában, de volt már olyan, hogy nagyon vártam a táv második felében, hogy áthaladjak a célon.

 

 

CAG: Kerültél már veszélyes helyzetbe?

 

Kohári Zoltán: Igen egyszer, de az még a Viperrel történt. Én voltam a hibás, mert nagyon leengedtem a hátsó kerekeket és ezt már 200 felett nem nagyon akarta elviselni. Megcsúsztam, majd meg is pördültem. Akkor a kerekekben 0,3 bár nyomás volt, de ez a Viper kisebb kerekeibe nagyon kevés volt. A mostani gumikkal rendszeresen 0,2 bár nyomással megyek és nincs semmi baj, mert majdnem másfélszer akkorák.

 

 

 

CAG: Mennyire nehéz uralni egy ilyen erős autót, illetve mennyire nehéz visszafogni Magad, hogy szépen fokozatosan teszteld a pályát és az autót, és ezáltal fokozatosan érd el az egyre jobb eredményeket?

 

Kohári Zoltán: Egy biztos: ilyen autóhoz nem elég a pénz, itt már több éves tapasztalatra és gyakorlatra van szükség, nem beszélve a higgadtságról és a jó reflexekről. Semmi nem ér annyit, mint a biztonság, és aki vezetett már hasonló autót az tudja, hogy majdnem egy év kell ahhoz, hogy kiautózd belőle a legjobb időt. Aki nem kezeli ezeket a technikákat óvatosan és megfontoltan, az ne menjen emberek közé, mert baleset lesz belőle. Szerencsére versenytársaim hasonló véleményen vannak és az elmúlt 10 évben nem történt baleset.

 

 

CAG: Szerinted mitől lesz valaki sikeres a gyorsulásban? Mennyire múlik a technikán és mennyire a pilótán?

 

Kohári Zoltán: 60-70% technika és 30-40% pilóta véleményem szerint egy normál futam esetén, de ha baj van, akkor 90% a pilóta és a maradék 10% a technika.

 

 

CAG: Mi az a három legfontosabb tulajdonság, ami ehhez kell?

 

Kohári Zoltán: Kitartás, sportszerűség és akarat, de ezek az élet más területén sem elhanyagolható dolgok.

 

 

 

írta: SAjt  CarsAndGirls.hu (2012)

 

 

____________________________________________________________________

 

Kapcsolódó anyagok:

 

Révész Kitti és Zoli Camaro-ja (fotók)

 

Interjú Révész Kittivel

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere