Cikkek - (2009.11.20)
Ennek a jelenleg hófehér Stilonak a története 2006-ban kezdődött. Demcsák Gergő alig másfél évesen kaparintotta meg a kocsit, és kifejezetten a tuning miatt vette. Az alap kocsi egy limitált kiadású Racing Edition volt, amin már gyárilag voltak küszöbspoilerek, egy kis hátsó szárny, és 17-es kerekek, plusz az "egynégyes", 95 lóerős motorhoz egy hatsebességes váltó. Nem sokkal a vásárlás után került a vas a Fanat-x csapathoz, és sok-sok egyeztetés után elkészült a terv.
Gergő autós újságíróhoz méltóan tudta mit akar. Első körben Carbon Dinamic Airbox került a szívó oldalra a könnyebb levegőzés miatt, majd a kipufogó oldalra kapott egy szép Isotta dobot a szebb hangzás, és a sportosabb menetteljesítmények érdekében. Közben már előjegyeztük a LLumar műhelyébe egy üvegfóliázásra a kocsit, ami gyorsan el is készült. Persze ezek csak a kisebb változások voltak, mert az ICC body kit csak ekkor érkezett meg a kocsihoz… sajnos törötten, és ráadásul nem is passzolt a kocsihoz, így végül Portugáliából Ibherdesign optikai csomagja került a kocsira, amit Menyusék faragtak rá, majd végül lakkfekete színt adtak neki.
A Stilo kategóriái: majdnem gyári...
Ezután a kocsit 35mm-rel leültették Apex ültetőrugókkal, amiknek a keménységét Lindor gátlókkal adták meg. A beltérbe sok-sok Isotta kiegészítő került, ülések, kormány, könyöklő, pedálok, és a kárpitokat kék bőrrel húzták be. Ez volt az egyes fázis!
A második fázisban kikerült a középdob a kocsi alól, és 60-as rozsdamentes rendszert kapott kocsi a Proextől, innentől nem akarták elhinni, hogy "csak" egy 1.4-es aggregát van elől. Majd a futómű le lett cserélve a H&R állítható futóművére, ami 30-60 mm ültetést enged. Az utóbbinál a közlekedés szinte teljesen lehetetlen Budapesten, így -50mm-rel ment a kocsi, ahol a kartervédő hozzávetőlegesen 8 centire van az aszfalttól. A kasztni sem kerülhette el a változást, így a kocsi megint a fent említett csapatnál kötött ki.
A csomagtartó ajtaján a rendszám helye kicsit átalakult, és kocka rendszám került fel. Majd megékeztek a 7x17-es titánium szürke Kosei Evo Penta felnik, amiket két centis nyomtávszélesítővel szereltek fel a Franciaországból rendelt speciális tőcsavarokra. Az Isotta üléseket Momo ülések váltották fel, és az összképnek köszönhetően 2007-ben a szeptemberi Olasz Autó találkozón Geri elhozta a legszebb beltérnek járó díjat. Ez így nagyon szépen hangzik, de persze ez nem volt elég, így megint változtatni kellett a kocsin.
Gergő kezdte unni a fekete színt, meg Dávid, a Fanat-x csapat feje már tele tömte a fejét, hogy milyen szép lenne fehéren a kocsi, így végül a kocsi megint begurult a műhelybe. Kis csavar volt a történetben, mert Gergő az oldal díszlécet is likvidálni akarta, aminek hallatán Menyus bal szeme enyhe rángásba kezdett, mert a Stilo ajtajának anyaga kicsit puhára sikerült, így ha hosszabb ideig áll a napon, akkor magától deformálódik, nemhogy a hegesztés melegétől. Éppen ezért van az, hogy nem nagyon merik ezt a műveletet bevállalni sehol.
... és a "messzenemgyári" :)
Végül a kocsi az Audi ibiszfehér színét kapta, amitől hirtelen előugrottak az eddig feketében elbújt formák, és ívek. Mivel lehetne a dolgot még tetézni? A gépháztető, a tető, és a szárny karbon fóliát kapott a LLumartól. Jól is néz ki, és a kavicsfelverődést is jobban bírja. Közben sikerült kiválasztani az új felnit, ami egy 18"-os Oxigin Crystal szett lett szürke színben, de csak azért, mert feketében nem gyártják ebben a méretben. Természetesen ez nem jelent gondot, itt a tél, így lesz idő lefújni feketére, és az éleit megpolírozni. A kocsi megállításáról Tarox féktárcsák és betétek gondoskodnak az első kerekek mögött.
A beltér is változott, mert kikerültek a Momo ülések, és visszakerültek a gyári ülések, természetesen bőrbe húzva, és kicsit átalakítva, így senki nem hiszi el, hogy ezek a gyáriak. A bőrből került még a műszerfalra, a napellenzőkre, sőt még a tetőkárpitra is. A különlegessége a bőrözésnek, hogy kék cérnás varrást kapott, így nagyon feldobja a belteret.
A hifi jelenleg egy két dines Pioneer Bluetooth-os fejből áll, ami egy Rockford Fosgate erősítőbe küldi a jelet, ami gondoskodik az első duplacsipogós komponens szett, és a csomagtartót elfoglaló mélyláda meghajtásáról. Mint azt láthatjátok a kocsi jelenleg ebben az állapotban tündököl, de szinte biztos, hogy itt még nincs vége a történetnek...
írta: Kiszely Máté -- Fanat-X
A helyszínért külön köszönet az EAGLES American Football Team-nek.
Kapcsolódó anyagok:
Autós csajos sorozat a kocsiról (fotók)
Interjú Veronikával, a modellel (interjú)