CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
A nagy narancs - a KTM 525 SX Racing
Cikkek - (2009.11.03)

Bettina mellett teljesen megszelídült ez a gyönyörű, ám annál vadabb KTM. Úgy vélem senki sem csodálkozik azon, hogy ilyen finom érintéstől még ez a motor is kezesbáránnyá vált... A motor tulajdonosa elárult pár titkot a kincséről...



 

Ez a KTM 525 SX Racing 2003-as évjáratú. A motor 2008 végén egy teljes regenerálást kapott, mely majdnem minden porcikájára kihatott. A hengerűrtartalma 510 ccm, melyet 72 mm-es kovácsolt hajtókar és egy 95 mm-es tarajos (emelt kompressziós) dugattyú ad (mindkét alkatrészt a PROX szállította).

 

Felül szimpla vezérműtengely vezérli a négy titánszelepet. Négysebességes váltó viszi át az erőt a DID520-as X gyűrűs láncon a hátsókerékre. Az anyagellátásról egy 45 mm-es Keihin Mx vákuumgyorsítós karburátor gondoskodik, a szikrát pedig digitális Kokusan DCI gyújtás csiholja. A tengelykapcsolást Hinson hydraulikus kuplung végzi, MAGURA vezérlővel. A motorblokkot króm-molibdén váz öleli, melynek kopásait elektroszinterrel tüntettem el.

 

A motor futóműve elől és hátul is több mint 30 cm-es rugóúttal bír, mely kb. 70 kilogrammos testsúlyhoz van szelepelve. Az első teleszkópok gyári szelepszerkezetűek, a jobb oldali szárat egy mechanikus rajtolóautomatika díszíti, a hátsó rugóstag a típus egyik gyári tuningváltozatának csillapítórendszerét egy WP PDS/SXS-t kapott, melyet szintén testtömegre szelepeltünk. Ez a lengés- és végcsillapításban segít nagyon sokat. Mindkét rendszer ÖHLINS SAE10W olajjal simítja a versenypálya gödreit.

 

 

A kerekek tömbből mart TALON kerékagyból 4,5 mm-es rozsdamentes acélküllőkből, és EXCEL-ráfból állnak össze. A lassulásról elől-hátul BREMBO fékrendszer gondoskodik, melyet fokoztunk a gyárinál 60mm el nagyobb átmérőjű, 320 mm-es GoldFren sárkivetős féktárcsával, és az erre harapó FerodoDS 2000-es fékbetétekkel, no meg az egyedileg gyártott teflon fékcsövekkel. Ezeken kívül még pár apróság: a 28 mm-es Magura Conical kormány, a központi teleszkóplégtelenítő, Racetech kézvédők, TwinAir olajos levegőszűrő, karbon légszűrőházfedél.

 

Hab a tortán, hogy a motort lakkfekete Racetech sportidomok alá bújtattam, melyet egyedi igények alapján, Dekotex által tervezett és gyártott dekorszettek díszítenek, mind a rajtszámtáblákon, mind az oldalidomokon.

 

Csodálkozik még valaki azon, hogy Bettina alig akart lepattani a motor nyergéből? :)

 

 


 
írta: Tisza Ákos és RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

 

 


 

Kapcsolódó anyagok:

 

Interjú a motor "meghódítójával", Bűti Bettinával

 

 


 

Kapcsolódó galériák
Bűti Bettina

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere