Drift - (2009.10.04)
Csak egy igazán szűk kör tudott arról, hogy Tóth Zoli lecseréli a Corollát, és a 2010-es évnek egy nagyon precízen megépített 1992-es Nissan Silvia S13-mal vág neki. Mi most lerántjuk a leplet...
Amikor megpillantottuk az autót, ahogy ott pihent a Corolla mellett, nemes egyszerűséggel leesett az állam. Zoli és a jelenlévők is őszintén elismerték, hogy a Silvia nem a legszebb autója a Nissan gyárnak, ám Zoli autóját japán mesterek kezei gyönyörűre faragták. Először arra gondoltam, hogy az autóhoz adott több száz oldalas műszaki leírást átböngészem, és annak alapján összedobok egy cikket. Azonban az első oldalak után meggondoltam magam, hiszen így kezdődött: "1. Nyisd ki a vezetőülés melletti ajtót. 2. Nem, nem, a vezetőülés a másik oldalon van..." :) Épp ezért mindenki jobban jár, ha Zoli mesél új szerelméről:
CAG: Miért váltottál?
Tóth Zoli: Két versenyen indultam 2009-ben a Corollával, és be kellett látnom, hogy a profi ligában, ebben a megerősödött mezőnyben az én autóm már kevés. Realizáltam, hogy a középmezőnybe tudok ezzel az autóval csak bekerülni, de én szerettem volna onnan folytatni, ahol tavaly abbahagytam.
CAG: Miért épp egy Nissan Silvia mellett döntöttél?
Tóth Zoli: Különleges autót szerettem volna, és a japán Nissan Silvia mindig is az álmom volt. Az autóvásárlásnak úgy álltam neki, hogy a leendő autómba különleges motort is szeretnék. A Nissan Skyline GTR RB26-s motor volt az egyik álmom a Toyota szupra biturbós motorja mellett, és szerencsére pont sikerült egy olyan autót találnom, aminél az álommotor és az álomkarosszéria együtt van.
CAG: Milyen a motor és a karosszéria?
Tóth Zoli: Egy Nissan Skyline GTR motorja és hajtáslánca került az autóba, ami gyárilag is tudja már a 280-320 lóerőt. Ez van "enyhén" tuningolva még. Jelenlegi teljesítménye turbónyomástól függ, ami 380-450 lóerő között mozog. A teljes karosszéria műanyag, egy teljes wide body kit van az autón. Csak a két oldalajtó van fémből, minden más műanyag.
CAG: Úgy hallottam van egy-két érdekesség az autóban...
Tóth Zoli: A japán streetlegal-, illetve initial-feeling érződik az autón. A japánoknál szokás, hogy csak a vezetőülésbe helyeznek el teljes értékű versenyülést, a másik általában valamilyen sportautóból kiszerelt gyári sportülés. Ez az enyémben is így van. Illetve az Initial D Mangából ismert kávés történet miatt (úgy lefűzik, hogy nem lötyög ki a kávé...) a pohártartó elmaradhatatlan tartozéka egy japánból érkezett driftautónak.
CAG: A motortérben is találunk érdekes dolgokat. :)
Tóth Zoli: Van benne egy légbuborék-mentesítő, ami összegyűjti a magas fordulaton képződő buborékokat a vízből, így jobb lesz a hűtés. Van benne még egy főféktengely-kitámasztó berendezés is. A fémhálós fékcsövektől nagyon kemény lesz a fékhatás, nagyon kemény lesz a fékpedál. Enélkül a berendezés nélkül el tudna mozogni a főfékhenger, amikor izomból nyomod a pedált.
CAG: Gondolom teljesen más vezetési technikát igényel a két autó...
Tóth Zoli: A Corollát tömegből, lendületből, rugdosva kellett vezetni, ezt az autót gázzal kell. Nekem is furcsa, mert brutális az ereje. A 18"-as, 245-ös gumikat úgy forgatja padlógázon, mintha jégen mennék. Olyan 3000-3500-ig tudja azt, amit az "M"-es BMW motorok, onnan felépül a turbónyomás és elszabadul a pokol. Elképesztő ereje van.
CAG: Mikor próbálod ki pályán?
Tóth Zoli: Jövő héten leszervizeljük, majd utána következhet egy zártpályás teszt. Nem tudom még, hogy privát vagy szövetségi edzésre viszem majd le, az is lehet, hogy megyünk pár kört az Euroringen.
Miután eljöttünk Zoliéktól, mégis csak kipróbálták a japán harcost. Erről Zoli így számolt be este:
"Barátom rábeszélt, hogy ugyan menjünk már ki egy komolyabb körre, mivel minden nyomás/hőfök érték rendben, nem tudunk úgysem kárt tenni a kocsiban ezalatt a néhány km alatt. Hát nem akarom elhinni... Negyedikben (!!) is 4000 felett ugyanazt csinálja mint másodikban. Ahogy felépül a töltőnyomás, azonnal elkezdi csavarni a hátulját, az 5. fokozat az egyetlen, amiben tapadást lehet levinni, hihetetlen. Pár km után elkezdtem padlózni és ráérezgetni az ellenkormányzásra, nagyon bitang, csak azt kell megszokni, hogy itt minden sokkal, de sokkal nagyobb sebesség mellett történik. Egyszóval: VADÁLLAT!"
Most pedig a végén következzenek a száraz, de annál érdekesebb műszaki adatok:
ENGINE:
RB26DETT Engine (Skyline GT-R)
3 Layer Radiator
Greddy Silicone Rad Pipes
Greddy vacuum hoses
Painted Engine Covers
Greddy Trust Air Filters
Cusco Front Strut Brace (RSR Base)
Greddy Trust Oil Cap
Coolant Swirl Pot
Aftermarket Engine Mounts
Earthing kit
Greddy Trust Oilcooler
Front Mounted Intercooler & Piping
HKS Adjustable Cam Slide Pulley
HKS 264 camshafts
HKS metal layer head gasket
Nismo N1 Turbos
Nismo bearings
Nismo Fuel Pump
Aftermarket Front Pipe
Custom Exhaust (No Cat)
SUSPENSION / BRAKES / WHEELS / DRIVE
Cashiew Front Coilovers 10k
Bilstein Rear Coilovers 8k
Front & Rear Stain Mesh Brake Lines
18″ SSR Strusse Alloys (Front 18×9.5 + 22, Rear 18x 10J + 6)
OS Giken Twin Plate Clutch
Skyline R33 transmission
Cusco Front Stabilser
Cusco Front Tension Rod
5 Stud Hubs
Cusco wheel spacers
Cusco Rear Upper Arms
Skyline R33 Type M Calipers F/R
Hicas Cancel Rod
Cusco LSD
4.300 R&P gearset
Master Brake Cylinder Stopper
BODY / EXTERIOR
Acrylic Glass (All Except front Screen)
FRP Bonnet (Dmax, Cut for Engine)
FRP Trunk
Nismo GTR Trunk Spoiler
Wide FRP Front Vented Fenders
Rear FRP Overfenders
Vertex style Front Aero Bumper
Vertex style Rear Aero Bumper
Vertex style Side Skirts
Aftermarket Rront Lenses
Aftermarket Rear Lenses
INTERIOR
Impul Racing ECU
HKS EVC3 Boost Controller
Cusco Roll Cage (7 Point)
Battery relocated to boot
Sparco REV Full Bucket Drivers seat
R33 Passenger Seat
Sabelt 4 Point Harness
Top Secret Engine Start Button
Greddy Trust Shift Knob
Drift use Handbrake Button
Rear Strut Brace
Razo Pedals
Defi Tacho (In Dash)
Shift Change Light
Omori Water Temp Gauge
Omori Oil Temp Gauge
Omori Oil pressure Gauge
Momo Steering Wheel
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)
Kapcsolódó anyagok:
A Nissan Silvia S13 Szandra társaságában (fotók)
Interjú a modellel, Klemm Szandrával