Cikkek - (2009.09.25)
Látva a sok tuning autóval száguldozó fiatal, néha akár még alap vezetési tapasztalattal sem rendelkező "utcai versenyzőt" ezerrel tépni az utakon, elhatároztuk, hogy a balesetmentes közlekedésre fókuszálunk egy kicsit, és olyan autót készítünk, ami bár nem változtatja meg a világot, de talán néhány ember szemét felnyitja. Mi lenne erre alkalmasabb, mint egy tuning "Hullaszállító"?!
A tuning "Hullaszállító"
Nap mint nap közvetve, vagy sajnos akár közvetlenül is érintve vagyunk a közúti balesetekben, ahol ismeretlenek, vagy akár ismerősök szenvednek sérüléseket, vagy rosszabb esetben...
A csapat frontemberének Dávidnak a HF Integrale Evoluzione mellett volt egy Lancia Dedra kombija is napi használatra, hogy ne a Delta kopjon. Nos, ez a Dedra teljesen véletlenül pont alkalmas volt a "feladatra", így hát egy szép kora tavaszi napon Dávid beállt a műhelybe a kocsival, és a csapat nekiállt szétszedni...
Első körben az üvegek kaptak teljesen egyedi fóliatetoválást, ami körben EKG görbét, és hátul egy nonfiguratív koponyát ábrázol, arany és fekete kombinációban. Mikor ez megvolt, a kocsi átkerült a karosszéria műhelybe ahol komolyabban kezelésbe vették a fiúk...
Természetesen az alapterv már megvolt, amit Tárnok Zsolt az ismert designer papírra is vetett. A látványterv Zsolthoz híven gyönyörű volt, de sajnos pár dolgot módosítani kellett, mert a halottas kocsi az fekete, és a látványterven egy Omega utód szerepel. Így változott a szín, és pár ív a kocsin.
Az első tervek...
A kötelező javítások mellett eltűntek az oldalindexek, a díszlécek, az antenna, átalakultak az első és hátsó lökhárítók, a hűtőmaszk, felkerültek küszöbspoilerek, és a legjobban szembetűnő változás a csomagtartó ajtó átszabása volt, ami miatt a kocsit hátulról elég nehéz beazonosítani. Miután a lakatos munka elkészült, a kocsi bekerült a fényezőkamrába.
A sima fekete nem lett volna elég figyelemfelkeltő, így Dávid a matt fényezés mellett döntött, ami elég bátor dolog volt, ha figyelembe vesszük, hogy a kocsi ugyanúgy napi használatban maradt azután is, hogy elkészült. A matt fekete mellett az arany jöhetett szóba színválasztáskor, ami már a fólián is látható, így a gyári ezüst tetősínek, és a sorszámozott Zender felnik arany színt kaptak. Természetesen épített autónak nem áll jól az égi meszelés, így elöl 4 centivel, hátul 8 centivel lett lejjebb engedve a kocsi, csak hogy ne kelljen magasra emelni a koporsót bepakoláskor.
Azok a részek, amiknek nem állt jól a fekete, sem az arany, azok karbon fóliát kaptak, amiből jutott a beltérbe is rendesen. A műszerfal, a középkonzol, a hifi install első szett beépítése, de még a kormány is karbonos lett. A beltér átalakulása itt még nem ért véget. Az ülések, és a hifi beépítés fekete/törtfehér kárpitozást kaptak, és totálisan átalakult a csomagtartó is, aminek köszönhetően teljesen használhatatlanná vált a kombi mivolta a kocsinak.
Ez ma már a koporsó és Samu helye...
Kötelező elem a kocsiban a középen elfektetett koporsó, amiben a csapat kabalafigurája Samu fekszik. Egyik oldalra egy brutális FLI erősítő került beépítésre, aminek egyik oldalán egy Massive 2 farad-os kondi van, a másik oldalán egy hatalmas Vibe nyomó, ami ellátja a kocsit mély hangokkal. A közép frekvenciákról egy 16-os Vibe szett gondoskodik, míg a magasról az ajtónál elhelyezett csipogók. Ha esetleg utazás közben is hallgatnánk zenét, akkor abban segít az elöl elhelyezett komponens szett. Az egész installt egy JVC DVD-s fej hajtja meg, aminek a képe a csomagtartóban a csapat logója mellett elhelyezett monitoron látható, ezzel is sugallva, hogy a filmnézés nem biztonságos menet közben.
A kocsi koppra lett kész az évadnyitó Tuning Show-ra, ahol hatalmas sikerrel debütált. A srácok szerint, ha csak egyetlen ember figyelmét sikerül felhívni, hogy nem érdemes esztelenül száguldozni, és a vezetés igen is veszélyes műfaj, és ezzel talán megmentjük az életét, akkor már megérte a sok-sok munka, ami ebben a kocsiban van. A kocsi mottója: "Ne ezzel legyen az utolsó utad!", amit nagyon jó lenne, ha mindenki megjegyezne, idézem a tulajt: "... bevallom sokszor én is elveszem a gázt, amikor a belső tükörben a koporsót látom magam mögött, útban egy-egy kiállítás felé." Ezután az elgondolkodtató mondat után beszéljenek inkább a képek.
A koporsót a Rácz Művek Kft. bocsátotta a rendelkezésünkre, a Gál Krisztinával készült fotózáshoz a helyszínt a Young B.T.S. Kft. biztosította.
írta: Kiszely Máté és Kovács Dávid -- Fanat-X
Kapcsolódó anyagok:
Galéria a Dedráról és Krisztináról (fotók)
Interjú a modellel, Gál Krisztinával