Interjúk - (2009.09.06)
Ezen a hétvégén ismét a gyorsuló versenyautóktól volt hangos a kiskunlacházi kifutó. A DragRacing futamai mellett itt került megrendezésre a KOE soronkövetkező versenye is.
A különleges autók és bivaly erős motorok mellett sok-sok meglepetésben volt részük a versenyre látogatóknak. Az égen műrepülő bajnokunk, míg az aszfalton Mókus és Erdős Csabiék csapata kápráztatott el mindenkit. Kíváncsi voltam arra, hogy mi hajtja ezeket a fiúkat? Tömény adrenalin? :) Többek között erről faggattam a szervezőt, Kohári Zoltánt, a két őrültet, Mókust és Erdős Csabit, valamint a minden versenyen induló Vogelsinger Sanyit és F1 Pistit.
Legelőször Kohári Zolit kaptam mikrofonvégre, hiszen ezeket a fantasztikusan megszervezett futamokat neki köszönhetjük...
CAG: Honnan jött az ötlet, hogy gyorsulási futamokat rendezz?
Kohári Zoltán: 2003-ban voltam először legális gyorsulási versenyen, és úgy éreztem, hogy nem csinálják túl jól mindezt és úgy gondoltam, hogy nekem ez jobban menne...
CAG: Hogyan tudtál megválni a Vipertől?
Kohári Zoltán: A kérdés jó, a válasz pedig egyszerű: megfelelő pénzösszeget adtak érte.
CAG: Ezek szerint minden megvehető?
Kohári Zoltán: Így van, én is, tehát nyugodtan lehet a szüzességemért licitálni.
CAG: Most egy Celica-val indultál. Ez lesz a Viper utódja?
Kohári Zoltán: Nem, csak kölcsönkaptam.
CAG: Hogyan tudod a versenyeken kezelni, hogy rendező és versenyző is vagy?
Kohári Zoltán: Úgy, hogy amikor versenyzem, akkor nem vagyok szervező és mindent a szabályok szerint végzek. Ha kizárnak, akkor kizárnak, mint az előbb is a KOE futamán.
Zoli után következett Boldizsár István, vagy ahogy mindenki ismeri, "F1 Pisti":
CAG: Mikor indultál először gyorsulási futamon?
F1 Pisti: 2001-ben.
CAG: Hogyan ragadt rád az F1 Pisti név?
F1 Pisti: Két cégem van, melynek ez a neve, így rámragasztották.
CAG: Mikor kezdted el építeni ezt az Audit?
F1 Pisti: Ez az Audi két éve épül, de ezek az autók sohasem készülnek el. Most épp a differenciálmű ment tönkre pénteken, majd szombaton is.
CAG: Mesélj az autódról egy kicsit!
F1 Pisti: 2553 köbcentis, 5 hengeres húszszelepes turbó motor van benne. Lemérve 780 lóerő, 920 nm nyomaték.
CAG: Mi volt eddig a legjobb idő, amit eddig mentél?
F1 Pisti: 10,0. :) Tegnap is 10,1-et mentem 235 km/h sebességgel.
CAG: Kohári Zolinak kölcsönadtad már?
F1 Pisti: Nem, mert nem tud váltani. :)
Aki jár a DragRacing versenyeire, az F1 Pisti mellett találkozhat a másik őrülttel, Vogelsinger Sanyival:
CAG: Mesélj nekem arról, hogy mikor kezdted el építeni azt az autót, melyen a KOE futamain indulsz?
Vogelsinger Sanyi: Ez régi autó, megvan már két éve. A King of Europe-on mindig ezzel indulok. Idénre egy teljesen új motort terveztem bele, mellyel most verseny előtt két hétig szenvedtem. Feladtam a harcot, így belekerült egy teljesen vadidegen, ezeréves motor, mellyel megpróbálok valamilyen elfogadható eredményt elérni.
CAG: Mit tudhatunk róla?
Vogelsinger Sanyi: 1800 köbcentis turbós motor, melynek én építettem szinte mindenét. Valahol 360 és 400 lóerő között mozog most a teljesítménye. 10,5 mp-cel kvalifikáltam, ami nagyon jó eredénynek számít, hiszen a KOE futamain kötelezően utcai gumival kell menni. Annyit módosítottunk még az autón, hogy a belsejét kiszedtük.
CAG: A Honda Civicről mit árulnál el?
Vogelsinger Sanyi: A Hondával már egy éve versenyzem, tegnapig ez volt a leggyorsabb autó Magyarországon. Apróbb műszaki gondokkal küzdök, de így is végigtolom majd vele a versenyt.
CAG: Melyiket szereted jobban?
Vogelsinger Sanyi: Mindkettőt, hiszen mindegyik az én gyerekem.
Ezen a hétvégén becsúszott a lábaim közé Herczeg Balázs, alias Mókus, de természetesen csak gumival engedtem... Fő a biztonság. ;) És ha már ilyen közel kerültünk egymáshoz, igyekeztem jobban megismerni őt...
CAG: Áruld el nekem, hogyan lettél Te Mókus?
Mókus: Egy fáramászós mókánál kaptam ezt a becenevet.
CAG: Mikor kezdted ezt az őrületet el? :)
Mókus: Kilenc éve kezdtem a Simsonnal és a Pannóniával. Négy éve motorozok nagy motorral, három éve versenyzek, addig csak bemutatókat csináltam.
CAG: Komolyabb baleseted volt már?
Mókus: Sajnos volt már egy, ami kilenc hónapos kihagyással járt. Egy új trükk gyakorlása közben történt.
CAG: Van esetleg új trükk a tarsolyban, amit elárulnál nekünk?
Mókus: Vannak új ötleteim, de nem szeretném ezeket elárulni.
Van egy férfi, akiről azt hittem, hogy nem tudja mit jelent félni. Ő Erdős Csabi. Vajon jól gondoltam?
CAG: Ismered azt a szót, hogy félelem?
Erdős Csabi: Természetesen. :) Én minden pillanatban félek, amikor beülök a dragsterbe.
CAG: A dragstert meg lehet fogni, ha beszitál vagy kicsúszik az irányítás a kezedből?
Erdős Csabi: Meg kell fogni, hiszen végzetes lehet, ha bármi történik. Szombaton az első futamban túl nagy teljesítménnyel indultam, ráadásul nagyon csúszik nekünk ez a pálya, és 100 méternél keresztbe állt az autó. El kellett lépni a gázról, tudni kell, hogy mit kell tenni ilyen helyzetben.
CAG: Hogy szuperál a dragster új motorja?
Erdős Csabi: Túl jól. :) Borzasztóan erős, hiszen ez egy 9400 köbcentis motor, 14,5-ös sűrítéssel, nagyon nagy fordulattal, hiszen egészen 9500-ig is el lehet forgatni. Maximálisan még 800 lóerőnyi nitrót lehet még rátenni. Tegnap olyan volt a teljesítménye az autónak, hogy ha megtapad az első futamban, akkor 6 mp tetejét tudott volna menni, és 200 mérföldet. Most visszavettük nagyon a teljesítményét, de így is háromszor kellett elvenni a gázt ahhoz, hogy végig tudjak menni. Így futottuk azt a 7,5 mp-es időt, és ezzel új sebességi- és pályacsúcsot értünk el.
CAG: Mit szeretsz jobban? Négykereket vagy kétkereket? :)
Erdős Csabi: Nem lehet összehasonlítani a kettőt, egészen más feeling a dragster és teljesen más a kaszkadőr-bemutató a motorokkal. Mindkettőt imádom, mindkettő hatalmas adrenalin, de a legfélelmetesebb és legveszélyesebb a dragster.
CAG: Milyen érzés ez belülről?
Erdős Csabi: Ez az az érzés, amiről nem lehet beszélni. Azt szoktam mondani, hogyha megyek egyet a dragsterrel, akkor utána egy hónapig vigyorgok. :)
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)