CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Yamaha R1 - még tökéletesebb, mint volt
Cikkek - (2009.06.03)

Rengetegszer olvashatjuk megújult autók, motorok esetén, hogy a tervezők ráncfelvarrást hajtottak végre. Nos, a Yamaha cégnél a régi R1-re alapozva teljesen új gépet álmodtak meg, mely megállja a helyét az utakon és a versenypályán egyaránt.



                                Yamaha R1 - maga a tökély...

 

Kézenfekvő volt, hogy a váz tervezésénél az M1 vázát vegyék alapul, hiszen ez már bizonyított a világbajnokságon. Külsejét tekintve az újratervezett alumínium deltabox vázon kívül számos jegyében megváltozott az R1. A 2009-es R1 teljesen új műszerfalat kapott, új légbeömlőket, a légbeömlőkbe integrált első lámpákat, új formájú, nagy kapacitású tankot, valamint öntött magnézium segédvázat.

 

                                       A mindent látó szem

 

Mégis úgy gondolom, hogy a külső nem minden, hiszen mit érne egy gyönyörű váz, egy csodaszép forma megfelelő műszaki adottságok nélkül. Kezdjük a Yamaha R1 lelkénél, a motornál. A motor részleteiben hasonlít a Big Bang blokkra, mely jól ismert a versenypályákról. 12.500-as fordulaton 182 lóerőt ad le ez az új, 4 hengeres 998 köbcentis blokk. A gyújtási intervallum változó: 270º - 180º - 90º - 180º.

 

A moci további érdekessége még, hogy a szívótölcsér hossza elektronikusan változtatható, valamint kapott a kormányra egy D-mode gyújtástérkép-elektronikát, melynek segítségével három különböző mód választható a "nagypapis" utcaitól a kemény versenypályára valóig minden.

 

                 Ha jól csinálod, mások csak ennyit látnak belőle...

 

Könnyebbek lettek a hátsó lengővillák, az első féktárcsák, és kapott az R1 csúszókuplungot, melynek jó hasznát veheted egy-egy durvább visszaváltásnál, hiszen nem kezd el pattogni az a fránya hátsó kerék...

 

Valaki vinne vele egy kört? :)

 

 

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

 

 


 

Kapcsolódó anyagok:

 

Interjú Annával, aki megszelidítette az R1-et

 

 

Kapcsolódó galériák
Kovács Anna

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere