Cikkek - (2009.06.03)
Rengetegszer olvashatjuk megújult autók, motorok esetén, hogy a tervezők ráncfelvarrást hajtottak végre. Nos, a Yamaha cégnél a régi R1-re alapozva teljesen új gépet álmodtak meg, mely megállja a helyét az utakon és a versenypályán egyaránt.
Yamaha R1 - maga a tökély...
Kézenfekvő volt, hogy a váz tervezésénél az M1 vázát vegyék alapul, hiszen ez már bizonyított a világbajnokságon. Külsejét tekintve az újratervezett alumínium deltabox vázon kívül számos jegyében megváltozott az R1. A 2009-es R1 teljesen új műszerfalat kapott, új légbeömlőket, a légbeömlőkbe integrált első lámpákat, új formájú, nagy kapacitású tankot, valamint öntött magnézium segédvázat.
A mindent látó szem
Mégis úgy gondolom, hogy a külső nem minden, hiszen mit érne egy gyönyörű váz, egy csodaszép forma megfelelő műszaki adottságok nélkül. Kezdjük a Yamaha R1 lelkénél, a motornál. A motor részleteiben hasonlít a Big Bang blokkra, mely jól ismert a versenypályákról. 12.500-as fordulaton 182 lóerőt ad le ez az új, 4 hengeres 998 köbcentis blokk. A gyújtási intervallum változó: 270º - 180º - 90º - 180º.
A moci további érdekessége még, hogy a szívótölcsér hossza elektronikusan változtatható, valamint kapott a kormányra egy D-mode gyújtástérkép-elektronikát, melynek segítségével három különböző mód választható a "nagypapis" utcaitól a kemény versenypályára valóig minden.
Ha jól csinálod, mások csak ennyit látnak belőle...
Könnyebbek lettek a hátsó lengővillák, az első féktárcsák, és kapott az R1 csúszókuplungot, melynek jó hasznát veheted egy-egy durvább visszaváltásnál, hiszen nem kezd el pattogni az a fránya hátsó kerék...
Valaki vinne vele egy kört? :)
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)
Kapcsolódó anyagok:
Interjú Annával, aki megszelidítette az R1-et