Cikkek - (2009.04.03)
Elfogult leszek. A legszebb motorról írok. A formatervezés császáráról. Több mint 10!! éve álmodták meg és több mint 10 éve gyártják. Létezik belőle jópár változat. Tamburini, Senna, Ago, Veltro. A szebbnél szebb nevek, szebbnél szebb dizájnt fémjeleznek.
Legtöbbször olyan hollywoodi szuperprodukcióban tűnt fel, ahol számított a nívó, többek között a Sötét lovagban, Én, a Robotban, XXX-ben, valamint a Angelina Jolie is ilyenre volt hajlandó rátenni formás fenekét a Tolvajtempóban. Bár a motorok ferrárija címét a Ducati uralja, ő mégis valahogy túltesz ezen.
Hölgyeim és uraim, az MV Agusta F4:
Aki kicsit is szereti a kétkerekűeket, azoknak biztosan ismerősen cseng a név. Nincs rajta egyetlen olyan négyzetcentiméter, amin ne lehetne felfedezni, hogy azt bizony a tervező direkt tette olyanná. A sok technikai finomság már csak hab a tortán. Ami nem piros, az ezüst. Ami nem ezüst, az arany. Ami nem arany, az nem fénylik. Akarommondani ami nem arany, az fekete. Ez a négy elit szín határozza meg az egész gépet. És így van ez már a motorversenyzés hőskora óta, ugyanics "császárék" vitrinje roskadozik a sok kupától, érmektől. (csak 1945 és 1973 között több mint 3000 versenyen zsebelték be az első helyet)
Ha lehetne dizánjban oszkárt osztani (alliterációban én kaptam), akkor a tervezője Massimo Tamburini egyenlőre minden évben szépen felvehetné az átadón. (Lehet ezért nincs is ilyen, mert kínos lenne.) Jó-jó az új "duki" odavág neki kicsit. De még mindig győznek a klasszikus vonalak. Jelenleg az egyetlen olyan "tömeggyártású" motorkerékpár, amely radiális szelepelhelyezést kap. A kipuffon áradó hangokat össze se lehet hasonlítani más motorokéval. Brutális a gázreakciója. A gyári "rendszer" négy csőben ér véget. A tuning kipudobgyárak másolják is, mintha kötelező lenne.
Az olaszoknál divat az egyoldali kerék felfüggesztés. Volt mikor felhagytak vele, de mindig visszatérnek hozzá. Szerencsénkre. Az első futómű szintén említésreméltó. Egy vaskos 50-es Marzocchi teleszkóp foglal helyet a kormánykiflik szorításában. Gazdája információi alapján a fordulatszámmérő számlapját a Ferraritól kölcsönözte a gyár. Hmm. Én is megtudtam valami újat.
Hosszasan áradozhatnék a motorrol, és oldalakon keresztül zenghetném az ódákat, hiszen minden részlete és nem utolsó sorban a márka történelme is ez után kiált.
Ha motort kéne vennem most - és nem számítana a pénz -, 1 perc hezitálás nélkül "berendelném". Direkt nem linkelek semmit. Keressetek csak rá a névre. "MV Agusta F4" Garantáltan finom az eredmény. Google a barátod.
Köszönjük szépen a FURIOSO-nak a helyszín biztosítását!
írta: ASTAR78 - CarsAndGirls.hu (2009)
Kapcsolódó anyagok:
Csaj az Agustán (motoros csajos fotók)
Interjú Tomasics Judittal (riport)
A fotózáson készült klip (videó)
Fotók az MV Agusta F4-ről (képek)