CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Interjú a nyertesekkel
Drift - (2008.10.07)

Az október 4-i hétvégén drift földön bajnok szüret volt. Szombaton és vasárnap is igyekeztem "mikrofonvégre" kapni a dobogóra felkapaszkodott versenyzőket. Az első versenynapon az IDC vs. Hungary csata győzteseit faggattam: Remmo Niezent, Paul Vlasblomot és Nagy Ádámot:



Remmo Niezen:

 

 

CAG: Melyik volt a legkeményebb csata a mai nap folyamán?

 

Remmo Niezen: A legdurvább tsuiso az utolsó volt, amiben Paul ellen mentem. Nem volt könnyű legyőzni őt.

 

 

CAG: Mi a véleményed a magyar drifterekről?

 

Remmo Niezen: Nagyon jó versenyzők, ezt megmutatták a mai nap folyamán is. Nagyon agresszíven küzdenek, de ezt pozitívumként említem meg. Fantasztikusak a beesési sebességek náluk. Örülök, hogy itt lehettem és versenyezhettem néhányukkal.

 

 

CAG: Mi a véleményed a magyar lányokról?

 

Remmo Niezen: A magyar lányok nagyon szépek. Csak kevesen vannak itt. ;)

 


 

Paul Vlasblom: 

 



CAG: Ki volt a legerősebb ellenfeled ma?

 

Paul Vlasblom: Ádám volt, aki szerencsére a jobb oldalt választotta az utolsó kanyarban. Én a bal oldalon mentem, ami jobban tapadt és így könnyebben be tudtam venni azt. Jó volt most Remmo ellen is a tsuiso. Remmo egy kicsit elhúzott, nem tudtam utolérni, mert egy kicsit gyorsabb volt, mint én. Egy dolgot tudtam csak tenni: bal-láb-fékkel menni, és így a végén hasonló szögekben mentem, mint ő. Szinte teljesen egyformán haladtunk.

 

 

CAG: Neked mi a véleményed a magyar lányokról?

 

Paul Vlasblom: A legvonzóbbak, a drift mellett. :)

 


 

Nagy Ádám:

 

 

CAG: Melyik volt a legemlékezetesebb csata ma?

Nagy Ádám: Huh, jó volt mindegyik. De szárazon jobban szeretek versenyezni, mert akkor lehet tempót menni.

 

 

CAG: Ki az, akivel nem mentél, de szívesen versenyeztél volna?

Nagy Ádám: Nincs most olyan, hiszen a nagyokkal összekerültem. Fantasztikus volt így ez a mai nap.

 

 

CAG: Őszintén - számítottál erre az eredményre?

 

Nagy Ádám: Annyira nem. Új motor került most a kocsiba, most először mentem vele, ez teszt is volt egyben. De úgy néz ki elég lesz ez még - jövőre. :)

 

 

CAG: Mit vársz a vasárnapi futamoktól?

 

Nagy Ádám: Lesz, ami lesz. Most hazamegyek, eszem valami jót, mert egész nap csak egy hamburgert ettem. Holnap pedig, ha száraz lesz a pálya, akkor legalább megyek a kocsival rendesen.

 


 

Vasárnap először a másodosztály bajnokságának utolsó futamán győzedelmeskedő trió állhatott dobogóra és adhatott interjút nekem. Hálás feladat... :)  Elsőként Galacs Gábor, másodikként Tóth Zoltán, harmadikként pedig Szombati Zsolt.

 

 

Galacs Gábor:

 

 

CAG: Gratulálok az első helyhez! Számítottál erre?

 

Galacs Gábor: Abszolút nem. Úgy voltam vele amikor az első 16-ban már bent voltam, hogy ez jó eredmény a 28-ból. Amikor az első 8-ba is bekerültem, akkor úgy gondoltam, hogy ha Domonkos kiüt, akkor a nyolcadik leszek, az is jó. Azután még feljebb mentem és már kezdtem kicsit parázni. Utána jött a top4, majd a döntő - a végén már nem hittem el. Nem hittem el, hogy ott vagyok és megyek a Zolikával. A döntő előtt azt mondta mindenki, hogy ne izguljak, menjek egy jót, tökéletes a második hely is. A végén nem tudom, hogy jött össze az első hely. :)

 

 

CAG: Mit szóltál ahhoz, hogy a team tagjai Radír vezetésével leborultak előtted?

 

Galacs Gábor: Azon meglepődtem nagyon. Le akartam durrantani a gumit nekik, de intettek, hogy nem lehet.

 

 

CAG: Mik a terveid 2009-re?

 

Galacs Gábor: Maradok az amatőrök között, nekem ez itt még megfelel. Lehet, hogy most nagyon szépeket mentem, de a profikhoz még nagyon karcsú vagyok. Az autó sem elég erős, kevés a lóerő, a nyomaték.

 

 

CAG: Akkor talán 2010-ben láthatunk a profik között?

 

Galacs Gábor: A következő év végén majd meglátjuk. De én már attól boldog vagyok, hogy itt nyerhettem. Inkább itt leszek az első, mint a profik között az utolsó. :)

 


 

Tóth Zoltán: 

 

 

CAG: Min múlt most az, hogy második lettél?

 

Tóth Zoltán: A végére sajnos kevés lett a gumim. A mért pályaszakasz után is végigfűzögettem a pályát, és annyira elmelegítettem a gumimat az utolsó körre, hogy már nem volt tapadásom.

 

 

CAG: Jövőre mik a tervek?

 

Tóth Zoltán: Jövőre a profi ligát céloztam meg, ha sikerül szponzorokat szerezni.

 

 

CAG: Az autó készen áll egy ilyen megmérettetésre?

 

Tóth Zoltán: Az autó rendben van, most már nagyon erős. Úgy érzem, hogy ezzel a könnyű súllyal most is kompetens a proligában, de ha jövőre sikerül szponzort szerezni, akkor még egy 25 lóerő bele fog költözni. Tehát egy 180-190 lóerős motor lenne a végcél. Az autó egyéb része teljesen tökéletes.

 


 

Szombati Zsolt:

 

 

CAG: Először is gratulálok Neked! Véleményed szerint min múlik egy-egy győzelem? Az autón vagy a pilótán?

 

Szombati Zsolt: Szerintem elsősorban az autón múlik.

 

 

CAG: Most minden rendben volt az autóval?

 

Szombati Zsolt: A viszonyokhoz képest igen.

 

 

CAG: Kell valamit fejleszteni rajta még?

 

Szombati Zsolt: Mindent. Kell egy kis átépítés: futómű, kézifék, egyebek.

 

 

CAG: Sokan elkísértek, hogy drukkoljanak ma Neked?

 

Szombati Zsolt: Igen, itt volt egy kisebb csapat. Barátok, ismerősök - és ez nagyon sokat számít. Ami még jól esett, az a profik elismerése. Tetszett mindenkinek.

 


 

Vasárnap késő délután a ProLiga utolsó futamán örülhettem együtt az első hárommal és kergethettem őket diktafonnal a kezemben. :)  Első helyen végzett Lakatos Zoltán, második lett Kerényi Ádám, harmadik pedig Szeles Adorján. Ádám és Adorján ugyanezt a helyezést érték el a bajnokságban, így erről is kérdezgettem őket:

 

Lakyboy:

 

 

Lakyboy: Hát Te már a múltkor megmondtad!! :)

 

 

CAG: Boszorkány vagyok?

Lakyboy: Áh, dehogyis! Seprű elfelejtve! Nincs seprű, neked szárnyaid vannak. :)

 

CAG: :)   A jövő évet innen folytatod?

Lakyboy: Remélem igen. Megpróbálok már az elején nem lemaradni, és úgy talán a végére lesz valami jó eredmény belőle.

 

CAG: Mi volt ma a legszorosabb "meccs"?

Lakyboy: Nehéz kiemelni bárkit is. Talán a legneccesebb az utolsó futam volt Kerényi Ádám ellen, főleg az utolsó kanyar, amikor sikerült nagyon ráautóznom és éppen hogy csak el tudtam kerülni, hogy ne menjek neki.

 

 

CAG: Köszönöm szépen és gratulálok még egyszer!

 



Kerényi Ádám:

 



CAG: Először is gratulálok a bajnokságban elért második helyezéshez. Számítottál erre már az év elején?

Kerényi Ádám: Év elején számítottam erre, de a tököli illetve a máriapócsi verseny után egyáltalán nem reméltem már. Máriapócs után csak a 15. voltam a bajnokságban. Most elégedett vagyok az eredménnyel, Radírnak ezúton is gratulálok és még párszor fogok is. Meg is ünnepeljük... Baromi jól sikerült, ennél jobb nem is lehetett volna.

 

CAG: Ma este is lesz már nagy ünneplés?

Kerényi Ádám: Nem biztos, hogy ma este, de nyolc napon belül megünnepeljük, ezt ígérem. :)


 

Szeles Adorján:

 



CAG: Gratulálok a harmadik helyekhez. Dupla hármas? :)  Gondoltad volna pár hónappal ezelőtt, hogy ez az érem a nyakadba kerül majd?

Szeles Adorján: Hogy őszinte legyek számítottam rá, mert jó volt a kezdés. Szerettem volna azt a kombinációt, amivel most mentem, hamarabb összeállítani. Ez volt a terv az első versenyre. Sajnos ez elhúzódott az utolsó futamig. Te is láthattad, hogy így már elég versenyképes a bajnokságban, épp ezért elég bizakodó vagyok a jövő évet illetően. Már csak apróságokat kell csinálni az autón.

 

CAG: Milyen apróságokról van szó?

Szeles Adorján: Tényleg apróságokra gondoltam csak. Például súlyelosztás, még jobban 50-50%-hoz akarom hozni, és most már elkezdeni lejjebb vinni a súlypontot.

 

CAG: Mennyire fontos az, hogy így drukkolnak neked a barátok, a párod?

Szeles Adorján: Fontos, nagyon fontos nekem. A barátok például segítenek a szervizben is. Nélkülük nem menne.

 

CAG: A mai napi tsuisok közül melyik volt a legemlékezetesebb?

Szeles Adorján: A Radír elleni csatát élveztem, mert annak már nem volt igazán tétje. Tudtam, hogy ő a bajnok, én pedig biztos harmadik. Úgy gondoltam megyünk egy jót, és nem volt bennem feszültség.

 


 

A futamok után pedig felkerültek a nyakakba az érmek, a kezekbe a kupák és a pezsgős üvegek - bár előfordult, hogy az édes nedű egyeseknek a hátán folyt végig... Igaz Radír? ;)

 

De menjünk szépen sorban. Kezdjük először a másodosztály 2008-as évadjának első három helyezettjének nyilatkozatával. Első lett Szekeres Ferenc, második Tóth Zoltán, harmadik pedig Almási Zoltán.

 

 

Szekeres Ferenc:

 

 

CAG: Gratulálok a másodosztályban elért első helyedhez. Mertél hinni ebben?

 

Szekeres Feri: Az első két verseny nagyon jól sikerült, így gondoltam, hogy be fog jönni, és a végére a pontok alapján sikerült is.

 

 

CAG: Jövőre mit tervezel?

 

Szekeres Feri: Jövőre szeretnék egy másik, ugyanilyen autót. Még meglátjuk mit hoz a tél. Persze akkor már én is a profik között szeretnék indulni.

 

 

CAG: Izgalmas lenne épp az ikertestvéred ellen versenyezni. Nem?

 

Szekeres Feri: Huh, az biztos. Egymás ajtaján mennénk. :)

 


 

Almási Zotya:

 

 

CAG: Gratulálok Neked is. Fantasztikus ez a harmadik hely itt, a másodosztályban. Jövőre mit tervezel?

 

Almási Zotya: Jövőre már profi mezőnyben indulok, mert innen már lassan kiutálnak. Úgyhogy muszáj lesz. :)   Az autón még egy kicsit reszelünk, hogy bika legyen, erős lesz, én is nagyon erős leszek, és lenyomok mindenkit, mint a bélyeget. Aztán majd összejön valami belőle.

 

 

CAG: A profik között az arany a cél?

 

Almási Zotya: Nem, jó helytállást várok el magamtól. Az a lényeg, hogy fejben meglegyen nekem az, amit szeretnék magamtól.

 

 

CAG: A versenyek fejben dőlnek el?

 

Almási Zotya: Nagyon sok múlik az autón, nagyon sok múlik a gumin. Ma például teljesen összeszedetlen gumikon mentem, olyanon, amit éppen sikerült felrakni. Ezen még biztos lehet javítani. És persze fejben dől el, amikor kint vagy a pályán.

 



(Tóth Zolival készült interjút előrébb találjátok...)


És végül, de nem utolsó sorban következzen a ProLiga 2008-as bajnokával, Radák János "Radírral"  készített interjú (Kerényi Ádám és Szeles Adorján válaszait a napi interjúknál olvashatjátok):

 

 

Radír:

 

 

CAG: Felfogtad már, hogy Te lettél a 2008-as bajnok?

 

Radír: Fffúúú, nem is tudom, talán még mindig nem! De egy fura érzés, egy bizonyos nyugalom eluralkodott rajtam tegnap óta, talán akkor mégis? :)

 

 

CAG: A négylevelű lóhere segített?

 

Radír: Ez a lóherés akció csodálatos húzás volt! Végig abban a tudatban voltam, hogy csak az a két négylevelű lóhere van az autómban, amit Édesanyámtól kapva gondosan elhelyeztem. Aztán amikor eredményhirdetéskor megláttam, hogy egy egész csokor található az ülésem alatt... Most mondja azt valaki, hogy a babona az boszorkányság :)  Megmondom őszintén szükségem is volt a segítségre, mert a versenyt technikai problémától félve izgultam végig. A váltóm bármikor beállhatott volna, no meg az üzemanyag-ellátásom a keményebb átfordításoknál pillanatokra kihagyott, és még egypár apróság... de az öreg kis e30-am végig kitartott! Ezúton is üzenném azoknak, akik kételkedtek az autómban, látjátok, ezzel is sikerült :)))

 

 

CAG: Ki(k)nek mondanál esetleg köszönetet?

 

Radír: Nagyon hosszú lenne a névsor! De akiket mégis kiemelnék, azok a szüleim, a szponzorom (Job Center), és Besnyi Tamás, aki az autómat építette!

 

 

CAG: Amikor Adorjánnal mentél, akkor már tudtad, hogy bármit is csinálsz bajnok leszel? Ha igen, akkor tudtad ugyanolyan véresen komolyan venni?

 

Radír: Akármennyire hihetetlen, én nem tudtam. Adorján és a többiek már rég kiszámolták, és tudták. Én nem tudom, vagy csak inkább nem szeretném tudni kiszámolgatni ezeket. Így megmarad az izgalom, az adrenalin, és a nyerni akarás - azaz a versenyszellem az utolsó pillanatig. És én ezt szeretem a legjobban az egészben. A mai napig is, egy komoly csatánál, mint például Pucival, a kezem úgy remeg (az adrenalintól) mint életem első driftes élményeinél!

 

 

CAG: Innen szeretnéd folytatni 2009-ben?

 

Radír: Be kell lássam, a következő szezonban minden bizonnyal még komolyabb csatákra kell számítsak. Nagyon sokat kell készülni, mind technikailag, mind mentálisan. A télen mindent megmozgatok, hogy a 2009-es évre is sikerüljön támogatást találnom!

 

 

CAG: Milyen autóval indulsz jövőre? Mesélj egy picit!

 

Radír: Ahhoz, hogy a következő évben is a dobogó valamelyik fokára kerüljek, mindenképp nagyot kell fejlesztenem, és ehhez támogatásra lesz szükségem. Ez egy technikai sport, és lássuk be, hiába vagyok jó pilóta, ha a technikám nem elég fejlett. Besnyi Tomi, már megálmodta mivel indulok jövőre, és ha sikerül a finanszírozási részét is megvalósítanom, akkor egy erős motorral ellátott, könnyű, pontosan vezethető, ízig-vérig driftautóban kezdhetem a jövő évet :) 

 

És még valami! Köszönettel tartozom az összes versenyzőtársamnak, hogy ilyen komoly csatákat élhettem meg, és láthattam az egész szezonban, és hogy a pályán ELLENFELEK, és nem ELLENSÉGEK lehettünk!!!

 

 

HAMAROSAN még több interjú... 

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2008) 


 

 

Kapcsolódó anyagok:

 

 

Pénteki edzés képei (fotó)

 

A hétvége összes képe egy galériában (fotó)

 

Beszámoló a versenyről (cikk)

 

Kapcsolódó galériák
IDC vs. Hungary - Kakucs

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere