CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
A BMW 6-os szériája - Vigyázat! Cápaveszély!
Cikkek - (2008.09.15)

Ugorjunk az időben, egészen a hetvenes évek közepéig. Miközben nálunk a legtöbben egy új Zsiguli volánja mögött feszítettek, a nyugati régiókban megjelent az igazi nagyhal, egy igazi ragadozó, a CÁPA. :)



 

Az első 6-os (E24) 1976-ban jelent meg, az akkoriban igencsak sikeres, azóta pedig már legendássá vált E9-es utódjaként. A BMW 6-os szériájának minden tagja kizárólag soros hathengeres motorral készült, melyek finom járásáról és erejéről legendák születtek. Elsőként a 180 lóerős 628 CS (Coupé Sport) jelent meg a piacon, ezt követte a 188 lóerős 630 CS, majd az injektoros 633 CSi, a maga 197 lóerejével.

 

A nyolcvanas évekre minden motor befecskendezőt kapott. Lóerőben megelőzve a 630 CSi-t megérkezett a 218 lóerős 635 CSi, 304 Nm nyomatékkal, mely 7,3 másodperc alatt repítette a másfél tonnás óriáscápát nulláról százra. Ezzel a motorral a végsebesség 225 km/h volt.  Persze a BMW képes volt mindezt tovább fokozni: piacra került a legendás M635 CSi. Ezt már 3,5 literes, négyszelepes gép űzte, 286 lóerővel.

 

 

És ha már ennyi szó esett a 6-os szériáról, akkor beszéljünk egy picit a 8-asokról is, mely többé-kevésbé a 6-os sorozat utódjának tekinthető. Egy jelentős különbség volt a két sorozat között: míg a 6-os egy klasszikus Grand Tourismo volt, addig a 8-as a sportos Mercedes-Benz SL kihívójának számított.

 

Az E31-es 1989-ben a Frankfurt Motor Show-n debütált, melyből 1999-ig 30 ezer darabot gyártottak. A sorozat eleinte csak V12-es motorral volt elérhető, hatsebességes kézi váltóval, melyet elsőként szereltek elektronikus gázpedállal. A csúcsmodell a 850 CSi volt, amelyben a 850i V12 tuningolt motorja volt. A lökettérfogatot 5,7 literre növelték, a teljesítmény 380 LE-re emelkedett.

 

A Ferrari-gyilkos 550 lóerős BMW M8 sosem valósult meg, az egyetlen prototípust már azóta megsemmisítették. Az M8-asba tervezett motort viszont továbbfejlesztették, ez a 6,1 literes V12-es került 1993-tól a McLaren F1 sportautókba.

 

 

Ezt követően egészen 2003-ig kellett várni arra, hogy megjelenjen az új 6-os: Coupé (E63) illetve Convertible (E64) változatban. Mit kérsz? Legyen 630-as? 645-ös vagy esetleg 650-es? Van itt választék, kérem szépen! :)  A dízelért rajongók örömtáncot jártak, amikor 2007-ben piacra került a 635d, a legtöbb BMW-s azonban zokogva fogta a fejét a hír hallatán. Ők inkább megmaradtak volna a sokak által kedvelt, korábbi motorsportos változatnál, az 507 lovas V10-essel szerelt M6-osnál. ;)

 

Egy a lényeg! Bármikor is gyártották, bármilyen motor is került bele, a 6-os BMW sok Bömös rajongó álma, melynek régebbi tagjai - köztük Gergő "habos hatosa" is - igazi unikumnak számítanak.

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2008)


 

Kapcsolódó anyagok:

 

 

A fotózás klipje (videó)

 

Interjú Sávoly Dórával (interjú)

 

A Habos HATos, a férfi, aki megszelidített egy cápát (interjú)

 

 


Kapcsolódó galériák
Sávoly Dóra

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere