Cikkek - (2008.06.06)
Maranello, 2008. május 29 - az új Ferrari California kabriónak nem mindennapi tesztpilótája akadt, a gyártó elnöke, Luca Di Montezemolo több körön keresztül tesztelte a fioranoi versenypályán a napokban.
"Nagyon elégedett vagyok a Ferrari dolgozóinak munkájával" - jelentette ki Luca Di Montezemolo. "A California egy különleges autó, amely teljesítmény, kényelem, és vezetési élmény szempontjából egyaránt csodálatos. A California, valamennyi modellünkhöz hasonlóan, a legmagasabb szintű mérnöki innováció megtestesülése. A sebességváltó, a felfüggesztések és a karosszéria a létező legmodernebb technológiát rejtik. Ez a gyár első modellje, amely kettős célú Spider/Coupé, süllyeszthető, 14 másodperc alatt záródó keménytetővel. Egyedülálló teljesítménye mellett a California 2+ kifejezetten könnyen vezethető, és az első ülések mögötti tér jelentősen növeli kihasználhatóságát."
A Pininfarina által megálmodott keménytetős kabrióról készült, a napokban nyilvánosságra hozott fényképek egy Azzurro California színű, felemelt tetejű modellt mutatnak be. Ezzel a színnel mutatták be az 1962-es new york-i autószalonon a legendás Spider modellt, és az Azzurro California kék szín a későbbi tulajdonosok között is az egyik legkedveltebbnek számított.
Akárcsak a gyár többi modellje, a Ferrari California is kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal bír, hiszen 200 km/órás sebességnél 70 kg-os leszorító erő hat az autóra.
A hétsebességes, dupla kuplungos váltót először alkalmazzák Ferrari autóban, ez a technológia a Ferrari Scuderia fejlesztő munkájának a gyümölcse. A rendszer nullára csökkenti a sebességváltás idejét, biztosítva a legoptimálisabb teljesítményt, kényelmet és vezethetőséget.
A teljesítményt tovább fokozza az ún. rajtgomb, amely megnyomásakor, a gyorsítás során optimalizálódik a nyomatékelosztás, és kipörgésgátló akadályozza meg a kerekek kitörését. Az autó hosszúsága 4560 mm, szélessége 1900 mm, tengelytávja pedig 2700 mm.
A Ferrari California csomagtere - 360 liter felhúzott, 260 liter lesüllyesztett tető esetén - szintén bizonyítja az új modell jó kihasználhatóságát. Továbbá, az Ágaskodó Ló történetében először, a csomagtér és a vezetőfülke közvetlen kapcsolatban áll egymással, többféle csomagelrendezést lehetővé téve.
A tervezők külön figyelmet fordítottak az üzemanyag-fogyasztásra, amely vegyes üzemben 13,2 l/100 km, 310 g/km szén-dioxid kibocsátás mellett.