CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az Audi A4 – Még sportosabb és még modernebb
Cikkek - (2019.07.26)

Az Audi A4 a márka alapvető értékeit fogalmazza meg, és négy év gyártást követően az Audi még karakteresebbé és sportosabbá tette középkategóriájú sikermodelljét. Számos motorváltozat már részleges hibrid rendszerrel (MHEV) áll rendelkezésre, és e széleskörű elektromossá alakítás egyszerre szolgálja a gazdaságosságot és a kényelmet.



 

Jövőbe mutató – a hálózatba kapcsolhatóság

 

Új MMI-rendszerével a széleskörűen hálózatba kapcsolt Audi A4 a korszerű okostelefonokéhoz hasonló kezelési élményt kínál. A középkonzol eddigi forgató-/nyomógombjának szerepét akusztikai visszajelzésekkel működő MMI-érintőképernyő veszi át, a nagyfelbontású TFT-képernyő 10,1 col képátlójú. Grafikája célzottan letisztult és visszafogott, a menürendszer pedig egyszerű hierarchiájával a felhasználó igényeihez igazodik és a könnyű kezelést szolgálja. Az MMI-kereső szabad szövegmegadással működik és különösen gyorsan szolgál találatokkal. A természetes hangvezérlés az új rendszer további funkciójaként a mindennapi beszéd számos szófordulatát is értelmezni tudja.

 

 

Az Audi A4 navigációs rendszere még sokoldalúbb és még inkább felhasználóbarát. Az Audi connect és Audi connect plus kínálata számos online-szolgáltatást tartalmaz, köztük az Audi járműflotta kollektív intelligenciáját felhasználó Car-to-X szolgáltatásokkal. Az online közlekedésitábla- és veszélyinformáció, illetve az On-Street-Parking mellett újdonság a közlekedésilámpa-információ, ahol a városi környezeti infrastruktúrával kialakított hálózati kapcsolatok révén az autó szerveren keresztül juthat információkhoz a közlekedési lámpák központi számítógépéről, a vezető így a legközelebbi zöldhullámhoz igazodva választhatja meg sebességét. A kombinált műszeregységen egyéni sebességajánlás jelenik meg, illetve – ha a vezető már a piros lámpánál várakozik – a következő zöldhullámig hátralévő idő is látható. A rendszer ezzel nagyban hozzájárul az előrelátó és gazdaságos közlekedéshez, hatékonyan segítve a folyamatos forgalomáramlást. Ez a szolgáltatás az Audi connect csomag része, és bizonyos európai városokban fokozatosan kezdi meg működését.

 

Az Audi connect Vészhívás és Szerviz szolgáltatása a szériafelszereltséghez tartozik, a díjmentes myAudi alkalmazás pedig a jármű rendszerére csatlakoztatja az ügyfél okostelefonját. Az opcionális Audi connect kulcs segítségével a vezető Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonjával is nyithatja és zárhatja az autót, illetve indíthatja a motort. A személyre szabhatóság további digitális megoldásként akár tizennégy myAudi-felhasználó számára is lehetővé teszi személyes beállításaik egyéni profiljukban megoldott tárolását.

 

A számos újdonság között, amellyel az Audi A4 a piacra érkezik, szerepel az iránymutató functions on demand kínálata is, amellyel az ügyfelek három infotainment-funkciót járművük megvásárlását követően is rugalmasan és igény szerint rendelhetnek a myAudi alkalmazáson keresztül. Németországban az MMI plusz rendszer, a DAB+ digitális rádió és az Audi smartphone interface szerepel a választékban, mégpedig különböző futamidőkkel. Amennyiben az ügyfelek szeretnének jobban megismerni egy-egy felszerelést, egyhónapos tesztidőszakra is lehetőség nyílik, amelyet már közben is igény szerint újabb egy hónappal, egy évvel vagy akár hosszú távra is meghosszabbíthatnak. Ha az ügyfél nem kíván hosszabbítani, rendelése a futamidő végén aktív felmondás nélkül, automatikusan szűnik meg.

 

 

Az új MM-rendszer mögött új főegység (Main Unit) dolgozik. A modulrendszerű infotainment koncepció harmadik generációját (MIB 3) nagy számítási teljesítmény jellemzi, és az ugyancsak új, térben különálló kommunikációs egységgel (Communication Box) dolgozik együtt. Utóbbi az összes hálózatba kapcsolhatósági feladatot – például a telefont és az Audi connect szolgáltatásokat – összefogva a WLAN-hotspotot is magában foglalja. Az extrafelszerelésként kínált hardvermodulok közé tartozik az Audi phone box és az elöl térhangzású Bang & Olufsen Premium Sound System is.

 

A kombinált műszeregység háromféle változatban áll rendelkezésre, kettő részben analóg vezetőinformációs rendszer és – az MMI plusz technikával együtt – a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit plus formájában. Utóbbi esetében a vezető a multifunkciós kormánykerékről kezelheti a 12,3 col átlójú, teljes HD felbontású kijelzőfelületet, amelynek háromféle nézete közül választhat. A Head-up kijelző a vezető közvetlen látóterébe vetíti ki a fontos információkat.

 

Az A4 modellek számos vezetői segédrendszerrel rendelhetők, az extrafelszerelésként kínált technikák pedig a vezetői segédrendszerek Túra, Város és Parkolás csomagjaiban állnak rendelkezésre. A Túra csomag fontos eleme az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített, a követési távolság automatikus szabályzását szolgáló adaptív sebességasszisztens, amely az előrelátó hatékonysági asszisztenssel közösen akár elöl haladó jármű nélkül is előrelátó módon lassíthatja, illetve gyorsíthatja az autót. Ennek során Car-to-X paramétereket, a navigációs adatokat és közlekedési táblákat is kiértékel.

 

 

Széleskörűen elektromossá alakítva – a hajtásrendszer

 

Európai piaci bevezetésekor hat turbófeltöltésű motor szerepel az Audi A4 sorozat kínálatában, amelyek teljesítménytartománya 110 kW (150 LE) és 255 kW (347 LE) között, az Audi A4 35 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,0 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 138 – 125*) erőforrásától egészen az Audi S4 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3 – 6,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 – 163*) motorjáig húzódik. Mindegyik aggregát – legyen szó négyhengeres dízelről, V6-os TDI-ről vagy épp négyhengeres TFSI-ről – egyaránt megfelel az Euro 6d-temp károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.

 

Három motorváltozat 12 voltos fedélzeti elektromos hálózat alapjain működő részleges hibrid rendszerrel (MHEV) érkezik a piaci bevezetésre, amely egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és növeli a kényelmet. E széleskörű elektromossá alakítás nagyban hozzájárul üzemanyag-fogyasztási flottacélkitűzések teljesítéséhez, az MHEV-rendszer ugyanis az Audi saját mérései szerint 100 kilométerenként akár 0,3 literrel is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást a mindennapos üzem során.

 

Manuális sebességváltó vagy hétfokozatú S tronic, illetve nyolcfokozatú tiptronic automatikus váltómű, elsőkerék- vagy quattro összkerékhajtás – mind a hat motorváltozat számára testreszabott erőátviteli rendszer áll rendelkezésre. Mindegyik Audi A4 modell már alapkivitelében automatikus sebességváltóval gördül le a szerelőszalagról.

 

 

Sportosan harmonikus – a futómű

 

Sportosan kiegyensúlyozott hangolású futóműve ideálisan illeszkedik az Audi A4 karakteréhez. Az ügyfelek az alaphangolású és a sportfutómű közül választhatnak, emellett két adaptív futómű is rendelkezésükre áll. Az egyik a csillapításszabályzással kiegészített komfortfutómű, amely 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát és különösen magas szintű menetkényelmet kínál. A másik a csillapításszabályzással vagy anélkül kínált sportfutómű, amely 23 milliméterrel mérsékli a karosszéria magassági pozícióját és még dinamikusabb alaphangolásával változatlan menetkényelem mellett emeli ki az A4 sportos karakterét. Mindkét szabályozott futómű az Audi drive select menetdinamikai rendszer része, akárcsak a kormányzás – kívánságra dinamikus kormányzás is rendelhető –, az automatikus sebességváltó és a motor fojtószelepe. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével igény szerint választhatja meg, hogy az akár öt menetprofil közül melyik szerint működjenek az említett rendszerek.

 

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere