Cikkek - (2019.03.04)
A ŠKODA egy harmadik modellel egészíti ki európai SUV választékát: ŠKODA KAMIQ.
A ŠKODA KODIAQ és KAROQ modellekhez hasonlóan a KAMIQ neve is az észak-kanadai és grönlandi inuitok nyelvéből származik: valami tökéletesen illeszkedőt jelent…
Dizájn: Egy ŠKODA SUV kompakt formával
Az új ŠKODA KAMIQ első részén széles hűtőrács található, kettős lécekkel és határozott vonalakkal a motorháztetőn. A robusztus első spoiler kiemeli az autó terepjáró jellegét. A oldalnézet kompakt, nagyméretű 16 és 18”-os keréktárcsákkal, és az emelt motorháztetővel, az autó robusztus és dinamikus megjelenésű; a tetővonal és a nagyobb hasmagasság továbberősíti ezt a benyomást. Az oldalsó nézet kiegyensúlyozott arányokat és kortalan dizájnt mutat, dinamikus és sportos megjelenéssel kombinálva. A hátsó rész a Škodára jellemző „C” alakú hátsó fényszóróknak új értelmezését mutatja be. A diffúzor kiemeli az autó nagyobb hasmagasságát és erőteljes megjelenését.
Az új ŠKODA SUV a márka első modellje, amely a LED osztott fényszórókat nappali menetfénnyel látja el, amelyek a full LED változatban a főfényszórók fölött négy drágakőnek tűnnek. A kifinomult megjelenést a kristályos hatások, valamint a csillogó ékszerként megjelenő LED-egységek egészítik ki. A full LED változat ködfényszórókat is tartalmaz, statikus kanyarfényszórókkal, valamint - először a ŠKODA kínálatában - dinamikus első és hátsó irányjelzőkkel. Az elülső irányjelzők egyedi LED-ekre osztottak. Amikor a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a fények kifelé mozognak egy oldalirányú mozgásban.
Karosszéria: Tágas utastér a kompakt külső méretek ellenére
Az új ŠKODA KAMIQ 4241 mm hosszú és 1793 mm széles, magassága 1531 mm. A tengelytáv 2651 mm. Ez a hátsó utasok számára előnyös különösen, akik 73 mm-es helyet élvezhetnek a térd magasságában. A csomagtér kapacitása 400 liter, ami a hátsó ülések lehajtásakor 1395 literre nő. Opcionális kiegészítőként az első utasoldali háttámla is ledönthető, így akár 2447 mm hosszú elemek is könnyedén szállíthatók.
Hajtásláncok: Öt motor és opcionálisan állítható üzemmódok
A ŠKODA KAMIQ minden motorja közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltővel rendelkezik. Fékenergia-visszanyeréssel és Stop / Start technológiával rendelkeznek, és megfelelnek a jelenleg legszigorúbb Euro 6d TEMP kibocsátási szabványnak. A belépő szintű motor egy 1.0 TSI 70 kW (95 LE) teljesítménnyel. Ez a háromhengeres 1.0 literes hengerűrtartalmú motor maximálisan 175 Nm nyomatékot biztosít, és ötfokozatú manuális sebességváltóval rendelkezik.
A 85 kW (115 LE) teljesítményű 1.0 TSI 6 fokozatú sebességváltóval rendelkezik, de opcionálisan 7 fokozatú automata DSG váltóval is felszerelhető, és 200 Nm nyomatékot generál. A csúcskategóriás motor a négyhengeres 1.5 TSI, amelynek teljesítménye 110 kW (150 LE) és a legnagyobb nyomaték 250 Nm. Részterhelés esetén aktív henger lekapcsolás technológiájával (ACT) két hengert automatikusan leállít, ezáltal üzemanyagot takarít meg. Ez a motor a 6 sebességes váltó alternatívájaként 7 sebességes DSG-vel is kapható. Mindhárom benzinmotor részecskeszűrővel rendelkezik.
A 85 kW (115 LE) teljesítményű, négyhengeres 1.6 TDI dízelmotor 250 Nm nyomatékot kínál; alapkivitelben AdBlue befecskendezős SCR-katalizátorral és dízel részecskeszűrővel van felszerelve. Ez a hatékony dízelmotor alapkivitelben 6 fokozatú kézi sebességváltóval kapható; a 7-fokozatú DSG opcióként rendelhető.
Az 1.0 G-TEC legújabb verziója különösen hatékony és környezetbarát módja az új ŠKODA KAMIQ használatának. Ennek a háromhengeres motornak a teljesítménye 66 kW (90 LE) és a legnagyobb nyomatéka 145 Nm, és úgy tervezték, hogy földgázzal (CNG) is működjön. Ez alacsonyabb CO2- és NOx-kibocsátást eredményez a hagyományos üzemanyagokhoz képest. A teljesítményt egy 6 sebességes kézi sebességváltóval továbbítja.
A ŠKODA KAMIQ 36 mm-rel nagyobb hasmagassággal rendelkezik, mint az új kompakt modellünk, a ŠKODA SCALA, így a ŠKODA KAMIQ kombinálja a SUV előnyeit a kompakt autó agilis kezelhetőségével. A Sport Chassis Control még dinamikusabb beállítást tesz lehetővé. Ez az opcionális sportos alváz 10 mm-rel alacsonyabb, és a normál üzemmód mellett a Sport üzemmóddal is rendelkezik, ami az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók feszesebb beállítását jelenti.
A vezetők a Driving Mode Select menüben konfigurálhatják a két futómű beállítást, ami a Sport Chassis Control funkcióval van kombinálva.
A Driving Mode Select-ben négyféle vezetői profil közül választhat: Normál, Sport, Eco és Egyéni. Kiegészítőként választható alváz-védelem azok számára, akik off-road módban is szeretnék az autót használni.
Biztonság: A legmagasabb szintű asszisztens rendszerek
A ŠKODA KAMIQ a legkorszerűbb biztonsági rendszereket kínálja - a Front Assist és a sávtartó rendszer (Lane Assist) már a legalacsonyabb felszereltségi szint esetén is az alapfelszereltség részét képezik. A Front Assist, amely magában foglalja a városi vészfék asszisztenst és a prediktív gyalogosvédelmet, a gépkocsi előtti területet figyeli a városi vezetés közben, ezáltal segítve a balesetek megelőzését. A kamera segítségével a sávtartó (Lane Assist) felismeri a sávjelöléseket, és segít a vezetőnek az autó sávban tartásában. Az opcionális adaptív tempomat (ACC) autópályán akár 210 km/h sebességnél is megtartja a vezető által meghatározott sebességet, vagy automatikusan beállítja az autó sebességét az előtte haladó járművek sebességére. Ez segíti a vezetőt és tovább növeli a biztonságot. A DSG automata váltóval kombinálva a rendszer akár állóra is fékezheti a ŠKODA KAMIQ-ot, és automatikusan elindíthatja azt három másodperc múlva. Az opcionális Driver Alert fáradtságérzékelő rendszer figyelmeztetést ad ki, ha a vezető koncentrációja csökken.
A biztonság opcionális rendszerekkel még tovább növelhető. Ha a ŠKODA KAMIQ érzékelői közelgő ütközést észlelnek, az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) gyorsan felhúzza a nyitott ablakokat és előfeszíti az első biztonsági öveket. Akár kilenc légzsák, beleértve a térd légzsákot és az oldalsó légzsákokat a hátsó ülésen utazók számára, megvédi az utasokat ütközés esetén. Baleset után a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake) megakadályozza, hogy a jármű ellenőrizetlenül tovább haladjon és esetlegesen újabb balesetet okozzon. Ez a rendszer lelassítja és megállítja az autót, majd bekapcsolja a vészvillogókat is.
A modern asszisztens rendszerek megakadályozzák a baleseteket és biztosítják a magasszintű aktív biztonságot a ŠKODA KAMIQ-ban. Az opcionális holttér figyelő rendszer (Side Assist) akár 70 méterről is érzékeli az elhaladni szándékozó, vagy az autó holtterében lévő járműveket, és így hatékonyan segíti a járművezetőt autópályákon és kétsávos úttesteken. Ehhez két hátulsó radarrendszert használ, és a külső tükör belső szélén fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A hátsó kiállás asszisztens (Rear Traffic Alert) tolatásnál figyelmezteti a vezetőt a jármű mögötti keresztirányú forgalomra. A kiállási asszisztens a holttér figyelő rendszer részét képezi.
Az opcionális visszapillantó kamera és a Park Assist, amely automatikusan bemanőverezi a ŠKODA KAMIQ-t párhuzamos és keresztirányú parkolóhelyekre, parkolásnál nyújt segítő kezet a vezetőnek. Az integrált Maneuver Assist funkció automatikusan fékezi a városi SUV-ot, ha az érzékelők parkolásnál akadályt észlelnek az autó előtt vagy mögött. Opcióként a távolsági fényszóró szabályozás (Auto Light Assist) is elérhető. Ez a rendszer egy kamerát használ a szembejövő forgalom, valamint a KAMIQ előtt haladó járművek észlelésére, és automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórókat.