CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s
Cikkek - (2018.01.30)

A BMW i3 a személyes mobilitás új korszakának világszerte elismert szimbóluma, amely a vezetési élmény, a hosszú távú fenntarthatóság és az intelligens járműkapcsolati hálózat egyedülálló egységének köszönhetően a világpremierjét követő három évben a szegmens legkelendőbb elektromos autójává vált. A BMW i3 sikertörténetében most újabb fejezet kezdődik...



 

BMW eDrive hajtáslánc-technológia kétféle teljesítményszinttel és az opcionális extrafelszereltség részeként hatótávolság-növelő benzinmotorral

Az elektromos mobilitás folyamatos térnyerésében a BMW i divízió modelljeinek vezetési élménye meghatározó szerepet játszik. Szisztematikus finomhangolásának köszönhetően az új BMW i3 és BMW i3s modellpárosban dolgozó BMW eDrive hajtáslánc-technológia a zéró emissziójú vezetési élmény, a rendkívül intenzív gázreakció, a hatékony energiafelhasználás, az optimalizált hatótávolság és a kiváló hétköznapi használhatóság forradalmi egységének ígéretét hordozza, amely jócskán felülmúlja a jövő nagyvárosainak minimális mobilitási igényeit. A modellpáros mindkét tagja a BMW Group által kifejlesztett, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kWh energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát, miközben a hatótávolság-növelő benzinmotor (REX – Range Extender) az új BMW i3 és az új BMW i3s opcionálisan elérhető extrafelszereltségei között egyaránt megtalálható.
 


Az új BMW i3s: a környezetbarát élsportoló

Az új BMW i3s dizájnnyelvezetének minden részlete a modell dinamikus menetteljesítményére utal. Az újdonság az első és a hátsó lökhárító egyedi kontúrvonalairól azonnal felismerhető: elöl a lökhárító betétje és az „U” alakú szegélyezés is fekete fényezést visel, miközben a lökhárító két szélén BMW i kék vagy Frozen Grey szürke dekorcsíkok nyomatékosítják a modell szélességét. A BMW i3s esetében a zárt „hűtőrácsok” kerete is magasfényű fekete színben pompázik, amely a vese alakú dizájnelemek még erőteljesebb benyomását kelti. A hátsó lökhárítót ugyancsak egyedi vonalakkal rajzolták meg a tervezők, a karosszéria színére fényezett, extra széles lökhárító-betétet pedig itt is fekete dizájnkeret fogja közre. Az új BMW i3s modell esetében az A-oszlopok és a tetőkeretek is magasfényű fekete fényezést kapnak.

Az új BMW i3s széleskörű alapfelszereltségének a 10 milliméteres hasmagasság-csökkentést kínáló sport futómű is része. A 40 milliméteres nyomtáv-szélesítést a kerékjárati ívek fekete szegélyezése nyomatékosítja, a féltengelyek végére pedig akár 20” méretű, duplaküllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsák is felcsavarhatók, kéttónusú vagy Jet Black árnyalatban.

 



Minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény, immáron két teljesítményszinttel

Az új BMW i3 elektromos motorja 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet – az elektromos hajtásláncok sajátosságaként – már álló helyzetből rendelkezésre álló, 250 Nm csúcs forgatónyomaték egészít ki. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt a gázpedál érintésére egy soros hathengeres benzinmotor lendületével gyorsul, a megtorpanás-mentes, folyamatos teljesítmény-átvitelről pedig egy fokozatmentes automataváltó gondoskodik. A modell mindössze 7,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 150 km/óránál maximálja.

A padlólemezbe épített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle), valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 290 – 300 kilométer*, illetve 235 – 255 kilométer**, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer*** megtételére képes. Az új BMW i3 kombinált energiafogyasztása a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 13,1 – 13,6 kWh* 100 kilométerenként.



Kimagasló menetdinamika az elektromos hajtáslánccal szerelt modellek között

A BMW i3 agilis vezethetőségét a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) optimalizált változata még tovább fokozza. Az átfogó finomhangoláson átesett technológia minden vezetési szituációban gyorsabban reagáló tapadásvesztés-kiegyenlítést és ezáltal még inkább magabiztos vezethetőséget garantál. A bajor prémiumgyártó ráadásul az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros hajtásláncát világszerte egyedülálló kerékforgás-szabályzó (WSL - Wheel Speed Limit) rendszerrel szereli fel, amely padlógázas gyorsulások és intenzív fékezések közben is mindvégig stabil kormányozhatóságot biztosít. Mindeközben a modell nedves, illetve havas útfelületen produkált tapadása is jelentős mértékben fejlődött. A dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC – Dynamic Traction Control) nagyobb sebességnél és sportos kanyarodás közben minden korábbinál agilisabb irányíthatóságot eredményez, miközben a rendszer a hátsó kerekek enyhe, mindvégig kontrollálható, biztonságos megcsúsztatását is lehetővé teszi.

 



Az új BMW i3s az elektromos motor 135 kW-ra / 184 lóerőre növelt maximális teljesítményével és 270 Nm csúcs forgatónyomatékával a zéró emissziójú, hangtalan vezetési élmény még sportosabb formáját ígéri. A modell némileg módosított hajtáslánca a megnövelt erőhöz optimalizált teljesítmény-leadás mellett speciális görgőscsapágyakat és újrahangolt motorvezérlő elektronikát is kapott, amelynek eredményeképpen az új BMW i3s az elektromos motor legfelső fordulatszám-tartományában a kategóriateremtő elődmodellhez képest 40 százalékkal nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot képes leadni.

Sőt mi több, a mérnökök az új BMW i3s alá típus-specifikus rugókkal, lengéscsillapítókkal és stabilizátorokkal dolgozó sport futóművet fejlesztettek, a bajor prémiumgyártó ügyfelei pedig a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) SPORT vezetési üzemmódot is aktiválhatnak, amely még közvetlenebb gázreakcióval és kisebb kormányzási szöggel fokozza a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt sportosságát.

Az új BMW i3s modellnek csupán 6,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 160 km/órás végsebessége elérése előtt megfussa az álló rajtos nulla-százas sprintet, miközben a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 100 kilométerre vetített kombinált energiafogyasztása mindössze 14,3 kWh. A modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egyetlen feltöltéssel 280 kilométer, illetve 235 – 245 kilométer, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer megtételére képes.

 


Az elektromos meghajtású prémium kompaktok legintelligensebb vezetést támogató rendszerei

Az új BMW i3 és BMW i3s modellpároshoz elérhető vezetést támogató rendszerek számos összetett forgalmi szituációban megkönnyítik a sofőr dolgát, sőt mi több, a jármű hosszanti és oldalirányú mozgásában is jelentős segítséget nyújtanak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parking Assistant csomag a parkolássegítő rendszert (PDC – Park Distance Control), a tolatókamerát és az intelligens parkolóasszisztenst (Parking Assistant) is magába foglalja: amint a technológia aktiválására a szenzorok az autó mellett párhuzamos parkoláshoz elegendő helyet érzékelnek, a parkolóasszisztens a gázpedál, a sebességváltó, a fékpedál és a kormánymű automatikus vezérlésével magától beparkolja az autót a kiszemelt parkolóhelyre.

Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomagba ráadásul az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking), az intelligens sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), az előrelátó vezetési segédlet (Proactive Driving Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) is bekerült. Ez utóbbi a 0 – 60 km/óra közötti sebességtartományban nem csupán mindvégig megtartja az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt követési távolságot, de ha kell, teljesen magától állóra is fékezi, majd újra mozgásba hozza az autót, miközben az úttest-felfestések, az adott forgalmisáv-szélesség és az autó előtt haladó járművek folyamatos térképezésével a forgalmi sáv követésére is figyel.

 

 

 


 

Kapcsolódó galériák
BMW i3 és a BMW i3s

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere