CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Interjú Ramona Rusuval / Interview with Ramona Rusu
Interjúk - (2015.05.13)

For english version scroll more down...

 

Ramona Rusu – gyönyörű nő és fantasztikus drifter. Ramona mesélt nekünk a versenyzésről, az álmairól és a kezdetekről…



 

CAG: Hogy kerültél kapcsolatba az autósporttal és miért pont a drift mellett döntöttél?

 

Ramona Rusu: Elmesélek egy rövid történetet.  Kislánykorom óta vonzottak az autók, és mindig szerettem azokat a kocsikat, amelyek különböztek a többitől, és mindig különleges autókat kerestem az utcán, azt remélve, hogy amikor 18 éves leszek és megszerzem a jogosítványomat, saját autóm lehet majd és bütykölgethetem. Kiskorom óta egy Opel Manta volt az álmom, de sajnos sosem volt ilyen kocsim, mert mielőtt 18 éves lettem, beleszerettem egy Forb Probe-ba! Ez volt az első autóm, és még mindig a kedvencem, sokat dolgoztam rajta, és hosszú éveken át minden időmet és szeretetemet erre az autóra fordítottam. 

 

Elkezdtem tuningolni, és egy napon meghívtak egy kiállításra, hogy mutassam be az autómat, és én meg is tettem.  Sok autóbolonddal  és olyan emberekkel találkoztam ott, akiktől sokat tanultam és akik ugyanolyan álmokat dédelgettek, mint én. Néhány évig jártam autókiállításokra, majd ugyanazon a területen rendeztek egy driftversenyt, ahol bemutattam a Ford Probe-omat, és megdöbbentem azon, ahogy ezek a fickók vezették az autójukat, mivel addig sosem láttam driftet a valóságban, csak néhány japán futamot. Megkérdeztem egy barátomat, volna-e arra mód, hogy egy körre beüljek J1-be, hogy belülről láthassam, ahogy vezet. Az álmom valóra vált… MEGDÖBBENTEM, olyan volt ez számomra, mintha egy hullámvasúton ülnék.  Ez után a kör után már tudtam: “Nagyszerű, ez az, amit meg akarok tanulni!” 

 

Csak annyit tudtam, hogy szükségem van egy hátsókerekes autóra, és a Mazda MX5 volt az egyik álomautóm. Nemsokára vettem egy MX5-öst, lehegesztettem a diffit, és elkezdtem „csúszkálni”. Be kell vallanom, hogy nagyon rossz voltam ebben, nagyon sokszor okoztam sérülést az autón, de sosem hagytam fel a próbálkozással és az erőlködéssel. Röviddel ezután rájöttem, hogy a 115 lóerős MX5-össel nehéz driftelni, és keresni kezdtem az interneten, hogy kell a motort tuningolni, de minden, amit találtam, túlságosan drága volt a költségvetésemhez képest, ezért bontókban kezdtem kutatni egy turbo és más kiegészítő részek után. Miután megtaláltam és megvettem mindent, amire szükségem volt, elkezdődött a munka. Ezekkel az alkatrészekkel és egy jó programmal az MX5 183 lóerős lett, ami nagyon jó egy 900 kilós autó esetében. Végül láttam, hogy füstölnek az autóm hátsó gumijai, és keményebben kezdtem menni a pályán. Mivel azonban a színvonal annyira magas volt, rájöttem, ha versenyezni akarok, egy jobb autó kellett. Ezért később úgy döndöttem, hogy az e30-asomba (amivel most is versenyzem) egy e39 M5 V8-at rakunk.

 

 

CAG: Milyen szakág érdekel még, mit próbálnál ki?

 

Ramona Rusu: Nem csupán a driftversenyeken indulok, de részt veszek az MX5-ösömmel a Time Attack és a Rally Sprint versenyeken is. Nagy vágyam, hogy egy napon indulhassak a Hillclimb versenyeken, de jelenleg a költségvetésem  nem teszi ezt lehetővé.

 

 

CAG: Utcára Mazda MX5-öd van, versenyzésre egy E30-as BMW. Nem vagy egy márkahű ember :) Miért pont ezt a két autót választottad?

 

Ramona Rusu: Sok márka esetében készülnek és készültek hihetetlenül jó autók. Egyes kocsik szinte beszélnek hozzád, mert különlegesek, karakterük van. Ha egy bizonyos márkára vagy származási országra korlátozod magad, véleményem szerint igen sok jó autót hagyhatsz figyelmen kívül! Jelenleg több autóm van, és a jövőre vonatkozóan is vannak álomautóim, tehát nem,  egyáltalán nem vagyok márkahű! Jelenleg van egy Nissan S13-as, egy Mazda MX5-ös, egy BMW E30-as, egy Ford Probe és néhány más német autóm.  Ehhez számítsuk hozzá a legnagyobb vágyaimat, a Corvette C3-at és a ’71 Dodge Challengert. Egyáltalán nem vagyok hűséges egyetlen márkához.

 

 

CAG: Gyakran láttuk, hogy segítők nélkül mész ki egy-egy versenyre, Te magad szerelsz? Nem fárasztó így nagyon?

 

Ramona Rusu: Igen, ez igaz. Néha egyedül vezetek a versenyekre, de máskor velem van Sorin,  a szerelőm, aki sokat segített nekem az elmúlt években, és akinek nagy hálával tartozom! Őszintén szólva néha fárasztó kezd lenni, ha mindent magad csinálsz, és a legrosszabb az, hogy nem mindig tudsz magára a versenyre koncentrálni, vagy talán nem tudsz annyiszor felmenni a pályára , ahányszor szeretnél. De mindenképpen szeretem és teljes szívemből csinálom, és ezt fogom tenni mindaddig, amíg ki nem esem, és nem számít, mennyire lesz ez nehéz!  Úgy gondolom, ha szenvedélyről van szó, akkor nincs más út, csak előre. Az életben senki sem fog tenni érted semmit, tehát neked kell megpróbálnod, és saját magadnak kell elérned a céljaidat. A siker íze felülmúlhatatlan.

 

 

CAG: Mi az, ami a driften kívül fontos az életedben?

 

Ramona Rusu: Sok dolog nagyon fontos az életemben. Egyszerű ember vagyok, és a kis dolgok is boldoggá tesznek, mint pl. a természet, a hosszú „sétakocsikázások” az autómmal, a családom és számos más dolog. Ez egy nagyon nehéz kérdés, mivel sok olyan dolgot említhetnék, amelyek fontosak számomra, de mindig az autókat tenném az első helyre. Mivel ez vagyok én, együtt fejlődünk.

 

 

CAG: Mi az, amit ez a sport tanított meg neked?

 

Ramona Rusu: Azt, hogy nincsenek korlátaink, hogy minden nap egyre többet tanulunk, és azt, hogy erősnek kell maradnunk, függetlenül attól, hogy ez néha nagyon nehéz.

 

 

CAG: Melyik volt az elmúlt év legemlékezetesebb pillanata és miért?

 

Ramona Rusu: Valóban csak egyet választhatok?! Ez nagyon nehéz! A legemlékezetesebb és legboldogabb pillanat a döntőben volt, azt követően, hogy 5 alkalommal hívtak fel a pódiumra, mint a Magyar Bajnokság Street kategóriájának győztesét, a Queen of Europe Bajnokság győztesét és a King of Europe Street Legal kategória második helyezettjét. Ez ne tévesszen meg senkit, nem a győzelem volt az, ami a leginkább boldoggá tett engem… Látva a szerelőm és a barátaim boldogságát, könnyeit, büszkeségét, ez tette a pillanatot fantasztikussá, és ezt mindig szép emlékként fogom őrizni a szívemben. Megérte a sok, nehéz munka – ezt láttam az arcukon!

 

 

CAG: Fiatal, vonzó nő vagy. Mennyire nehéz megtalálni a hangsúlyt a női és a versenyző szerep között?

 

Ramona Rusu: Azért versenyzem, mert ez valóban lenyűgöz engem, és nagyon szeretek vezetni.  Sosem igényeltem a figyelmet vagy azt, hogy valami újat hozzak, és ez nem csupán az én véleményem. Csapatom tagjai, a szponzorok és barátok a megmondhatói, hogy sosem próbáltam tiszteletet kivívni azzal, hogy megmutassam valakinek: „Nő vagyok és meg tudom csinálni!” Kemény munkával értem el ezt, és azáltal, hogy hű vagyok önmagamhoz. Néha nagyon nehéz dolog nőnek lenni ebben a férfias világban. Egyszerűen még keményebben kell dolgozni!  Az az igazság, hogy a nők egy része fél. És úgy gondolom, kicsit nehezebb a nőknek megállni a helyüket egy férfias világban, mivel – mint valamennyien tudjuk -, a férfiak természetüknél fogva erősebbek. A nőknek többet kell dolgozniuk ahhoz, hogy ugyanazt elérjék. De azt gondolom, manapság a nőknek megvan a kompetenciájuk, önbizalmuk és képzettségük ahhoz, hogy szakmai karriert fussanak be bármilyen, általuk választott területen, de azért még szükségük van a megfelelő lehetőségekre ahhoz, hogy elérjék a céljaikat.

 

 

CAG: Mi a helyzet a szerelemmel? Reménykedhetnek az érted rajongó férfiak?

 

Ramona Rusu: Ez magánügy. Az életem egyrészt a nyilvánosság előtt zajlik, másfelől azonban van egy privát életem is. Én úgy döntöttem, hogy ezt a kettőt elválasztom egymástól.

 

 

 

A helyszínért köszönet a DRIFTED.HU-nak.

 

 

 

----------------------------- English version -----------------------------

 

 

Ramona Rusu – She’s a wonderful woman and a fantastic drifter. Ramona told us about the racing, dreams and beginnings…

 

 

CAG: How have you come in contact with car sport and  why have you choosen just drift?

 

Ramona Rusu: Well, I will tell you a short story. I was attrackted to cars since I was a little girl, I always loved cars that were different, and I always searched for unique cars on the street hoping that when I’m 18 and get my license, I could own and work on my own car. My dream since I was little was an Opel Manta, unfortunatly I never owned this car because before I turned 18 I fell in love, with a Ford Probe! He was my first car and he is still my soul car, I did a lot of work on it, put all my time and love in it for many years.

 

I started to tune it and one day I was invited to some car shows to show my car, and I did. There I met a lot of car lovers and people from whom I learned a lot, sharing the same dreams. After some years of going to car shows there was a drift race in the same area where I was presenting my Ford Probe, and I was amazed how those guys drove their cars, because I never saw drifting in real life, just from some Japanese footage. I asked a friend of mine if there was a chance for me to sit in the passenger seat for a lap to see how he drives from the inside. My dream came true... I WAS AMAZED, for me it was like going on a rollercoaster. After that lap I knew “Great, this is what I want to learn!”

 

All I knew was I needed a RWD car and one of my dream cars was a Mazda MX5. Soon enough I bought a MX5, welded the differential and started ‘sliding around’. I must admit, I was very bad at it, I hit the car so many times, but I never stopped trying and pushing myself. Soon after I realized that it was hard to drift the 115HP MX5 and I started searching online on how to tune the engine, but everything I found was too expensive for my budget so I started searching scrapyards for a turbo and other supporting parts. After finding and buying everything I needed, work started. With those parts and a good remap the MX5 made 183HP, pretty good for a 900KG car. Finally, I started to see smoke from my rear tires and started to go harder on the track. But because the level was so high, I knew that if I wanted to compeat, I needed a better car set up. So, later I chose to modify my BMW E30 that I’m still racing now, with the E39 M5 V8.

 

 

CAG: What other motorsport are you also interested in and would you like to try?

 

Ramona Rusu: I don’t just compete in drift races, I also race my MX5 in Time Attack and Rally Sprint. My big wish is to one day compete in Hillclimb races, but for now my budget doesn’t allow that.

 

 

CAG: You have a Mazda MX5 for the street and a BMW E30 for racing. You are not a really brand-loyal man!  Why have you choosen just these two cars?

 

Ramona Rusu: Many brands make, and have made, incredible cars. Some cars just speak to you, because they are special, have character. If you limit yourself to a certain brand or country of origin, I think you’ll miss out on a lot of good cars! I actually have more cars and I still have dream cars for the future, so no, I’m not brand-loyal at all! As of now, I own a Nissan S13, Mazda MX5, BMW E30, Ford Probe, and some other German cars.  Add to that my biggest wishes, which are a Corvette C3 and a ’71 Dodge Challenger.. Not Loyal to a brand at all.

 

 

CAG: We have often seen you to appear without mechanic at the competitions.  Are you also your own mechanic? Isn’t it very exhausting like this?

 

Ramona Rusu: Yes, that’s true. Sometimes I drive alone to the races, but other times I have my mechanic Sorin with me, that helped me a lot in the past years and to whom I am more than thankful! To be honost, it starts to get exhausting sometimes to do everything on your own, and the bad part is that you can’t always focus on the race itself, or maybe see the track as much as you’d like. But anyway, I love what I do from all my heart, and I will do it untill I drop, no matter how hard it will be! I say, if there is passion, there is no other way than forward. In life, nobody is going to do something for you, so you have to try and achieve your goals on your own. The taste of succes if unbeatable.

 

 

CAG: Besides drift what is also important in your life?

 

Ramona Rusu: A lot of things are very important in my life, I’m a simple person and I get happy from the little things like nature, long joyrides with my cars, family, and a lot more. It’s a very difficult question, because I could name many things that are important to me, but I would still put cars on the first place. Because that’s me, we grow together.

 

 

CAG: What has this sport taught you?

 

Ramona Rusu: That we have no limits, every day we learn more and that we need to stay strong, no matter how hard it is sometimes.

 

 

CAG: What was the most memorable moment of the last year and why?

 

Ramona Rusu: Can I really only choose one?! That’s hard! The most memorable and happy moment was at the finals, after I was called 5 times to the podium, winning the Hungarian Championshop in the Street Class, winning the Queen of Europe Championship, and being Vice Champion at the King of Europe SL! But don’t be fooled, it was not winning that made me most happy... Seeing my mechanic and my friends’ happiness, tears, being proud, that made the moment amazing and I will always have it in my heart as a beautiful memory. All the hard work paid off, I could see it on their faces!

 

 

CAG: You are a young and attractive woman. How is it difficult to find the balance between the women’s and the competitor’s roles?

 

Ramona Rusu: I compete in motorsports because it truly fascinates me and I love driving. I never wanted the attention or to bring something new,  and that is not only my opinion. My crew members, sponsors or friends can tell, that I never tried to get respect by showing someone that „I am a woman and I can do it!”. I earned it through hardwork and being myself.Being a woman in a man’s world is sometimes very tough.You just have to workharder!The truth is, some women are afraid. And I think it is a little bit harder for a woman to stand up so strong in a man’s world, because as we all know, man is more powerful by nature.Women have to work more to get there. But I think, women nowadays do have the competence, the self confidence and the education to follow a professional career in any area they choose, but still they need the right opportunities to achieve their goals.

 

 

CAG: What about love?  Men adoring you, do they have any hope?

 

Ramona Rusu: That’s private, I have a public life and a personal life. It’s my decision to keep the two seperate.

 

 

 

Special thank for DRIFTED.HU

 

 

 

by RiKA CarsAndGirls.hu (2015)

Kapcsolódó galériák
Ramona Rusu

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere