Cikkek - (2014.02.20)
Anno bemutattuk már ezt a Lancia HF Integrale-t Barbi mellett, de azóta annyi változás esett meg az autón, hogy úgy gondoltuk pár sorban mesélünk az átalakításokról.
Régen, még a Martinis dizájnnal...
A legszembetűnőbb változás az autó külsején tapasztalható. Régebben Martinis designnal volt ellátva, de a több éves használat alatt ez már kicsit elhasználódott, több apróbb hiba is volt rajta, mivel az autó igen sok kiállításon, fotózáson, és különfe rendezvényeken vett részt. Maga a design örök szerelem marad a tulajdonos Dave számára, de úgy volt vele, ha már hozzá kell nyúlni, akkor ne legyen ugyanolyan. Mivel a fóliával történő autóbehúzás jelenleg fénykorát éli, és a Fanat-x-es srácok is ráfeküdtek a dologra, így kézenfekvő volt, hogy nem fényezik, hanem behúzzák a kocsit.
A szín nem volt kérdés, maradt a fehér, de egy speciálisabb gyöngyházhatású Graffywrapp fóliára esett a választás, ami egy kicsit modernebb megjelenést kölcsönöz a rali legendának. Teljesen csupasz külsőt nem engedhet meg magának az ember, így esett a választás a középen végigfutó martinis csíkokra, de itt is egyedit akartak, így a színek lekerültek a palettáról, így téve teljesen egyedivé az elképzelést. Ugyanez a csík az autó oldalára is felkerült, megtörve az egyhangúságot.
A régi 16"-os felnik is megérettek a cserére, így az autó 17"-os MAK felnit kapott, melyek matt feketére fényezve illeszkednek az összképhez. A gyári futómű is fejlődött, állítható magasságú húzó-nyomó Lindor-féle lengéscsillapítók kerültek be, valamit a gyári gumi szilenteket kemény poliuretán váltotta mindenhol. A lengőkar kapott egy erősebb lapolást, hogy jobban bírja a terheléseket, és a fékrendszer is átalakult kicsit sportosabbá a vágott tárcsákkal, és a verseny fékbetétekkel.
A csapat egyik szerelője tudott szerezni egy igen keveset futott, gyári állapotú motort, így kétség sem férhetett hozzá, hogy szívátültetésre is sor kerül. Mielőtt bekerült volna szét lett szedve, minden tömítés, csapágy, és más kopó alkatrész ki lett cserélve. A dugattyúk annyira tökéletesek voltak, hogy csak a gyűrűket kellett a biztonság kedvéért újakra cserélni. A hengerfej is fel lett újítva, valamint olyan vezérműtengelyeket kapott, amik egy picit többet nyitnak.
A kuplung terén kapott új szerkezetet, valamint egy erősített tárcsát, és egy anyagában könnyített Griffone-s lendkereket. Ezek után mehetett vissza a motor, persze amit lehetett felújítottak, vagy kicseréltek, értve ezalatt a csöveket, kábeleket stb... Miután mindez meg volt, felkerült egy új rozsdamentes 60-as kipufogó rendszer, egy sport középdobbal, amitől ugyan csökkent az autó hangja, ellenben a gázáramlásnak jót tett, így nőtt a teljesítmény. Emiatt írni kellett egy új programot a komputerbe, hiszen a Q4-es Map szenzorai is jótékony hatással voltak.
A fotózáskor még csak a külső alakult át, meg a műszaki tartalom, de most télen a belső is teljes frissítésen esik majd át. Kapott új üléseket a Főnix Tuning jóvoltából, és a komplett belső alcantarába öltözik a Dorax autóbőr beszállító cégnek köszönhetően, akik fantáziát láttak az autóban. A munka oroszlánrészét Kisgyörgy János vállalta, aki megvarrja a közel 30 négyzetméternyi anyagot. Így az autó most téli álmot alszik belső nélkül az Il toppolino olasz autó specialisták műhelyében, ahol számos olasz testvérével lehet együtt.
Dave ezúton szeretne külön köszönetet mondani barátainak, ismerőseinek, akik segítették autója fejlődését: Kerepesi Janinak a mechanikus dolgokért, Zsoltinak a villamosságis szívásokért, Máténak, Moának, Csabinak a külső designolásért, és persze folytathatnánk még a listát, aminek sosem lenne vége...
írta: Fanat-X (2014)
___________________________________________________________________
Kapcsolódó anyagok:
A Lancia HF Integrale Barbi társaságában