Cikkek - (2010.10.21)
Erdős Csaba neve nem csak a motorokkal, a profizmussal, hanem az őrültséggel is összekapcsolódott már. Valljuk be őszintén: Csaba mindent meg is tesz ennek érdekében bemutatói, versenyei során. ;) Most épp legújabb dragsteréről mesélt nekem...
CAG: Honnan jött az ötlet, hogy új autót építs?
Erdős Csaba: Öt évvel ezelőtt valaki azt mondta, hogy kasztnis dragster autóból nem lehet gyorsat csinálni. Ez a mondat volt az, ami kiváltotta belőlem, hogy építsek egy másik dragot. Persze rátettem egy lapáttal, és eldöntöttem, hogy nem közönséges karosszériásat, hanem egy teherautót fogok megépíteni, ami még ütősebb lesz. :)
CAG: Mi ennek a csodajárgánynak az alapja?
Erdős Csaba: A karosszéria egy eredeti '61-s Morris Minor Panel Van-ról lett másolva, ami fénykorában kenyérszállító volt. A motorháztetőbe és a sárvédőkbe 32 cm lett toldva. A többi része ugyanolyan, mint a gyári, sőt néhány teljesen eredeti alkatrészt meghagytunk.
CAG: Melyek a legfontosabb műszaki adatai?
Erdős Csaba:
- motor: 9400ccm (572 cui.) BBC
- max teljesítmény: 1240 Lóerő + 800Lóerő nitro
- tengelytáv: 98 in.
- startkész tömeg: 1083 kg
- váltó: Powerglide (2 sebességes)
- üzemanyag: C16 (3.200,- Ft/liter!)
- fogyasztás: 1 liter/másodperc (!)
CAG: Mire kell figyelni elsősorban egy ilyen autó megépítésénél?
Erdős Csaba: Erről egy könyvnyit írhatnék, mivel minden apró kis részlet nagyon fontos :), de a biztonság a legfontosabb!
CAG: Mi volt az az eredmény, amire a legbüszkébb vagy vele kapcsolatban?
Erdős Csaba: Megnyertük a Big Dog Drag Race Közép-Európai versenyt, Horvátországban. Három hete pedig EESLC EB-t, ahol a három éve verhetetlen King of Europe győztest szorítottuk le a trónról. Mindkét bajnokságban a Morris a sebességi és időrekorder! :)
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2010)
Kapcsolódó anyagok:
Interjú a modellel, Karagianni Natali Aphrodite-vel