Cikkek - (2010.10.06)
Iza párja egy gyönyörű Kawasaki KX250F crossmotor volt. A mociról gazdája, Bakos Gergely Gery mesélt nekem...
CAG: Miért épp motocross? :)
Gery: Ez jó kérdés. Mindig is vonzódtam a technikai sportokhoz és a motorok iránt. A motocross fizikálisan a legmegterhelőbb sportok egyike, de hatalmas adrenalin bomba is egyben. Mivel csak 4 éve csinálom ezért nagy kihívás is a nehézségénél fogva. Ha az ember komolyan szeretné csinálni, az heti 2-3 motoros edzést, valamint heti 1-2 erősítő, illetve erőnléti edzést is igényelne. Sajnos erre nincs időm, hisz ez hobbi számomra, de így is minden pályán töltött "üzemórát" élvezek. Egyetlen hátránya hogy a sérülések kockázata sajnos elég magas. Amikor elkezdtem csak annyit mondtak: "Nem az a kérdés, hogy lesérülsz-e, hanem az, hogy mikor és mennyire" :)
CAG: Hol találtad ezt a gyönyörű mocit?
Gery: Egy szép nagy dobozban... :) Különösebb története nincs a dolognak. Tavaly eladtam az akkori motorom (szintén Kawasaki KX250F), mert egy sérülés miatt jópár hónap kényszerpihenő várt rám. Idén tavasszal, amint helyrejöttem, rögtön meg is vettem a mostanit. Az, hogy ilyen gyönyörű, azt részben magamnak, részben a www.mx-flash.com-nak köszönhetem.
CAG: Teljesen gyári vagy azért már átalakítottál egy-két dolgot?
Gery: Alapjában véve teljesen gyári a motor. Egyedüli komolyabb módosítás rajta a futómű. Motocrossban ennek kulcsszerepe van. Pontosan súlyhoz, tempóhoz, tudáshoz szokták hangolni. Ezt az első pár üzemóra után meg is csináltattam.
CAG: Melyek a legfontosabb technikai adatok?
Gery: Ez egy 2009-es Kawasaki KX250F tipusú cross motor. 250ccm-es, 1 hengeres, 4 ütemű. Súlya ~100kg. Gyári Monster Energy kiadás, ami fekete idomszettet, zöld hátsó rugót és kerékagyakat, valamint néhány dekorelemet takar.
CAG: Mit jelent számodra a motorozás?
Gery: Nem bírnám ki nélküle...
A helyszínért köszönet Vladár Zoltánnak a monori crosspálya tulajdonosának.
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2010)
Kapcsolódó anyagok:
Interjú a modellel, Patyi Izabellával