Cikkek - (2010.04.04)
Paolo Cuccagna és Daniele Lucchesi egyik nap rajzolgatni kezdett és megszületett a Honda CB1000R.
Őszinte leszek: beleszerettem a motor minden apró csavarjába, de ezzel a fura formájú, első, ledes lámpával nem tudtam megbékélni. Eltorzítja, egy fura űrlényfej jut róla folyton eszembe. :)
A visszapillantók csinosak, édesek... és kicsik. Sokak szerint megfelelő rutin kell csak hozzá. ;) A motor Mono-backbone öntött alumínium vázat kapott, és megörökölte a 43 mm-es fordított Showa teleszkópot elődjétől. De térjünk rá a motor lelkére.
A CB1000R-ben egy Blade blokk dolgozik a 123 lóerős teljesítménnyel. Fantasztikusan gyorsul ez a gyönyörű vas, könnyen irányítható és kezelhető.
Természetesen ilyen tempóhoz és teljesítményhez elengedhetetlen a jó fék. Az első kereket egy 310 mm-es féktárcsás, négy dugattyús radiális Tokico féknyeregben lévő betéttel szerelt fék, míg a hátsót egy 256 mm-es, két dugattyús féknyereg kombináció lassítja a kívánt tempóra.
Hogy az útra született - vagy épp Rózsa Kata párjának... Ezt döntsétek el Ti. ;)
Főbb műszaki adatok:
Motortípus: soros, négyhengeres, négyütemű, folyadékhűtéses, 16 szelepes, benzinmotor
Hengerűrtartalom (cm3): 998
Furat x löket (mm): 75x56,5
Teljesítmény kW(LE): 92(123)
Forgatónyomaték (Nm/min): 99/8000
Sebességváltó: 6 fokozatú
Szekunderhajtás: Lánc
Első felfüggesztés: 43 milliméteres fordított teleszkópvilla, 120 milliméteres rugóúttal, fokozatmentesen állítható előfeszítés, nyomó- és húzófokozat
Hátsó felfüggesztés: Csatolt lengőkar, gáz csillapítású HMAS központi rugóstag, 10 fokozatban állítható előfeszítés és fokozatmentesen állítható húzófokozat, 128 mm rugóút
Első fék: 310 milliméteres dupla tárcsafék négydugattyús féknyereggel
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék 256 milliméteres kétdugattyús féknyereggel
Első gumiabroncs: 120/70 ZR17
Hátsó gumiabroncs: 180/55 ZR17
Tengelytáv (mm): 1445
Ülésmagasság (mm): 828
Száraz tömeg (kg): 217
A helyszínért és a motorért köszönet a Honda Dream-nek!!!
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2010)
Kapcsolódó anyagok:
Interjú a modellel, Rózsa Katával
Sorozat a Honda CB1000R-ről Kata társaságában (fotók)