CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Drift legends legek... (1.rész)
Drift - (2021.05.17)

Az idei Trackwood egyik csemegéje a Drift Legends futam lesz, ahol rég nem látott pilóták ülnek majd újra a volán mögé. Ennek kapcsán jött az ötlet, hogy megkeressük őket és összegyűjtjük a Legendák legjeit. A cikksorozat első részét Zicherman Zsolttal, Zichyvel készítettem el...



 

Mi volt a LEG...


CAG: ...emlékezetesebb pillanat versenyzésed során?


Zichy: 2011-ben egy rövid ideig a Hungaroring is megnyitotta kapuit a drift előtt. Mondanom sem kell, páratlan élmény volt egy ilyen kultikus pályán versenyezni. Hálás vagyok, hogy lehetőségem volt tétre menő csatákat vívni hazánk legmodernebb és legismertebb autóverseny-pályáján. Ez egyfajta jelképe is volt a 2006-ban indult hazai drift fejlődésének, hiszen egy kecskeméti gokart pályáról indulva öt év alatt eljutottunk a legendás Hungaroringre. Élmény volt részese lenni ennek a folyamatnak.

 

 

CAG: ...viccesebb dolog, amit megéltél?

Zichy: Az eset, ami még 2008-ban történt nyilván ennyi idő távlatában tűnik csak viccesnek, és jól mutatja honnan indult, milyen fejlődésen ment át, és hol tart most a sportág.


Egy Tökölön megrendezett King of Europe futamon követőként voltam részese az addigi első nagyobb ütközésnek éles csata közben. Mai szemmel sem az eset, sem pedig a kár nem tűnik jelentősnek. Akkoriban viszont még újdonságnak számított a „crash”, ennek megfelelően a helyzet kezelése is finoman szólva viccesre sikeredett a szervezők részéről: diszkvalifikáltak a versenyből :).  Tudomásom szerint azóta sem történt ilyen.


Egy olyan sportágról beszélünk, ahol akkor teljesítesz maximálisan, ha követőként minél közelebb autózva, szinte érintve leköveted az előtted haladót. Nyilvánvaló, hogy a pakliban mindig benne van az ütközés veszélye, ezzel egyértelműen számolni kell.


Szerencsére azt látom, ma már merőben más a hozzáállás, és emiatt már nincsenek feszültségek, ez pedig nem szab gátat a fejlődésnek, a pilóták mernek egész közel autózni egymáshoz, aminek köszönhetően egyre látványosabb és feszesebb csatákat láthatunk.

 



 

CAG: ...ijesztőbb helyzet?


Zichy: 2010 nyarán rakták ki a szervezők talán az egyik leggyorsabb, legbrutálisabb pályát a tököli placcon. Emlékszem, hogy az e30 V8-al a felvezető útról ötödik sebességben padlógázon estem be és toltam végig tiltáson az első, hosszan elnyújtott kanyart.  Ezt még pikánsabbá tette, hogy akkor még főként használt gumikkal mentünk, a tapadás tehát minden körben lutri volt.  Eszméletlen élmény volt: ijesztő és izgalmas is egyszerre!
Ráadásul ez volt az első esti driftverseny. Az ország szinte összes, több mint negyven driftpilótája jelen volt, és több ezer ember látogatott ki aznap este a rendezvényre, ami végül sajnos csúfos véget ért: a nem megfelelő fényviszonyok miatt meg kellett szakítani a versenyt.  Talán ez volt a sportág akkori korszakának csúcspontja, ezt követően a hazai drift egy időre sajnos leszállóágba került.   

 



 

CAG: ...meghatóbb dolog?


Zichy: Máriapócson, 2010-ben a top 4-be jutás során lefogazott a diffi. A szabályzat 10 percet biztosított a szerelésre. Hagyományos diffiről lévén szó, a csere ilyen rövid idő alatt lehetetlen kihívásnak tűnt. A DriftUnio csapat tagjai mégis példátlan lelkesedéssel feküdtek be az autó alá, és kisebb égési sérülések árán rekordidő alatt cserélték ki az üzemmeleg, forró diffit.   12 perc múlva ott álltam a rajtban. Viszont a szabály az szabály: 2 percet késtem és emiatt már nem engedtek fel a pályára. Ettől eltekintve rendkívül büszke és hálás voltam, illetve vagyok a mai napig, hogy olyan csapatban versenyezhettem, ahol minden helyzetben egy emberként álltak ki mellettem.

 

 

CAG: ...nehezebb csata?


Zichy: Minden csata nehéz, minden egyes pontért, helyezésért meg kell küzdeni.  Lelkileg viszont talán az a legmegterhelőbb, ha csapattárs ellen kell küzdeni. Ez történt 2011-ben, amikor Dely Domival hozott össze a sors. A helyzet pikantériája, hogy Domi egész éves teljesítménye alapján esélyes volt az országos bajnoki címre. Ahhoz, hogy ezt bebiztosítsa, az év utolsó versenyét dobogós hellyel kellett zárnia. A top 4-ben sajnos összekerültünk, s bár megnyertem a csatát, nehéz volt önfeledten örülni, hiszen ezzel egyben a bajnoki cím esélyét vettem el tőle.       

 




CAG: Mesélj el egy olyan sztorit, amit szívesen megosztanál velünk!


Zichy: A drift rendkívül összetett, kihívásokkal teli sportág. Egyszerre küzdünk a pályával, a technikával és az ellenféllel.  Ezt régebben nehezítette, hogy főként használt gumikkal versenyeztük, legfeljebb éles csatákra raktunk fel új gumit. Ez folyamatos bizonytalanságot eredményezett, hiszen csak akkor derült ki, mennyire tapad az aktuális gumi, amikor 130-al beestünk az első kanyarba. A változó gumitapadás miatt volt, hogy a pálya ugyanazon részét körönként más sebességi fokozatban lehetett csak teljesíteni. Ezáltal nehéz volt bármit is begyakorolni. Gyakran éles csatában kellett pillanatok alatt improvizálni, reagálni és alkalmazkodni a változó feltételekhez. Nem volt két ugyanolyan kör. Ezt mai fejjel már nehéz elképzelni :) .  

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2021)

 



 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere