CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az első BMW iX
Cikkek - (2021.01.08)

A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Group már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár.



A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja kimagasló hatékonyságot és tisztán elektromos hatótávolságot ígér

 



A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyben egyesül a kettő elektromos motor, a hajtáslánc vezérlőelektronikája, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor – kivételes hatékonyságot garantál. Az erőforrás, amelyet a BMW Group fenntartható módon, ritkaföldfémek felhasználása nélkül állít elő, a legfrissebb mérési eredmények szerint több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW iX így kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A modell egyértelmű célja ugyanakkor, hogy szegmensében a legalacsonyabb energiafogyasztással üzemeljen. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW iX 100 kilométerenként kevesebb, mint 21 kWh kombinált energiafogyasztásra, több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű nagyfeszültségű akkumulátora pedig egyetlen feltöltéssel több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes. Ez még az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (US Environmental Protection Agency) nagyvárosi, FTP-75 néven ismert tesztköre szerint is több mint 480 kilométernek felel meg. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)


DC gyorstöltés: több mint 120 kilométerre elegendő energia mindössze tíz perc alatt

 



A BMW iX új járműtöltő technológiája akár 200 kW teljesítményű gyorstöltést is lehetővé tesz. A modell nagyfeszültségű akkumulátora így 40 perc alatt feltölthető 10 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékosra, egy tízperces gyorstöltés pedig több mint 120 kilométerre elegendő energiával látja el az energiatároló egységet. A 11 kW teljesítményű Wallbox fali töltőről a BMW iX teljesen lemerült akkumulátora kevesebb, mint tizenegy óra alatt 100 százalékos töltöttségi szintre tölthető.

A BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorait egy felelős, hosszú távú erőforrás-ciklus részeként tervezték meg a mérnökök, kivételesen magas újrahasznosítási arányt téve lehetővé. Az akkumulátorcellák, a nagyfeszültségű akkumulátor és a teljes jármű gyártásához felhasznált energia egészét kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki.



Az automatizált járművezetés korszakát elhozó fejlesztéseket új technológiai eszköztár élteti

A BMW iX piaci premierjével bemutatkozó új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások terén is jelentős fejlesztéseket vetít előre. A nóvum adatfeldolgozási sebessége például hússzor nagyobb, mint a korábbi modellekben dolgozó technológiáké, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW iX ugyanannyi idő alatt az autóban dolgozó szenzorok kétszeres adatmennyiségét képes feldolgozni.

 




Pihentető utastér, az utasokkal a középpontban

Bőséges térérzet és helykínálat, prémium minőségű anyaghasználat, integrált fejtámlákkal szerelt, vadonatúj tervezésű ülések, valamint kivételesen nagyméretű panoráma üvegtető gondoskodik arról, hogy a BMW iX modellben mind az öt utast luxus színvonalú, hamisítatlan lounge-hangulat fogadja. A BMW iX pihentető utasterének merőben új elrendezése azon egyértelmű funkcionalitást támasztja alá, amely mindent a vezető és utasai igényeinek, illetve érzéseinek rendel alá. A tisztán elektromos meghajtásnak köszönhetően kardánalagútra sincs szükség, a még szellősebb utastér így extra lábteret és tárolóhelyeket kínál. A középkonzolt egy prémium minőségű bútorként alkották meg a készítők. A minimalista formanyelv és a gondosan megtervezett felületek még inkább az utastér bőséges helykínálatára helyezik a hangsúlyt.

Az utastéri kijelzők és vezérlőrendszerek csak a lényegre összpontosítanak, tovább erősítve az ajtók mögötti tér rendezettségét és pihentető benyomását. A BMW iX fedélzeti technológiája intelligensen működik és csak akkor válik láthatóvá, amikor szükség van rá. És noha mindez végtelenül összetett rendszernek tűnik, a gyakorlatban mégis intuitív járművezérlést tesz lehetővé. Az utastér kialakítása a biztonság, a közvetlenség, valamint az autó és az utasok közötti újfajta kapcsolat érzését árasztja. A háttérbe húzódó technológia („Shy Tech”) itt is számos ponton visszaköszön, így például a láthatatlan hangsugárzók, az összetett stílusú szellőzőrostélyok, a fűtött felületek és a műszerfalba szinte láthatatlanul belesimuló BMW Head-Up kijelző képében. A vezetés élményének jövőbe mutató formáját mindeközben hatszögletű kormány, innovatív előválasztó kar és a BMW Ívelt Kijelző (BMW Curved Display) – amely a BMW központi operációs rendszerének következő generációját élteti – hozza el a jelenbe.


 

Kapcsolódó galériák
BMW iX

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere