CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Új SEAT Leon e-HYBRID
Cikkek - (2020.12.27)

A SEAT Leon mindig fontos pillér volt a márka jármű kínálatában, mely segíti a márkát új irányba mozdulni, amikor a világ egy villamosított és fenntartható jövő felé változik. A SEAT Leon mindig a márka termék kínálatának egyik legfontosabb pillére volt, az 1999-es bevezetése óta több mint 2,3 millió darab értékesítésével.



 

Fejlett technológiák a változó igények kielégítésére



A negyedik generációs SEAT Leon a márkát a következő szintre emeli, hogy megfeleljen a folyamatosan változó piac igényeknek. A jármű nemcsak új dinamizmust, hatékonyságot, biztonságot és vonzerőt kínál, hanem hihetetlen hatékonyságot is biztosít fejlett plug-in hibrid hajtásláncának köszönhetően, és akkor jelenik meg, amikor az elektromos hajtások iránt egyre nagyobb az érdeklődés a piacon.

 



Az új SEAT Leon erőteljes formatervi fejlődést hoz, külső és belső nyelvezetével, amely erősebb karaktert ad a járműnek, amelyet nem kis részben átdolgozott méretei, arányai, határozottabb arculata és a világítástechnika újszerű megközelítése segítettt. De a motorháztető alatt az e-HYBRID még nagyobb lépéseket jelent.

A SEAT Leon e-HYBRID integrálja a belső égésű, az elektromos és az akkumulátor technológiákat, hogy a dinamizmust érintő kompromisszumok nélkül maximalizálja a hatékonyságot és a kényelmet. Az 1,4 literes TSI motor, az  elektromos motor és a 13 kWh lítium-ion akkumulátor kevert energiaellátást biztosít, a SEAT járművek által igényelt dinamikát kínálva, csökkentett kipufogógáz-kibocsátással - különösen teljesen elektromos üzemmódban.

A SEAT Leon e-HYBRID Full Link rendszere lehetővé teszi a vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay szabványainak alkalmazását - és az online infotainment rendszer hamarosan olyan autós alkalmazásokat is kínál majd, amelyek kibővítik és javítják az ügyfél vezetési élményét. Az elektromosan hajtott erőátvitel a járműből való kilépéskor is több kontrollt biztosít, a SEAT Connect alkalmazáson keresztül a felhasználók távolról elérhetik járműveik adatait, kezelhetik a töltési folyamatot és távolról irányíthatják a klimatizálást.


Hajtás: Az égéstechnika és az elektromos technológia szinkronja maximalizálja a dinamizmust

A világ változik, és a közlekedés holisztikusabb megközelítésére van szükség, mivel a világ csökkenteni kívánja a környezetre gyakorolt hatását. A jövő kihívásaira a választ az elektromosság adja meg, és a SEAT Leon e-HYBRID-et ennek figyelembe vételével fejlesztették ki, legyen szó akár az ötajtós vagy a Kombi változatról.

A SEAT Leon e-HYBRID építőelemei az MQB Evo architektúrából származnak, amely a jármű alapját képezi, és utat teremt a kompakt jármű kifejlesztéséhez, így a lehető legjobban felel meg a modern élet igényeinek.

 



A SEAT a rendelkezésre álló legfejlettebb erőátviteli technológiát használja a plug-in hibrid beépítésével, így a SEAT Leon a legmagasabb teljesítményt és vezethetőséget tudja nyújtani, miközben  megfelel a károsanyag kibocsátás és a környezetre gyakorolt hatás csökkentésére vonatkozó elvárásoknak. A több évtizedes kutatás-fejlesztés során optimalizált, jól ismert égéstechnikai rendszerek és az elektromos alkatrészek egyszerűségének együttműködése olyan kiemelkedő vezetési élményt nyújt, amelyet a SEAT Leon korábban nem látott.

A fejlett plug-in hibrid rendszer egy 1,4 literes, 150 lóerős (110 kW) TSI benzinmotort, egy 115 lóerős (85 kW) elektromos motort és egy 13 kWh lítium-ion akkumulátort egyesít a 204 lóerős (150 kW) teljesítmény és 350 Nm nyomaték előállítására.

Az 1,4 literes TSI egység turbófeltöltőt és a közvetlen befecskendezéses technológiát használ a teljesítmény és a hatékonyság maximalizálása érdekében, míg a furat/löket 74,5/80,0 és a 10-es sűrítési arány pedig segíti az egység finom működését. A belső égésű motort úgy alakították ki, hogy tökéletesen működjön a plug-in hibrid egységen belül.

A brushless elektromos motorhoz csatlakoztatva a rendszer azonnal válthat a különböző vezetési módok között – melyeknél a SEAT Leon-t kizárólag a belsőégésű motor, vagy az üzemanyag és az elektromos energia keveréke, vagy csak az áram hajtja.

A hajtási energia ellátás folyamatos, függetlenül attól, hogy a jármű milyen üzemmódban van. Az elektromos hajtás egyik fő előnyének köszönhetően a tisztán elektromos üzemmódban a hajtási energia azonnal érkezik, olyan  dinamikát nyújtva, melyhez hasonló a SEAT Leonban eddig nem volt érezhető.

A plug-in hibrid változat teljesen elektromos üzemmódban WLTP szerint akár 64 km (72 km NEDC-ben) hatótávolságot biztosít a jármű akkumulátorában tárolt energia felhasználásával - tökéletes a nagyobb hatékonyság érdekében, vagy egy város utcáin való közlekedéshez, ahol a levegő minőségi előírások szigorúbbak - és akár 140 km / h sebességgel is használható, így hihetetlenül sokoldalú. És amikor nagyobb távolság megtételére van szükség, a SEAT Leon e-HYBRID az elektromos és benzines motorok használatával lehetőséget kínál arra, hogy tankolás nélkül akár 800 km-t is megtegyen.

A vezető teljeskörűen ellenőrizni tudja a rendszert, és választhat, hogy fenntartja-e az akkumulátor töltöttségi állapotát, megtakarítva azt olyan helyzetekre, amikor nulla kibocsátású vezetésre van szükség. Amikor az akkumulátor lemerül, a hajtáslánc visszakapcsol hibrid üzemmódra. De ha egy áramforrás közelébe ér, az akkumulátor csatlakoztatható és 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox), vagy alig kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel.

 



Az autóhoz visszatérve, a plug-in hibrid a DSG automata sebességváltó technológiát használja a hatékonyság maximalizálása érdekében. A SEAT Leon hatfokozatú rendszere a shift-by-wire váltási technológiát alkalmazza, amelyet úgy terveztek meg, hogy a sebességváltó ne legyen mechanikusan csatlakoztatva a sebességváltóhoz, ehelyett elektronikus jeleket használ a váltásokhoz.

A shift-by-wire váltás lehetőséget nyújt a sebességfokozatok fizikai váltó használata nélküli kiválasztására, ez hasznos az új automatikus parkolást segítő rendszereknél, ahol a mechanikus parkolási zárat egy elektronikusan vezérelt parkolási zár helyettesíti. Összességében elmondható, hogy az új shift-by-wire nemcsak magasabb szintű hatékonyságot nyújt, hanem előrelépést jelent a vezetés művészetében és örömében.

Az elektromos-benzines hajtásláncnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 25-30 g / km között van, miközben a WLTP hivatalos tesztciklusa szerint 1,1-1,3 liter üzemanyagot használ fel 100 km megtételére.

Noha a hatékonyság a SEAT Leon e-HYBRID kulcsfontosságú része, a dinamika, a teljesítmény és a puszta vezetési élmény továbbra is hihetetlenül fontos. Ezért a járművet továbbra is izgalmas vezetni.

A jármű futómű beállításának, elöl MacPherson rugókkal és hátul multilink rendszerrel, valamint a közvetlen kormányzásnak köszönhetően a SEAT Leon e-HYBRID képes közvetlenebb vezetési élményt kínálni, amikor a főutakról letérve érdekesebb aszfalt utakat választ.

Ezt segítik a futóműhöz előre beállított vezetési módok: Eco, Normal, Sport, valamint a vezető azon lehetősége, hogy egy csúsztatható skála (DCC Slider) alkalmazásával a SEAT Leon beállításait saját igényeinek megfelelően állítsa, ami végtelen számú lehetőséget kínál (egyéni mód).

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere