Interjúk - (2020.01.02)
Nagy Robi „Biggy” egyik álma valóra vált: elindult idén a Szilveszter Rallye-n. Többen ültek mellette J1-ben, többek között DuEn. Izgalmas páros minden szempontból. Azt hiszem potyogtak volna a könnyeim mellettük a nem létező hátsó ülésen. Most DuEn mesélt nekünk élményeiről, de természetesen Biggyt is elkaptuk egy kérdés erejéig…
CAG: Mit jelent számodra a Szilveszter Rallye?
DuEn: 2002 óta ott vagyok mindegyik Szilveszter Rallye-n… 2005-ben költözött a Hungaroringre a rendezvény, ami egy kicsit fura helyszín egy rallyversenynek, de azt gondolom, hogy a szervezők jól megoldották, hogy maradjon rally, de ki tudják a versenyzők és a nézők használni a ring adta lehetőségeket. Az utóbbi néhány évben már a kis duenShop sátrat is kivisszük, ami szerencsére nagyon népszerű. Mindig is szerettem ezt a rendezvényt, tökéletes évzáró egy hosszú szezon végén. Az elmúlt 17 év alatt rengeteg képet csináltam, néhányszor pedig bent ültem a barátaim mellett. Mentem Janával 2107-essel, Trakival VFTS-el. A futam előtt Biggy hívott, hogy mit tudok a versenyről és a beszélgetés végére az kerekedett ki belőle, hogy be is ülök mellé. Az még kérdéses volt, hogy hány gyorsra, mert nagyon népszerű a srác, sok volt a jelentkező… :)
CAG: Milyen volt Biggy mellett J1-ben?
DuEn: Vicces volt már a pályabejárás is… Beültünk hárman, Biggy vezetett, Zion ült hátul, én pedig mondtam, hogy mit írok az itinerbe. :) Ők bólogattak és közben beszélgettünk… Éreztem, hogy nem sok értelme van itinert írni, de tartottam magam… Annyira, hogy péntek este Zionnak átírtam angolra is az itinert, a Bal-Jobbokból Left-Right lett, a színesnek írt kanyarok mellé odaírtam, hogy color… A videón látszik, hogy a csikicseki maradt meg neki a legjobban (pedig még azt is lefordítottam, de hát odáig nem jutott el…).
Gondoltam, hogy nem fogunk egy métert sem egyenesen menni és ha Tsuiso csatára kerül a sor, akkor abból győztesen kerülünk ki, de mindkettőben tévedtem :) Mentünk egyenesen is, ahol nagyon szűk volt, úgyhogy hamar lepontozódtunk, és egyszer meg is előztek minket (mert hagytuk amúgy…) de az egész nagyon jó flash volt. Az autó nagyon erős, a sofőr nagyon ügyes én meg boldog voltam, hogy megélhettem ezt a Jobb1-ből. Köszönöm ezúttal is neki és mindenkinek, aki segítette, hogy ott lehessünk!
CAG: Csalódott vagy, hogy nem rakta tetőre az autót?
DuEn: Nem éreztem létjogosultságát, hogy tetőre rakja. Direkt nem írtam és nem mondtam olyat az itinerben, hogy „TEDD TŐRE!”, nehogy félreértse és a végén még én legyek a hibás…
Különben volt már olyan a világtörténelemben, hogy egy olyan autó, amin ott a nevem a navigátor-oldalon, az orrom előtt boruljon fel, ez mindig eszembe jutott, amikor épp fotóztam Biggy-t, ahogy Zion-t vagy Pumped Gabo-t viszi, de szerencsére most nem történt ilyen.
A kartervédőre ragasztott szponzormatricák feleslegesnek bizonyultak ezen a futamon! :D
CAG: Kalle Rovanperä picivel volt csak jobb nálatok. Szomorú vagy, hogy nem sikerült tartani a lépést vele?
DuEn: A kissrác nagyon ügyes. Piszkosul fiatal és piszok nagy tehetség. Meg ugye egy valag pénzébe kerülhetett a cseh RUFA csapatnak, hogy idehozza. Megbeszéltük Biggyvel, hogy elengedjük, és amit mi megbeszélünk, az úgy is van!
CAG: Jövőre esetleg indulsz pilótaként is? Mondjuk egy Ladával?
DuEn: Az a baj, hogy én már annyi nagyon jó kezű pilóta mellett ültem, hogy eszembe nem jutna a kormány mögé keverednem… És ezt a mostani Szilveszter Rallye is megerősítette bennem. Biggy eszméletlenül kezelte a BMW-t, látszott rajta, hogy tudja, mit csinál. Egy pillanatra sem gondoltam, hogy nekimegyünk egy padkának, vagy valami hasonló történne. Persze a tükröt behajlította, de szerintem azt is direkt.
Visszatérve a kérdésedre: a kis Kombim nem fog versenytempóban közlekedni :) és én sem vágyom arra, hogy megmutassam, milyen ügyetlen vagyok. Jó ez így! Mindenki tudja, hol a helye… Szeretném még egyszer megköszönni Biggynek a lehetőséget, nagyon jó muri volt, hamarosan meg tudjuk mutatni a mi belső felvételünket is. Nektek és az Olvasóitoknak nagyon boldog új esztendőt kívánok!
Persze megkérdeztem Biggyt is arról, hogy milyen volt DuEn, mint navigátor…
„Igazából nagyon nagy megtiszteltetés volt nekem, hogy beült mellém! De szerintem össze sem tudott volna jönni a versenyzésünk nélküle, mert a nevezéstől a rajtig mindenben ott volt mellettem és segített! Nem olyan egyszerű ez a sport! Adminisztratív-gépátvétel-beíró, aztán számolgatni, hogy mikor kell menni! Ezek egy újonnan érkező versenyzőnek szinte lehetetlen küldetésnek tűnnek!
De mint egy jó tanár, végigkísért és lubickolt az őt záporozó kérdésekben “tényleg mész Duen”, “kocsi alján lesz matrica Duen”, “biztos beülsz mellé”? A pályán meg igazán profi volt! Csak néhányszor navigált fordítva, vagy egy teljesen nem odaillő kanyart, mert épp többet lapozott az itinerben!
Mindent összevetve, hatalmas eredménynek könyvelem el, hogy a DUEN név mögötti ember fogta magát és “kezembe adta az életét”, nekünk ő egy fogalom a motorsportban! Régen nem volt más csatorna számunkra a rally és köztünk csak a DUEN.HU! Ott lógtunk órákat és nézegettük a felvételeket/fotókat/versenynaptárt és az adok-veszeket!
Szóval bármennyire is a szórakoztatásról szólt a futamunk, bármikor lehet egy hibás döntés, aminek komolyabb baj is lehet a vége, mert azért volt hogy 6. telin érkeztünk egy-két helyen!"
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2020)