CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Interjú Bilik Bercivel
Drift - (2019.09.25)

Bilik Berci megmutatta mindenkinek, hogy nem csak a semi pro, hanem a pro mezőnyben is számolni kell vele.

 

A Végső Összecsapáson fantasztikus versenyzéssel kétszer is dobogóra állhatott. Élményeiről így mesélt nekünk…



 

CAG: Nehezen indult a hétvége, hiszen gond volt az autóddal. Mi volt a baj?

 

Bilik Bertalan: A verseny előtti edzésen problémát észleltünk és ezt próbáltuk megtalálni. Sajnos a nap végére meg is lett, ami egy motor cseréhez vezetett. Kapott egy másik motort, óriási szenvedések árán csütörtökre kész lett és kulinpapa felprogramozta az autót. Az edzés nap végén az utolsó körben elkezdett nagyon csúnyán recsegni az autó és erőtlen lett. Sajnos a leömlő elrepedt. Még gyorsan aznap este megpróbáltuk meghegeszteni. Az éjszaka közepe felé találtunk egy leömlőt a life essence drift team-nél. Másnap reggel a Burdon garázs áthegesztette rá a westgate kiállást. Amikor felraktuk minden jónak tűnt, majd amikor a turbót felraktuk kiderült, hogy a levegőszűrő csöve nem fér el és úgy voltunk vele, hogy inkább nem tesszük tönkre a turbót és hagyjuk az autót.

 

 

CAG: A verseny azonban nem ért véget, hiszen kölcsön kaptál egy "űrhajót". Nem volt időd összeszokni az autóval. Mennyire volt nehéz hozzászokni?

 

Bilik Bertalan: Igen, a TAG Racing Toyota Soarerjét kaptam kölcsön, ami egy iszonyat erős autó. Vagyis hát nekem az volt, hiszen ilyen erős autót meg nem vezettem. Az elején nagyon féltem tőle, hiszen teljesen más volt vezetni, mint a BMW-t és a beállítások is mások voltak. Kvali előtt 4 kört tudtam menni, utána egy harmadik helyet sikerült összehoznom. Ha egy autóval megtalálod az összhangot és nem akarod megerőszakolni, akkor egy elég jó párost lehet összedobni, főleg ha az autó is remek!

 

 

CAG: A kölcsönautóval is ugyanolyan keményen ráautóztál az ellenfelekre, mint a sajátoddal. Nem volt benned az, hogy vigyázni kellene rá picit?

 

Bilik Bertalan: A magyar bajnokság elején még nagyon bennem volt, hogy azért ez nem egy olcsó autó, ráadásul ismeretlen is számomra, így nagyon vigyáztam rá. Próbáltam mindent biztonságosan végrehajtani vele, semmi rizikót nem vállaltam. Majd a Kreisz Tomis csata előtt beszéltem Tomival és arra jutottunk, hogy menjünk látványra, hisz nem tudok előrébb jutni a bajnokságban. Így mentünk, ahogy a csövön kifért. Fantasztikus volt. Az Adria versenyre úgy álltam fel, hogy izgultam is meg nem is. Nem volt a versenynek tétje, viszont profi pilóták között profi körülmények között mehettem, ami mégis csak felcsigázott. Petri Robival mentem és sikerült egyet ütközünk.  A visszahívás előtt kaptam egy telefont azzal a mondattal, hogy az autó nem számít, csak menjek, ahogy tudok. Szerintem ez a pont volt az, amikor az autóval mind a ketten azt mondtuk, hogy el jött az ideje annak, hogy megmutassuk mit tudunk együtt az autóval.

 

 

CAG: Sok nehéz csatád volt. Melyik volt a legkeményebb és miért?

 

Bilik Bertalan: Hű… az összes csatát imádtam. Amit ki tudok emelni az a Semi Pro kategóriában a döntő csata, mert az egy igazi baráti csata volt Tomival. Az Adrián a Magyar Tomival vívott csata nagyon tetszett még, mert az nagyon pengeél volt számomra, hisz kétszer is volt olyan helyzet, amikor azt hittem, hogy most fogom összetörni az autót. A külföldi sráccal való csata is jó volt nagyon, hiszen ott meg engedtünk a gumiból és az autó még jobban gyorsult, teljesen más volt irányítani és akkor azt éreztem, hogy ez az autó bármire képes.

 

 

 CAG: Ezek már nem a laza street versenyek, hanem kőkemény "test a test" elleni küzdelmek. Szüleid nem féltenek?

 

Bilik Bertalan: De igenis féltenek, főleg anyu, ezért ki se szokott jönni  a versenyre. Nem szereti annyira végig nézni. Apu végig izgulja, hiszen talán azt az álmot valósítja meg nekem, ami egyszer neki is volt, hogy versenyezhessen. Nagyon örülök, hogy ennyire támogatják ezt az egészet és köszönöm nekik, mert nélkülük ez nem lenne!

 

 

CAG: Mit szólnak az osztálytársaid ahhoz, hogy ilyen sikeres versenyző lettél?

 

Bilik Bertalan: Ezt nem tudom pontosan. Egy-két jó barátom az osztályból szokott segíteni nekem versenyeken, a többiek mindig szinte szerencsét kívánnak. Az osztályban meg van egy-két srác, aki versenyzik, csak ők motocrossoznak.

 

 

CAG: Mik a terveid a jövő évre vonatkozóan?

 

Bilik Bertalan: Sok terv van. Nagyon jó lenne ezzel az autóval versenyezni, de azért a “kis” BMW-t se felejtsük el. Ha versenyzek jövőre, akkor szerintem a BMW-vel fogok. Beszélgettünk erről sokat, lehet, hogy búcsúzni fogunk tőle és egy másik autóval indulok, de ez legyen a jövő zenéje, számomra az is óriási ajándék volt, hogy versenyezhettem idén és hogy az év végét így tudtuk zárni!

Nagyom szeretnem megköszönni az egész éves támogatást mindenkinek, hiszen rengeteg ember munkája és segítsége van mindebben! Akár egy kis mozdulat is óriási előrelépés volt. Hosszú és izgalmas éven vagyunk túl. Voltak rosszabb pillanatok, de szerencsére több volt a jó pillanat. Rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam idén! Köszönöm az egész éves támogatást a TAGracing-nak és az egész éves szerelést a Burdon Garázs csapatának!

 

 

írta: RiKA CarsAndGirls.hu (2019)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere