Drift - (2019.07.29)
Szántó Zoli, alias Sancho nyugodt, megfontolt, de a pályán elgurul a gyógyszere.
Most Bélkőhegyen nem csak a gyógyszer gurult el, hanem az autó is a hegyről. Erről és a kezdetekről mesélt most nekünk...
CAG: Induljunk messziről. Mesélj! Mikor és hogyan szippantott be a driftes benzingőz?
Szántó Zoli: Már 2008-ban kilátogattam a kakucsi ringre, akkor még “messziről” figyeltem az autókat, mert akkor még a motorozás volt a szerelem. Később, ahogy sorra születtek a gyermekeim, gondolkodóba estem, mert félni kezdtem a közúti motorozás veszélyeitől. Így váltottam. Hosszú gondolkozás után a driftre voksoltam. 2014-ben vettem meg első autómat, egy e30 325i-t. Brezován tanulgattam egyedül, 20 db szerelt kerékkel, egy emelővel és egy t-kulccsal. :) Emlékszem délig úgy elfáradtam, hogy hazafele menet amellett, hogy fülig ért a szám, azt hittem belepusztulok a fáradtságba. :) Így indult...
CAG: Életed egyik legizgalmasabb versenye talán a mostani hegyi drift volt. Mennyire más a hegyi futam, mint mondjuk egy tököli?
Szántó Zoli: Igen, valóban izgalmas. Idén nem sok magyarországi futamon veszek részt, mivel a célom erre az évre a Drift Kings nemzetközi bajnokság, az Adria Drift Series mellett. Azonban a tavalyi 3. helyezést idén szerettem volna túlszárnyalni. A bélkő-hegyi verseny amellett, hogy izgalmas, hatalmas kihívás egy drifter számára, ezért is látogattam el. Tökölt is szeretem, de a hegyi futamot imádom. Mintha azt érezném minden egyes le és feljövetelnél, hogy hősök vagyunk. :) Ezt az érzést Tököl nem tudja.
CAG: Sajnos volt egy csúnya baleseted, amit szerencsére ép bőrrel megúsztál. Mi történt?
Szántó Zoli: Idén már a nemzetközi tapasztalatommal a tarsolyomban érkeztem közel száz lóerővel többel az autómban, mint tavaly. Magammal szemben is jóval nagyobb elvárással. Az első négy körben, már az előző évhez képest 20-30%-kal nagyobb tempót tudtam menni. Biztos voltam magamban és az autóban, de egyet tudtam: csak úgy leszek képes a dobogó legfelső fokára állni, ha a lehető legtöbb gázzal tudok végigmenni a pályán. Túlvállaltam. A manji utáni kanyarba érkezhettem talán 100-120km/h tempóval, gázelvétel nélkül, amikor az útban lévő hupli úgy megdobott, hogy nem tudtam a helyes irányba állítani az autót és a szakadékban landoltam.
CAG: Mi játszódott le benned abban a pár tizedmásodpercben, amíg sodróltál lefelé?
Szántó Zoli: Először arra, hogy mikor állok már meg. :) Utána első gondolatom a családom volt.
CAG: Sokat támogatod és segíted a többi versenyzőt. Ez ugyanannyira feltölt, mint maga a versenyzés?
Szántó Zoli: Igen. Nagyon szívesen segítem a környezetemben lévőket. Hiszem azt, hogy ezek a pozitív energiák áramlanak körülöttünk, oda-vissza. Illetve négy gyermekes apaként, talán úgy élem meg, mint a gyereknevelést. Megpróbálok irányt mutatni, és a tapasztalataimat megosztani.
CAG: Ki a példaképed a driftben és miért?
Szántó Zoli: Ez egy érdekes kérdés. Nekem a példakép jelző egy összetett fogalom. Van sok drifter, akire felnézek a sportban elért sikerei és vezetési kézsége miatt, valakire az emberi oldaláért. Nekem az emberségesség talán fontosabb is, mint a siker oldal. Ha a példaképet kell megneveznem, akkor azt mondanám, hogy az, akivé szeretnék válni. :)
CAG: Mit üzensz azoknak, akik épp azon törik a fejüket, hogy driftelni kezdjenek?
Szántó Zoli: Azt üzenem, hogy ne hagyják magukat lebeszélni, mindent el lehet érni akarattal és kitartással! Hajrá!!
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2019)