CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
LOST - Radák János "Radír"
Interjúk - (2018.09.13)

Ha a drift hőskoráról beszélünk, akkor szerintem sok embernek ugrik be Radák János "Radír", amint a szalamandra E30-cal fittyet hányva a fizikának megy keresztbe mindenhol, ahol csak lehet.

 

Megkerestem Radírt, hogy megtudjam mivel telnek mindennapjai...



 

CAG: Mesélj! Mi történt veled mióta nem láttunk versenyezni?

Radák János "Radír": Van egy gyönyörű feleségem és még gyönyörűbb kislányom, filmekben dolgozom, autós kaszkadőr lettem, motorozok, driftelek, tehát nyugodt családi életet élek, szürke hétköznapokkal. JA MÉGSEM :) Egy pillanatra azt hittem tényleg nagypapis élet vár rám, de annyi új és fantasztikus dolog érkezett a versenyzés helyére, hogy nem is tudom hol kezdjem.

 



CAG: Az életed meghatározó része volt a drift. Mi az, ami régen volt jobb és mi az, ami most jobb ebben a sportban?

Radák János "Radír": Nehéz lenne összefoglalni a különbséget, hisz mára minden más. Nem szeretném meghúzni a határvonalat, ami szerint jobb vagy rosszabb volt régen. Egy biztos, régebben nagyobb volt az összetartás a versenyzők között, baráti hangulat volt a boxban. Most már ez lazult , ritkábban látni ilyet.

 



CAG: Mi kellene ahhoz, hogy újra drift autó volánja mögött láthassunk?

Radák János "Radír": Valójában most is ugyanannyit ülök drift autóban mint aktív versenyzőként, csak most nem versenyeken. Privát oktatásokat tartok, illetve élményautózást cégek számára, vagy drift bemutatókat rendezvényeken. Egy ilyen fajta kötődést mint a drift és közöttem van, nem lehet csak úgy lezárni. Nem vetem el a gondolatot, hogy induljak majd egyszer versenyen, de egyelőre még nem jött el az ideje. Túl sok dolgot csinálok egyszerre , nem is lenne rá most időm.

 



CAG: Sokan úgy gondolták anno, hogy ha marad még egy picit a Salamandra E30, akkor talán maradtak volna a sikerek is még. Hogy érzed ezt így utólag?

Radák János "Radír": Úgy gondolom minden úgy történt ahogy annak történnie kellett. Nem bánom hogy váltottam Skyline-ra, mert a sok kudarc ami az elején ért, sok dolgot megtanított számomra: kitartást, céltudatosságot, tervezést, megvalósítást stb stb stb. És amiket ott tanultam, javamra tudtam fordítani, és most kamatoztatom. Talán ezeknek is köszönhetem, hogy itt tartok! Mai napig nagy szerelmem az E30, épp ezért vásároltam tavaly egy ugyancsak 4 ajtós e30-at. Az lett az edzőautóm. Imádom vezetni, minden méter ajándék. Amikor csak lehetőség van rá, használom. És szerencsére sok ilyen lehetőségem van.

 



CAG: Van egy édes, gyönyörű kislányod. Mit tennél, ha őt is beszippantaná az autósport? Féltenéd vagy hagynád?

Radák János "Radír": Erről sokat beszélgettünk a családban. Semmiképp sem szeretném irányítani az érdeklődését, nem akarom “apai nyomás” alá helyezni. De be kell lássam, elkerülhetetlen az autók iránti kapcsolódása, hisz tele vagyok autós emlékekkel, fotók videók, újság cikkek, amiket minden nap lát. Tápai Attila barátomtól kaptam egy élethű “Salamandra e30” modell autót, amivel a kislányom naponta szeretne játszani. :)   Azt szeretném, hogy ő döntse el mit szeretne csinálni, és én abban maximálisan támogatom. Hisz mindekinek kell valami hobbi vagy sport az életében amit csinál.

 



CAG: Mi az, ami jelenleg a drift helyett feltölt és kikapcsol?

Radák János "Radír": Gyerekkori álmom valósult meg: Autós kaszkadőr lettem, nagy filmekben és sorozatokban kapok precíziós vezetési feladatokat. Amire a legbüszkébb vagyok: Jennifer Lawrence - Red Sparrow filmjében dolgoztam, illetve tavaly Milla Jovovich autós dublőre voltam, hogy csak néhányat említsek. Jelenleg a  Gór Nagy Mária Színitanodában végzem a képzést. Fantasztikus ez a világ, imádom. Autós vonalon céges élményautózásokat és drift oktatásokat is tartok. Ezek mellett a motorozás is jelen van az életemben, motoros túrák mellett az új szerelmem az enduro sport. Most kezdek ezzel kapcsolatosan egy új oktatást, vannak bér motorjaim, és hétköznapi, motorozni vágyó embereket vezetek be az offroad endurozás alapjaiba. Természetesen a családi cégünkben is dolgozom tovább rendületlenül. Úgyhogy mostanában nem érek rá unatkozni. :)

 



CAG: Mit üzensz az új drift nemzedéknek, mint "nagyöreg"? Mi az, amire figyeljenek, amit tiszteletben tartsanak?

Radák János "Radír": A legfontosabb az alázat és a tisztelet. Mind a sport iránt, mind a sportolókat körülvevő emberek irányába. Ezen felül pedig a fokozatos tanulás, és a fejlődési igény. Sokszor azt látom, hogy a versenyzők megragadnak egy szinten, nem képesek fejlődni. Ebben a sportban nincs olyan, hogy valaki mindent tud. A folyamatos technikai fejlesztések még több gyakorlást, és még több vezetéstechnikai tudást igényelnek. Ez pedig csak folyamatos gyakorlással hozható egyensúlyba. És itt jön képbe az anyagi korlát, ami miatt sokan inkább a gyakorlást hagyják ki. Aztán hiába minden fejlesztés, nem jönnek az eredmények. Ördögi kör...

 



írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2018)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere