CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Bűti Bettina
Galéria - Bűti Bettina

Kiemelt Videó

Szuper videó a tuning showról a Polar Bear ...
65 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

Sportosabb és hatékonyabb: az új BMW 330e limuzin
Cikkek - (2019.01.09)

Az új BMW 330e egy minden korábbinál kifinomultabb plug-in hibrid hajtáslánccal gazdagodik: miközben a tisztán elektromos hatótávolság 50 százalékkal nő és a károsanyag-kibocsátás 10 százalékkal csökken, a BMW által fémjelzett vezetési élményt már alapfelszereltségként XtraBoost teljesítménynövelő funkció váltja valóra.



Az új BMW 3-as limuzin két leginkább meghatározó jellemzője a lélegzetelállító menetdinamika és a példaértékű hatékonyság, a modellpaletta legfrissebb újításaként bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc pedig mindezt vadonatúj szintre emeli. Az új BMW 330e limuzinban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációja dolgozik, egy kifejezetten sportosra hangolt, négyhengeres benzinmotor és egy hatékonyságra optimalizált, minden korábbinál erőteljesebb elektromos motor együttműködésével. A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe most először beépített, alapfelszereltségként járó XtraBoost teljesítménynövelő funkció 30 kW / 41 lóerő többlettel toldja meg a plug-in hibrid hajtáslánc 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. Az azonnali gázreakción túl a technológia az elődmodellhez képest 50 százalékkal megnöveli az új BMW 330e limuzin tisztán elektromos meghajtással megtett, zéró emissziójú hatótávolságát is, amely így a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 60 kilométerre nő.

 

 

Az új BMW 330e limuzinban az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens együttműködése új szintre lép. Az elektromos meghajtás mostantól ugyanis nem csupán a hajtáslánc hatékonyságát fokozza, de a vezetés élményének intenzitásához is nagymértékben hozzájárul. A plug-in hibrid hajtáslánc alapja egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor, amelynek BMW TwinPower Turbo technológiája 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes, illetve egy elektromos motor, amelynek állandó teljesítménye 50 kW / 68 lóerő, maximális teljesítménye pedig 83 kW / 113 lóerő. A két erőforrás együtt 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő, amelyekkel az új BMW 330e limuzin 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A modell végsebessége 230 km/óra. HYBRID vezetési üzemmódban a technológia az elődmodellhez képest 30 km/órával magasabb tempóig, egészen 110 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos meghajtásra, amely ELECTRIC vezetési üzemmódban a korábbi 120 km/óra helyett immár 140 km/órás tempóig kitolható.

 

 

Az új BMW 330e limuzin egyik legjelentősebb újítása az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció, amely a modell legdinamikusabb karakterét kelti életre. A funkció a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT vezetési üzemmódban érhető el. A legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást. A technológia a 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményen felül kapcsolódik be a meghajtásba, a nagyfeszültségű akkumulátorban kifejezetten erre a célra eltárolt energiamennyiség felhasználásával. A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe most először beépített innovációnak köszönhetően a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozat is a prémium középkategória iránymutató sportlimuzinja által fémjelzett, legendás vezetési élményt váltja valóra. A technológia egyedülálló gázpedál-görbéje maximális sportosságot és azonnali teljesítmény-leadást garantál, amelyet a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus, fékezéskor automatikusan visszakapcsoló váltási programja egészít ki. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkcióval a bajor prémiumgyártó ügyfelei érezhetően intenzívebb gyorsulási élményt élhetnek át, mint a hasonló teljesítményre képes, hagyományos belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egészen a nagyfeszültségű akkumulátor minimális töltöttségi szintjéig a sofőr rendelkezésére áll, és a SPORT vezetési üzemmódon kívül padlógáznál és az automataváltó előválasztó karjának manuális állásánál is elérhető.

 

 

A vezetés intenzitásához típus-specifikus hangkarakter társul, amely az utastérben érzelmekben gazdag, sportos motorhanggal fokozza a vezetés élményét. Mint ilyen, az új BMW 330e limuzin a bajor prémiumgyártó modelljeinek legendásan sportos, lendületes vezethetőségét a plug-in hibrid modellek bizonyított kvalitásaival egyesíti. A modellhez megrendelhető típus-specifikus opciók között az akusztikai gyalogosvédő funkció is megtalálható.

 

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába építették be a mérnökök, az intelligens tervezésnek köszönhetően így a hibrid-specifikus váltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb, mint az új BMW 3-as limuzin hagyományos, belsőégésű erőforrással hajtott hajtásláncaiba szerelt váltók. A fedélzeti energiafelhasználás a fékezési energia visszatáplálásával kivételesen magas fokú hatékonyságot garantál, ilyenkor ugyanis az elektromos motor generátorként funkcionál. A modell elektromos rendszerének működtetéséhez szükséges energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely menet közben a fékezési energia visszatáplálásával, parkoláskor pedig hálózatról tölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc beépítésével nincs szükség a belsőégésű erőforrás által meghajtott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc hatékonyságát.

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere