CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Patyi Izabella
Galéria - Patyi Izabella

Kiemelt Videó

16 éven felülieknek!! ...
38 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

Az új BMW 3-as limuzin
Cikkek - (2018.10.23)

A BMW 3-as limuzin több mint 40éve jelent egyet a prémium középkategória sportos vezetési élményével. A legújabb nemzedékkel a BMW ismét középpontba helyezi a 3-as BMW legendásan sportos menettulajdonságait, amelyek az elmúlt évtizedekben a  versenypályákon is sikereket hoztak.



 

Öt erőforrás már a piaci bevezetéstől


Az új BMW 3-as limuzin piaci bevezetését öt csúcstechnológiás, rendkívül hatékony erőforrás színesíti. A paletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor dolgozik, 100 kilométerre vetített 5,7 – 6,0 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 129 – 137 gramm károsanyag-kibocsátás mellett. A BMW 330i motorházteteje alatt ugyanakkor a tömegtermelésben kínált BMW modellek eddigi legerősebb négyhengeres erőforrása ünnepli világpremierjét, a 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményhez pedig 100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 132 – 139 gramm károsanyag-kibocsátás társul. Az új BMW 3-as limuzin motorpalettáján két négyhengeres és egy hathengeres dízelmotor is található, előbbiek a BMW 318d esetében 110 kW / 150 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 120 gramm / km), illetve a BMW 320d esetében 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 115 – 122 gramm / km). A BMW 330d meghajtásáról gondoskodó, soros hathengeres dízelmotor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítménye 100 kilométerre vetített 4,8 – 5,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 128 – 136 gramm károsanyag-kibocsátással párosul. Az újdonság piaci bevezetéséről kezdve a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhetővé válik, a BMW 320d xDrive modell képében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 125 gramm / km). Az új BMW 3-as limuzin mindegyik modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

 


Innovatív futómű-technológia a sportosan dinamikus vezethetőség és a fejedelmi menetkomfort tökéletes egyensúlya érdekében


Az új BMW 3-as limuzin járműszerkezetének és futómű-technológiájának megtervezésekor a mérnökök jó pár kompromisszum-mentes prioritást felállítottak: ilyen volt többek között a sportos vezethetőség, a vérpezsdítő agilitás, a mérnökien precíz irányíthatóság és a kiváló fékerő. Az újdonság súlypontja ezért az elődmodelléhez képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal csökkent. A karosszériaváz, illetve a kormánymű hajszálpontos reakcióihoz és a modell menetkomfortjának fokozásához nagymértékben hozzájáruló futómű-rögzítési megoldások merevítése eközben jelentős mértékben fejlődött. A szélesebb nyomtávok az új BMW 3-as limuzin vérpezsdítő agilitására és mérnökien precíz kormányozhatóságára is jótékony hatást gyakorolnak, a kerekek nagyobb dőlésszöge pedig minden korábbinál intenzívebb keresztirányú gyorsulást tesz lehetővé. Az új BMW 320d modell légellenállási együtthatója ráadásul 0,23-ra csökkent.

 

 


Az új BMW 3-as limuzin azonban nem csupán az alacsonyabb saját tömeg és a minden korábbinál merevebb járműszerkezet tekintetében múlja felül elődjét, hiszen ugyanez igaz az első és a hátsó tengely kialakítására is: a tervezőmérnökök a speciális mozgástani és elasztokinematikai hangolásnak köszönhetően egy végtelenül kényelmes, mégis letaglózóan sportos tengelypárt alkottak meg. Az új BMW 3-as limuzin kifinomult futómű-technológiájának fejlesztési munkálatai során kulcsfontosságú szerepet játszott a hetedik modellgenerációban bemutatkozó, innovatív lengéscsillapítási rendszer. A bajor prémiumgyártó most először építi be tömegtermelésben kínált BMW modellbe a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat, amelyek haladás közben mindvégig figyelik az adott kerék spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat. A technológiát a bajor prémiumgyártó alapfelszereltségként kínálja a modellhez, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető BMW M sport futóművel is. A rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képesek kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket, amely megteremti az új BMW 3-as limuzin egyik legkiemelkedőbb tulajdonsága, a sportosan dinamikus vezethetőség és a fejedelmi menetkomfort közötti tökéletes egyensúly műszaki alapját.


Az újdonsághoz megrendelhető BMW M sport futómű is az innovatív technológia speciálisan hangolt változatára épül, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművel, amely 10 milliméterrel csökkenti az új BMW 3-as limuzin hasmagasságát és eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű könnyűfém keréktárcsákkal együtt érkezik a modell alá. A BMW M sport futómű kizárólag változó áttételű sportkormánnyal együtt lesz elérhető, amely a sebességfüggő Servotronic kormányrásegítés mellett változó kormányműáttételt is kínál, speciálisan az új BMW 3-as limuzin karakteréhez hangolva. Az opcionális extrafelszereltségek palettájára eközben a négydugattyús, kékre fényezett nyergekkel szerelt BMW M első fékek is felkerülnek, BMW M logókkal. A BMW 330i és a BMW 330d modellpáros dinamikus vezethetőségét az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M sport differenciálmű is fokozza, amely a BMW M sport futóművel és az adaptív M futóművel együttműködve, a hátsó tengelybe épített differenciálmű elektronikusan vezérelt, 0-100 százalék közötti arányban változtatható záró funkciójával nem csupán a modell tapadását és agilitását, de menetstabilitását és kanyarsebességét is javítja.

 

 


Iránymutató innovációk az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton


Az új BMW 3-as limuzin egy sor kifinomult, jövőbe mutató vezetést támogató rendszerrel hozza közelebb a nagymértékben automatizált járművezetés korszakát. A hetedik nemzedékébe lépő modellsorozat alapfelszereltségei között az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) legújabb verziója is megtalálható, amely már nem csupán a gyalogosok és a többi autós, de a jármű környezetében közlekedő kerékpárosok mozgását is figyeli. Az opcionális extrafelszereltségek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelemmel (Rear Collision Prevention) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza az új 3-as BMW-ben utazók kényelmét és biztonságát, többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), amely még a legkeskenyebb sávokban is segít a vezetőnek a kormányzásban, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid). A BMW Head-Up kijelző új generációja minden korábbinál nagyobb kivetítési felületet kínál, optimalizált háromdimenziós grafikával és új tartalmakkal.


A parkolási manővereket parkolássegítő rendszer (PDC - Park Distance Control) és tolatókamera segíti, miközben a bajor prémiumgyártó az automatizált járművezetésre képes parkolóasszisztenst (Parking Assistant) és a vadonatúj tolatási segédletet (Reversing Assistant) is elérhetővé teszi az új BMW 3-as limuzinhoz. Amíg előbbi parkoláskor és kiálláskor is magára vállalja a szükséges kormányzási, gázadási és fékezési, a Steptronic automataváltóval felszerelt modellek esetében pedig még a sebességváltási feladatokat is, addig utóbbi akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.


 

Kapcsolódó galériák
BMW 3-as limuzin (2018)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere