CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Bűti Bettina
Galéria - Bűti Bettina

Kiemelt Videó

Yvette a flexológus ...
47 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

Rekordkört teljesített a ©KODA KODIAQ RS a Nürburgringen
Cikkek - (2018.07.02)

Érzelmek, dinamika és a vezetés magával ragadó élménye – e tulajdonságokat ötvözi a ŠKODA az „RS” jelzés alatt. A cseh gyártó első nagyteljesítményű SUV-modelljeként a ŠKODA KODIAQ RS még piaci bevezetését megelőzően bizonyította, hogy a világ legnehezebb versenypályáján is jól teljesít.



 

Fuchsröhre, Schwedenkreuz és Karussell – az egész világ autósport-rajongói körében jól ismertek a legendás Nürburgring Nordschleife egyes szakaszai. Egyetlen más pálya sem bizonyul ilyen nehéznek, s egyik sem terhel embert és gépet ennyire a határokig, mint az Eifel-vidék 20,832 kilométeres aszfaltcsíkja. A ŠKODA KODIAQ RS mindenesetre kiállta a „Zöld Pokol” próbáját és 9:29,84 perces idővel a leggyorsabb Nordschleife-kört teljesítette a hétüléses SUV-modellek körében.

 



A rekordkör során Sabine Schmitz ült a ŠKODA KODIAQ RS volánjánál, aki a VLN hosszú távú bajnokság futamain és a Nürburgring 24 órás versenyén is rendszeresen rajthoz áll. 1996-ban az első hölgyként nyerte meg az Eifel-vidék klasszikus viadalát, amit közvetlenül a következő évben megismételt. Sok éve a „Ring-Taxi” sofőrje és különböző autós programok műsorvezetőjeként a nagyközönség számára is jól ismert személyiség. Becslése szerint Sabine Schmitz eddig már több mint 30 ezer kört tett meg a Nordschleifén.


Igazán élvezetes a ŠKODA KODIAQ RS a versenypályán” – számolt be Sabine Schmitz. „A KODIAQ RS formájában a ŠKODA kétségkívül teljes mértékben kiaknázta a nagyméretű SUV-modelljében rejlő lehetőségeket. Minden további nélkül elképzelhetőnek tartom, hogy e modellel a jövőben is találkozom még a Nordschleifén tett köreim alkalmával” – tette hozzá kikacsintva.

 


 

Az új 2.0 BiTDI motor teljesítménye 176 kW (239 LE) és dinamikus vonóerő-karakterisztikája mellett az alacsony fordulatszám-tartományokon is közvetlen gázadási reakciók jellemzik. Kipufogógáz-tisztító rendszerében SCR-katalizátor dolgozik. A 2,0 literes dízelaggregát kizárólag az RS számára fenntartott motorváltozatként szerepel a KODIAQ kínálatában. A Dynamic Sound Boost funkciónak köszönhetően a nyomatékgazdag dízelmotor ereje még közvetlenebbül érzékelhető. Menetprofil-választással (Driving Mode Select) kiegészített adaptív futóművével (DCC) és progresszív kormányzásával az Eifel-vidéken még álcázottan megjelenő összkerékhajtású modell a legjobb adottságokkal rendelkezett a Nordschleife-körrekordhoz.

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere