CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Klemm Szandra
Galéria - Klemm Szandra

Kiemelt Videó

A Tuning Show 2012-n készült videónk ...
280 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

„Avant-garde” – Az új Audi A6 Avant
Cikkek - (2018.05.11)

Magasfokú mindennapos használhatóságát és széleskörű variálhatóságát dinamikus formavilággal ötvözi az új Audi A6 Avant, amelynek markáns vonalak jellemezte hátulja rugalmas és sokoldalú csomagtér-koncepciót és 565-ről egészen 1680 literig bővíthető raktérfogatot rejt.



 

Biztos, ami biztos – világítástechnika és vezetői segédrendszerek

 

Az A6 Avant biztonsági berendezések széleskörű csomagjával érkezik, a világítástechnika, a vezetői segédrendszerek és a passzív biztonság területein egyaránt. Az Audi A6 Avant alapfelszereltségében eleve LED-technikájú fényszórók szerepelnek, amelyekből háromféle kivitel is rendelkezésre áll. Csúcsváltozatként a nagyfelbontású távolsági fénnyel működő HD Matrix LED technika is rendelhető, ahol öt vízszintes vonal alkotja a nappali menetfény rajzolatát. Ez esetben dinamikus irányjelzők és pulzáló hazavezető fény (Coming-Home-Leaving-Home funkció) is hangsúlyozza az A6-család egyedi karakterét. Kívánságra a kontúr Ambiente-világításcsomag burkolja diszkrét fénybe a belteret.

 

 

A sokat autózók és ingázók ideális technikáiként az A6 Avant vezetői segédrendszerek széles palettájával szolgál, a kínálat a Város (City) és a Túra (Tour) csomagokra oszlik. Az alapkivitelhez tartozó Audi pre sense front vészfékasszisztens mellett e technikák között említhető többek között az útszűkület-funkcióval kiegészített adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist) is, amely – a gyorsítások és a fékezések során tehermentesítve a vezetőt – araszoló forgalomban egészen megállásig, illetve akár 250 kilométer/óráig is támogatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az asszisztensrendszer torlódásokban és útszűkületekben a beállított sebesség, illetve követési távolság tartásában is segít.

 

Gazdaságossági asszisztens kiegészítő funkciójával az adaptív menetasszisztens előretekintő módon a sebességkorlátozásokat, kanyarokat, körforgalmakat és – aktív útvonalvezetés mellett – a lekanyarodási pontokat is tekintetbe veszi a sebesség szabályozása során. A gazdaságossági asszisztens a kombinált műszeregységen megjelenő előretekintő útmutatások mellett az aktív gázpedálon keresztül tapintásbeli visszajelzéssel is szolgál. A mild-hibrid hajtásrendszerrel (MHEV) közösen e segédrendszerek nagyban hozzájárulnak az üzemanyagtakarékos közlekedéshez.

 

Még magasabb színvonalú biztonságról gondoskodik a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist), amely a vezető cselekvésének hiányát időben felismerve vizuális, tapintásbeli és hangjelzéssel figyelmezteti. Amennyiben a sofőr ezekre sem reagál, a rendszer a vészvillogó működtetése mellett átveszi a jármű irányítását és az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartva, automatikusan megállásig fékezi az autót. Az Audi pre sense ekkor különböző védelmi intézkedéseket foganatosít, például előfeszíti a biztonsági öveket, zárja az ablakokat és automatikus vészhívást indít.

 

 

Városi forgalomban öt fontos funkció is segítheti a vezetőt: az útkereszteződés-asszisztens a jármű előtti kritikus keresztirányú forgalmat érzékeli, az Audi pre sense 360° rendszere az ütközés veszélyét ismeri fel, míg a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens a lassú tolatásos manővereket – például a parkolóhelyről tolatva kiállást – támogatja. A csomagot a kiszállást- és sávváltást segítő berendezés egészíti ki.

 

E funkciók menedzsmentjének feladatát az Audi újabb high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) látja el, amely érzékelők adatainak összességéből folyamatosan részletes képet alkot az autó környezetéről. Ehhez felszereltségtől függően akár öt radarérzékelő, öt kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő, illetve egy lézerszkenner adatait is felhasználhatja.

 

 

Erős és gazdaságos – motorok mild-hibrid technikával

 

Az Audi A6 Avant mindegyik motorváltozata az Audi mild-hibrid technikájával (MHEV) készül, amely egyszerre növeli a kényelmet és a gazdaságosságot, és valós üzemi körülmények között is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A MHEV-rendszer szíve, a szíjhajtású indítógenerátor (RSG) lassításkor akár 12 kW rekuperációs teljesítménnyel táplálhat vissza energiát a 48 voltos rendszerbe, illetve a különálló lítiumion-akkumulátorba. Az Audi A6 Avant az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban leállított motorral szabadon is gördülhet („vitorlázhat”), az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) pedig már 22 kilométer/óráig aktív.

 

 

A motorok hétfokozatú S tronic, illetve nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón és quattro összkerékhajtáson keresztül továbbítják teljesítményüket az útfelület felé. Ideális kiegészítésük az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű, amely a sportos kanyarvételek során aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.

 

 

Minden eddiginél komfortosabb és agilisabb – a futómű

 

Az új A6 Avant futóműve elődjénél is szélesebb skálával szolgál a dinamika és a kényelem között. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzást különösen színvonalas kormányzási komfort jellemzi és eleve sportos áttétele a bekormányzási szög növekedtével mind közvetlenebbé válik. Az elektromechanikus kormányberendezés új vezérlési koncepciója emellett még intenzívebb visszajelzésekkel szolgál az útfelület felől, miközben hatékonyan tartja távol a nem kívánt dinamikus behatásokat a kormánykeréktől.

 

Extrafelszerelésként az Audi dinamikus összkerékkormányzását is kínálja, amellyel az A6 Avant még fordulékonyabbá válik. E technikával 60 kilométer/óráig a hátsó kerekek legfeljebb 5 fok bekormányzási szögben az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, akár egy méterrel, 11,1 méterre csökkentve a közel öt méter hosszú Avant-modell fordulókörének átmérőjét. Legyen szó parkolásról, egyéb manőverezésről vagy városi közlekedésről, az A6 Avant valódi méretei aligha érzékelhetők a mindennapok során. A magasabb sebességtartományokban – 60 kilométer/óra felett – a dinamikus összkerékkormányzás az első és hátsó kerekek azonos irányú bekormányzásával jelentősen növeli a kanyarbeli agilitást és a menetstabilitást.

 

 

Az Audi négyféle futómű-konstrukciót is kínál: az alapkivitel hagyományos acélrugózását, a sportfutóművet, a csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztéseket, valamint ugyancsak csillapítás-szabályozással az adaptív air suspension légrugózást. Az elektronikus futómű-platform (Electronic Chassis Platform; ECP) szabályozása a lengéscsillapítók és a légrugózás mellett a dinamikus összkerékkormányzásra és a továbbfejlesztett sport-differenciálműre is kiterjed, utóbbi a gyors kanyarvételek során igény szerint aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer comfort, auto és dynamic üzemmódjai segítségével a vezető igény szerint választhatja meg mindegyik szabályozott futóműváltozat beállításait. A dinamikus összkerékkormányzás például ekkor áttételét és visszajelzései mértékét is változtatja. Az új Audi A6 Avant akár 21 col peremátmérőjű kerekeken is gördülhet, s még e méret mellett is színvonalas gördülési-, illetve zajkomfort jellemzi.

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere