CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Bűti Bettina
Galéria - Bűti Bettina

Kiemelt Videó

Yvette a flexológus ...
47 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

A Volkswagen California 30 éves története
Cikkek - (2018.04.06)

Az első Volkswagen California harminc évvel ez előtt jelent meg a piacon. A Volkswagen Haszonjárművek most a  lakóautók között  ikonikusnak számító California harmincadik születésnapját ünnepli Essenben a Tecno-Classica kiállításon, az old timer autók  március 21 - 25 között megrendezett éves seregszemléjén.



A California története 1988-ban, a T3-as kisbusz nemzedék alapján elkészített különleges, kempingezésre alkalmas modellel kezdődött. 1998 nyarának végén ezt az első Californiát az esseni Lakóautó-szalonon mutatták be. Ez volt az az év, amikor Whitney Houston a világutazókat az autórádiójukon keresztül mindenhova elkísérte az „Egy pillanat az időben” című dalával, és Tom Cruise Dustin Hoffman oldalán csillogtatta képességeit az „Esőember” c. filmben. Németországban Helmut Kohl volt a kancellár, az Egyesült Államokban pedig Ronald Reagan volt az elnök.

 

 

Az első Californiákat két színben, pasztell fehérben és Marsala pirosban lehetett rendelni. A belső tér formatervezői a stílus iránti érzékenységükről tettek tanúbizonyságot a színvonalasan megtervezett és az autóban kialakított fehér-szürke színű konyhával. A kisbusz ára akkor 39 000 német márka volt. A California vonzó ára, okosan tervezett tulajdonságai és a Bulli elnyűhetetlen motorikus minősége a Californiát azonnal  a legtöbbet értékesített lakóautó kisbusszá  tették, és már az első  évben  5 000 darabot adtak el belőle. Azt követően a  California egy különleges kiadású modellből saját termékskálává fejlődött, és még népszerűbbé vált, hiszen mindössze három év alatt 22 000 kisbusz vásárló tetszését nyerte el.

 

A T3-ról a T4-re 1990-ben történt váltás egyféle technikai forradalomhoz volt hasonlítható. A négy évtizedes boxer motoros hátsókerék hajtás után a Volkswagen Haszonjárművek szakemberei egyszerűen megfordították  a dolgokat: a motort előre helyezték, és onnan az első tengelyt hajtották meg.  Mindent megváltoztattak: a formát, a felfüggesztést, a motorokat és a belső teret is, így különösen a kisbusz hátsó részén lett ezzel sokkal nagyobb  a tér. Ez volt az, amit az 1990-ben beindított California T4 tökéletesebben használt ki, mint bármelyik másik kisbusz abban az időben. A  gépkocsi bevezetésekor a reklámokban a ”Hotel California. Nyugodt hely, kényelmes bútorozás, panoráma kilátás garantálva” szlogen jelent meg, ami egy szójáték volt az Eagle együttes Nyugat-Hollywoodban lévő szállodáról írt dalát felidézve. Mint a „Hotel California” a zenében, a California T4  is nagy siker volt, a 2003-ig  tartó időszakban  megközelítőleg 39 000 darabot értékesítettek belőle.

 

 

Ami a T5-tel következett, az új dimenziót  jelentett a kompakt lakóautó kisbuszok kényelmének terén, ugyanakkor, ez a California változat is hű maradt az eredeti autók  térkihasználásban mutatott újító koncepciójához. 2015-ig megközelítőleg 55 000 autós választotta  California T5-öt, ami már hosszabb ideje  saját osztályában a legsikeresebb kisbusszá vált. 

 

2015-ben az év vége előtt jelent meg a California T6.  A vezetőt segítő rendszerekkel felszerelt, és a maximális összekapcsolhatósággal bemutatkozó  gépkocsi kitárta az ajtót a lakóautó változatban megjelenő kisbuszok jövője felé.  Ez a California is a legtöbbet értékesített  változat lett, és a 2017-ben eladott 15 155 példánnyal  megdöntötte a saját termék kategóriájában egy év alatt újonnan regisztrált lakóautók rekordját.

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere