CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Új Skoda Octavia RS
Cikkek - (2017.01.07)

Mindössze néhány héttel a széles körûen modernizált ŠKODA OCTAVIA bemutatkozását követõen a cseh gyártó kínálatában máris megjelent a sorozat csúcsmodellje, a ŠKODA OCTAVIA RS.

 

A felfrissített ŠKODA OCTAVIA RS Limousine és Kombi kivitelben áll rendelkezésre.



 

Dinamikus dizájn

 

Az új ŠKODA OCTAVIA RS megjelenése különösen sportos és érzelmekben gazdag módon juttatja kifejezésre a modellsorozat széles körûen továbbfejlesztett formavilágát. Elejének újszerû kialakítása a szélesebb hûtõráccsal – amely kristályhatású kiegészítõ fényszóróval bõvült – és az új tervezésû lökhárítóban kialakított, méhsejt-mintázatú rácsozattal ellátott, még szélesebb légbeömlõ nyílásokkal kifejezetten férfias és dinamikus hatást kelt. Az adaptív  fényszóró szabályozás (Adaptive Front-lighting System; AFS) mûködõ, négy teljes-LED fényszóró, valamint a lökhárítóba integrált, ugyancsak LED-technikájú ködfényszórók szintén az új orrkialakítás meghatározó elemei.

 

 

A hátsó részét erõteljes fekete diffúzorelem és a felette húzódó, széles vörös fényvisszaverõ sáv határozza meg, amelyek az átdolgozott ŠKODA OCTAVIA RS semmi mással össze nem téveszthetõ ismertetõjegyei. Mindezt az immár alapkivitelben LED-technikájú rendszámtábla-világítás és a márkára jellemzõ C-alakú világítási képpel kialakított hátsó lámpák teszik teljessé. További egyéni hátsó stílusjegy a Limousine csomagtérfedelén ívelõ légterelõ, illetve a Kombi tetõlégterelõje.

 

Az új ŠKODA OCTAVIA RS utasterét sportos fekete tónus uralja. Az integrált fejtámlákkal kiformált RS sportülések méretes oldalpárnáikkal határozott oldaltartást nyújtanak. Az Alcantara-elemekkel készült szövet üléskárpitok mellett már Alcantara kárpitozású sportülések is rendelkezésre állnak. A bõrbevonatú, multifunkciós sportkormány (a DSG sebességváltó esetében kormánykerék-kapcsolóbillentyûkkel) perforált bõr bevonatú karimával készül. A különleges hangulatú Ambiente-világítás az alapkivitel része. Az ajtó fogantyúk megvilágítást kaptak, a pedálok alumíniumfelülettel készülnek, a küszöblécek pedig RS-logót hordoznak magukban. A ŠKODA modelljeire  jellemzõ „Simply Clever” megoldások között említhetõ az utasülés alatt található esernyõ és a Kombi csomagterének kivehetõ LED-világítása.

 

 

 

Futómû, technika, motorok

 

A karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztõ sportfutómû és az elõd modellhez képest 30 milliméter szélesebb hátsó nyomtáv éppolyan jól érzékelhetõen hangsúlyozzák a ŠKODA OCTAVIA RS dinamikus karakterét, mint a vörösre fényezett féknyergek. Az alapkivitelben 17” peremátmérõjû kerekek szerepelnek, extrafelszerelésként pedig 18 és 19” kivitelek is rendelhetõk, kívánságra például 19” peremátmérõjû, ezüstszínû könnyûfém keréktárcsák is választhatók. A progresszív kormányzás, az opcióként hanggenerátorral (Performance Sound Generator) kiegészíthetõ menetprofil-választás (Performance Mode Select), valamint az elektronikus differenciálzár hatású funkció (XDS+) és az adaptív futómûszabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC) technikáival kiegészített elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) egyaránt hatékonyan hozzájárul a vezetés intenzív élvezetéhez a ŠKODA OCTAVIA RS volánja mögött. A DCC rendszerében a vezetõ három üzemmód – Comfort, Normal és Sport – között választhat.

 

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI új erõforrása 169 kilowattot (230 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig az 1500 és 4600 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 350 newtonméter. Az elsõkerékhajtású sportmodell álló helyzetbõl mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 250 kilométer/óra. Kombinált üzemanyag-fogyasztása 6,5 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 149 g/km; minden érték: Limousine manuális sebességváltóval). Alapkivitelében a ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, opcióként pedig a hatfokozatú DSG váltómû is rendelkezésre áll.

 

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI orrában korszerû dízelmotor produkál 135 kW (184 LE) teljesítményt és 1750-es percenkénti fordulatszámtól 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot. A 0-100 km/h gyorsulás itt 7,9 másodpercet igényel a csúcssebesség pedig 232 kilométer/óra. A dízelváltozat kombinált üzemanyag-fogyasztása 4,5 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 119 g/km; minden érték: Limousine manuális sebességváltóval). A ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI igény szerint elsõkerékhajtással (manuális vagy hatfokozatú DSG sebességváltóval) vagy összkerékhajtással és hatfokozatú DSG váltómûvel rendelhetõ.

 

 

 

Infotainment és ŠKODA Connect

 

Mint a modellsorozat minden tagja, az új ŠKODA OCTAVIA RS szintén a legújabb generációs infotainment-rendszerek kínálatával szolgál. A kapacitív érintõképernyõk üveghatású felülettel készülnek (kivéve a szériafelszereltség Swing hangrendszere). A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer képviseli, 9,2” képátlójú monitorral, WLAN-hotspottal és extrafelszerelésként LTE-modullal.

 

 

Vezetõi segédrendszerek

 

Mércéül szolgálhat az alsó-középkategóriában a ŠKODA OCTAVIA RS vezetõi segédrendszereinek széles palettája. Az újdonságok között említhetõ az utánfutóval végzett manõverezést segítõ vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó jármûvekre figyelmeztetõ  holttérfigyelõ rendszer  (Blind Spot Detect), valamint a parkolóhelyrõl kiálláskor az oldalról és hátulról érkezõ jármûvekre felügyelõ  kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert). Az utasvédelmi asszisztensrendszer (Crew Protect Assist) balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetõt, illetve elõfeszíti a vezetõ és az elsõ utas biztonsági övét, emellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és az elõrelátó gyalogosvédelemmel (Predictive Pedestrian Protection) kiegészített Front Assist technikájával is együttmûködik. A fejlett rendszerek kínálatát a parkolási asszisztens (Park Assist) bõvíti tovább.

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere