Cikkek - (2016.11.27)
Ötven mérnök és negyven gépkocsi áll készen arra, hogy egy 25.000 kilométeres, 80 tesztet magában foglaló speciális felmérést végezzen Dél-Spanyolország sivatagi régiójában, ahol árnyékban nem ritka a 45 fokos nappali hõmérséklet sem.
Ez egy szélsõséges idõjárási viszonyok közötti nyári tesztelés, ami a világon az egyik legkomolyabb teljesítményt követelõ vizsga az autók számára. Egy igazi három hetes "újonc kiképzõtábor", amely három hétig tart, és ahol a SEAT Atecá-n van a sor, hogy bemutassák: valójában milyen jellegû szélsõséges teszteknek vetik alá a gépkocsit.
Íme, néhány példa:
Lejtmenet teszt:
Ez a teszt lejtmenetben ellenõrzi a kipörgésgátlót, egészen a 35 %-os lejtõn is kipróbálva a gépkocsit. Egyúttal azt is megnézik, hogyan viselkedik a lejtmenet asszisztens, így ezen az etapon a fékpedál használata nélkül, a technika által ellenõrzötten lezajló lejtmenetet tesztelik, illetve az ABS rendszer automatikus bekapcsolását is ellenõrzik.
Vontatást ellenõrzõ teszt:
Amikor utánfutót vontatunk, nagyobb a kockázata annak, hogy a gépkocsi felett elveszítjük az ellenõrzést. Ez a teszt ellenõrzi a vontatás stabilizátor programot, ez a rendszer segíti a gépkocsit stabilan tartani akkor is, amikor utánfutót vontat.
Zajteszt:
Egy átlagos gépkocsi több, mint 3000 alkatrészbõl áll, így azt is tesztelik, hogy minden alkatrész tökéletes összhangban mûködik-e , és ne okozzon semmilyen, az utasokat zavaró zajt, bármilyen útfelületen vagy körülmények között halad is a gépkocsi.
Porbeáramlási teszt:
A felvezetõ autó a sivatagon áthajtva nagy porfelhõt hagy maga után, az ezt közvetlenül követõ autón tesztelik a légszûrõ élettartamát.
Murvás teszt:
A gépkocsikat 3000 kilométeren át vezetik speciális murvás, kavicsos úton annak érdekében, hogy a kavicsok felverõdése által keltett hatásokat elemezhessék az alvázon, a sárvédõkön, valamint az ütközõk külsõ és alsó részein. A teszt célja az, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy a gépkocsi minden alkatrésze betölti szerepét az autó teljes élettartamának során
A gépkocsikat a majdnem egy hónapos tesztek során elvégzett 80 ellenõrzéssel a hátuk mögött minden lehetséges konfigurációban kipróbálták, így semmit sem hagytak a véletlenre. A mérnökök és technikusok százai által az egész világon megejtett szélsõséges teszteknek köszönhetõen az autóvezetõk nyugodtan hátradõlhetnek és biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen útfelületen megbízhatóan vezethetik a gépkocsit.