Cikkek - (2016.10.19)
A prémium kompakt szegmens vadonatúj terepkupé-koncepciójának karosszéria-kialakítása és forradalmi vonalvezetése új irányzatot indít el a BMW X modellcsalád történetében, miközben az ikonikus jármű-sziluett a vállalatcsoport kupégyártási történelmének mérföldköveit is feleleveníti.
Forradalmi dizájn a lendületes vonalvezetés és a magabiztos kisugárzás látványos ötvözetében
A BMW Concept X2 tanulmányautó rendkívül látványos karosszéria-kialakítása egy modellbe sűríti a dizájn-innovációk egymásnak teljes mértékben ellentmondó megoldásait. „A BMW Concept X2 tanulmányautó a kupé-sziluettek lendületes dizájnnyelvezetét és áramvonalas arányait a BMW X modellcsalád robosztus felépítésével egyesíti. Egy sportos kiállású, felettébb merész koncepció, amely vadonatúj, lebilincselő dizájn-lehetőségeket nyit meg a BMW formatervezői előtt” – fogalmazott Karim Habib, a BMW dizájnrészlegének vezetője.
Jellegzetes arányaival a BMW Concept X2 tanulmányautó már ránézésre is egyértelművé teszi markáns kvalitásait: amíg a hatalmas keréktárcsák és a két részre osztott karosszéria-koncepció stílusjegyei a BMW X modellcsaládra jellemző sokoldalú funkcionalitást nyomatékosítják, addig a hosszú tengelytávolság, az elnyújtott tetővonal, a rövid túlnyúlások és a meredeken lejtő C-oszlopok kifinomult egysége a vadonatúj modell lendületes, áramvonalas karakterét kelti életre. A sötét védőburkolattal ellátott felületek és a Luminous Red ragyogó vörös metálfényezés egyedi összjátéka oldalnézetből még karcsúbb karosszéria benyomását kelti.
Egy összetett járműkarakter két oldala
Oldalnézetből a BMW Concept X2 tanulmányautó övvonal feletti részén a sportos stílusú dizájn-innovációk dominálnak, miközben a hosszanti tetővonal és a keskeny ablaksáv együttese látványosan elnyújtott optikai hatást kelt. Az oldalsó ablakok a hátsó rész felé haladva folyamatosan keskenyednek, amely a hátsó kerékjárati ívek feletti erőteljes vállrészt hivatott kihangsúlyozni. A tervezők az oldalsó ablaksávba integrálták a külső visszapillantó házak kétrészes, szálcsiszolt alumíniumból készült tartókonzoljait is, amely még tovább fokozza a tanulmányautó egyedi kisugárzását.
A stílusos alumínium elemek a hátrafelé keskenyedő ablaksáv elegáns kontrasztját keltik életre. A C-oszlopig nyúló ablaksáv a jellegzetes „Hofmeister kink” sziluettben ér véget, a C-oszlopot díszítő embléma pedig félreismerhetetlen stíluselemként hirdeti a BMW százéves modelltörténetének klasszikus kupé-dizájnjegyét. A lesötétített hátsó ablak felett egy nagyméretű légterelő szárny is helyet kapott, amely a C-oszlopok síkjából kiemelkedve a BMW Concept X2 tanulmányautó sportos kisugárzását nyomatékosítja.
A koncepció oldalának alsó fele a BMW X modellcsalád jellegzetes stílusjegyeit örökölte. Az erőteljes felületek, a hatalmas kerékjárati ívek és a karosszéria alján végigfutó védőburkolati elemek rendhagyó kontrasztot alkotnak a felsőbb rész dinamikus dizájn-innovációival. Az apróbb részletekben elmerülve precíz élekkel megrajzolt, egymással tökéletesen harmonizáló karosszéria-felületek tűnnek elő, amelyek egy dinamikus egységgé összeállva a koncepció sportos karakterét hangsúlyozzák.
Az éles vonalvezetés még inkább kiemeli a BMW X modellcsalád jellegzetességeként szinte teljesen lekerekített kerékjárati íveket, amelyekben hatalmas, 21 coll méretű könnyűfém keréktárcsák forognak. A kéttónusú garnitúra dupla küllőit úgy rajzolták meg a tervezők, hogy azok háromdimenziós térhatásukkal még tovább erősítsék a tanulmányautó lendületes vonalvezetése és robosztus kiállása közötti, részletekbe nyúló dizájn-ellentéteket. A széles futófelületű gumiabroncsok eközben már álló helyzetben is jelzik, hogy az önfeledt vezetés új dimenziója a kitaposott ösvényről letérve kezdődik, a küszöbtoldatok elé épített hatszögletű kilépők pedig a modell masszív kiállását hangsúlyozzák.