CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az Audi RS 3 Limousine
Cikkek - (2016.10.23)

A3 sorozata legdinamikusabb tagjaként új Audi RS 3 Limousine modelljét mutatja be az Audi a Párizsi Autószalonon. 400 lóerős, öthengeres motorjával, iránymutató gazdaságosságával és még karakteresebb megjelenésével a négykarikás márka első alsó-középkategóriájú limuzinja, amely az RS emblémát viseli.



 

Az új 2.5 TFSI aggregát teljesítménye 294 kW (400 LE), azaz 33 lóerővel erősebb elődjénél, ami világszinten is a legerősebb öthengeres konstrukcióvá avatja. 480 newtonméter maximális forgatónyomatéka az 1700 és 5850 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll, mindenkor brutális vonóerőt biztosítva. A kompakt RS modell így álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika, de kívánságra 280 kilométer/óráig is emelhető. A vezetés intenzív érzelmeket ébresztő élményét az öthengeres motor jellegzetes hanghatásai kísérik, amelyek a közvetlenül szomszédos, illetve egymástól távolabbi hengerek váltakozó gyújtása nyomán születnek és az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével változtathatók.

 

 

Könnyűfém forgattyúházával az öthengeres aggregát 26 kilogrammal könnyebb elődjénél. Kettős befecskendező-rendszerével a szívócsatornába, illetve közvetlenül az égésterekbe is juttatható a benzin, a kipufogóoldalon pedig az Audi valvelift system (AVS) változtatja a szelepek nyitását. Az eredmény intenzív teljesítmény mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztás.

 

 

Sportosság, trakció, biztonság

 

A 2.5 TFSI erőforrás teljesítményét a rendkívül gyors működésű, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltó továbbítja a quattro összkerékhajtás felé. Utóbbi elektrohidraulikus, lamellás tengelykapcsolója változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Elektronikus szabályozása a magas fokú stabilitást a vezetés intenzív élvezetével ötvözi. Minél sportosabban közlekedik a vezető, annál gyakrabban érkezik a nyomaték nagyobb része a hátsó kerekekre, ami különösen agilis menettulajdonságokban mutatkozik meg.

 

A quattro összkerékhajtás menedzsmentje már alapkivitelben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik, akárcsak a kormányberendezés, az S tronic sebességváltó, a motormenedzsment, illetve a kipufogórendszer speciális szelepei. A vezető a comfort, auto, dynamic és individual üzemmódok szerint változtathatja e komponensek működését. Ugyanez érvényes az adaptív csillapítás-szabályozással kiegészített RS plusz sportfutómű opcionális technikájára is.

 

Az összkerékhajtás munkáját az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) intelligens szoftver-alfunkciójaként működő kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás teszi teljessé. E technika a tempós kanyarok belső ívén gördülő, csökkenő terhelésű kerekek enyhe fékezési beavatkozásaival gondoskodik arról, hogy nagyobb oldalerőt vehessenek fel, lágyabb és stabilabb irányíthatósági tulajdonságokat eredményezve. Az RS-specifikus hangolású ESC az ellenőrzött drifthez sport-üzemmódot is kínál. A rendszer a kifejezetten sportos autózáshoz teljes egészében ki is kapcsolható.

 

Progresszív kormányzás, négykaros hátsó felfüggesztések, feszes hangolás és az alapmodellhez viszonyítva 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszéria – az RS 3 Limousine futóműve nagy erejű hajtásrendszere tökéletes partnere. Stabil egyenesfutásából az RS 3 Limousine közvetlenül és pontosan kormányozható a kanyarívekre, amelyeket precíz dinamikával abszolvál. Az első féktárcsák 370 milliméter átmérőjűek, amelyeken nyolcdugattyús nyergek nagyfelületű betétekkel gondoskodnak az optimális lassulásról. Igényes alternatívaként az Audi szénszál-erősítésű kerámia első féktárcsákat is kínál. Hátul 310 milliméter átmérőjű úszónyerges fékek dolgoznak. Az RS 3 Limousine alapkivitelében 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal és 235/35 méretű gumiabroncsokkal készül.

 

 

 

Egyéni RS-dizájn kívül és belül

 

Az alsó-középkategória új élsportolója már első pillantásra kifejezésre juttatja sportos karakterét. A Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós hatású, méhsejt-mintázatú rácsozata alsó részén „quattro” feliratot hordoz. Alatta az első légterelő perem (blade) az orr teljes szélességében, egészen a szélső légbeömlő nyílásokig húzódik, ahol a kerékjáratok hatékonyabb átáramoltatásáért felelős, kisméretű tölcséridomokat képez. A markáns rajzolatú nappali menetfénnyel szerelt, LED-technikájú fényszórók a szériafelszereltséget bővítik, opcióként pedig Matrix-LED fényszórók is rendelkezésre állnak.

 

Az A3 modellekhez képest az RS 3 Limousine 20 milliméterrel szélesebb első nyomtávval készül, ennek megfelelően első kerékjáratai is szélesebb kialakításúak. Hátul a nyomtáv 14 milliméterrel nagyobb az alapmodellénél.

 

A csomagtérfedélen rögzített hátsó légterelő javítja a légáramlások leválását. A fart függőleges bordákkal kiformált, hangsúlyos hátsó diffúzorbetét zárja le az RS-kipufogórendszer nagyméretű, ovális végcsöveivel. A külső színek palettáján a négykarikás márka exkluzív ajánlatai az RS-specifikus Nardo-szürke és Catalunya-vörös.

 

Az alapvetően sötét tónusok jellemezte utastér már alapkivitelben „RS 3” feliratot hordozó, megvilágított küszöblécekkel fogadja a vezetőt és utasait. A fekete Feinnappa bőrrel bevont, támlájukon RS logóval díszített sportülések a szériakivitelhez tartoznak, s opcióként integrált fejtámlával még határozottabban kiformált RS sportülések is rendelkezésre állnak, rombuszmintájú steppeléssel és színes perforálással. A bőrbevonatú RS sportkormány alul egyenesített karimával készül. A sportos és elegáns atmoszférát a műszerfal és az ajtókárpitok igényes dekorbetétjei teszik teljessé.

 

 

 

Intuitív kezelés, nagyfelbontású kijelzők

 

Egyszerű hierarchiáival és intelligens kontextusmenüivel az RS 3 Limousine kezelése intuitív és ergonomikus. Fő eleme a középkonzol központi nyomó-/forgatógombja, amelyet az MMI touch funkcióval kiegészített MMI plusz navigációs rendszer csúcs infotainment-technika esetében érintőfelület (touchpad) tesz teljessé. Segítségével a vezető egyszerűen görgethet (scroll), nagyíthat (zoom) és írhat a monitoron. Mindezt szabadszöveges kereső egészíti ki, amely már néhány betű megadását követően szolgál keresési eredményekkel. A hangvezérlés a mindennapos élőbeszédben használatos kérdésekkel és utasításokkal is használható.

 

Már alapkivitelben a műszerfalból elektromosan kiemelkedő, 7 col képátlójú monitor áll rendelkezésre. A körműszerek számlapjai feketék, mutatóik vörösek, a számok pedig fehér színűek. A vezetőinformációs rendszer középre helyezett kijelzőjéről a töltőnyomás, a kenőolaj-hőmérséklet és a köridő is leolvasható. Kívánságra a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit is rendelkezésre áll, amelynek 12,3 col átlójú kijelzőfelületén a vezető háromféle nézet közül választhat. Ezek egyike a speciális RS-képernyő, amelyet a fordulatszámmérő ural, jobbra és balra tőle pedig további adatok jeleníthetők meg, egyebek mellett a pillanatnyi forgatónyomatékról, a gumiabroncsok légnyomásáról és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett, éppen ható erőkről. Az S tronic sebességváltó manuális üzemmódjában a kapcsolásjelző színes skálája hívja fel a pilóta figyelmét az egyes fokozatok fordulatszámhatárának elérésére és a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vagy a sebességváltókarral egyaránt végrehajtható váltásra.

 

 

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere