CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
A ©KODA Octavia 20 éve
Cikkek - (2016.05.27)

20 éve debütált az autós világ egyik legsikeresebb modellsorozata: a ŠKODA AUTO 1996-ban mutatta be az Octavia szedánt a nemzetközi média képviselőinek. Az ezt követő két évtizedben a ŠKODA Octavia világsikerré vált, és máig a nagy hagyományú cseh autógyár legkeresettebb szériája.



 

Nagyjából egy évvel azután, hogy a cseh márka csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz, 1992-ben megindult a ŠKODA Octavia új modellszériájának fejlesztése. Ez a csoport számára akkoriban tervezett vadonatúj platformra épült, amit az új Octavia koncepciójának kidolgozásával párhuzamosan fejlesztettek. Míg a mérnökök CAD (Computer Aided Design) technológiával a merev platformon dolgoztak, a ŠKODA Mladá Boleslav-i fejlesztőközpontjában Dirk van Braeckel vezetésével egy hasonlóan időtálló, összetéveszthetetlen formájú karosszériát alkottak meg.

 

 

A fejlesztőmérnökök nagy figyelmet fordítottak az aktív és passzív biztonságra. Az első légzsákokon túl a márka először kínált akkor még újdonságnak számító oldallégzsákokat is. Az új kompakt autó nagy, felnyíló hátsó ajtaja kiváló hozzáférést biztosított az 528 literes csomagtérhez, amit a hátsó ülések lehajtásával nem kevesebb, mint 1 328 literesre lehetett bővíteni.

 

1996-ban, amikor a modell először jelent meg a piacon, a vásárlók kétféle négyhengeres benzinmotor és egy turbódízel hajtáslánc közül választhattak. A belépő szintű 1.6-os MPI (hengerenkénti befecskendezéses) motor teljesítménye 55 kW (75 LE) volt, az eggyel nagyobb, 1.8 20 V (húsz szelepes) változat pedig 92 kW-ot (125 LE) adott le. A modern 1.9 TDI közvetlen befecskendezéses turbódízel motor 66 kW (90 LE) teljesítményű volt, átlagfogyasztása 5,1 literre adódott 100 kilométerenként. A ŠKODA a későbbiekben a különösen gazdaságos, 50 kW-os (68 LE) 1.9 SDI motorral és a 110 kW-os (150 LE) 1.8 20V turbós motorral szélesítette a motorkínálatát.

 

 

Az első Octavia Combi 1998 márciusában, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét, és májusban már átvehették az első ügyfelek. Ez a karosszéria-változat hamarosan bestseller lett, különösen Európában. 1999-ben az Octavia Combi összkerékhajtásos változata debütált.

 

Az Octavia / Octavia Combi típuselnevezés arra a sikeres modellre utal vissza, amiből a ŠKODA 1959 és 1964 között 364 000 darabot gyártott Mladá Boleslav-ban és Kvasiny-ben. A latin „octavia” szó jelentése „a nyolcadik” – utalva a „modern korszak” nyolcadik ŠKODA automobiljára, ami a technológia 1933-as bevezetését követően már független felfüggesztéssel készült.

 

Az új Octavia széria számára a ŠKODA új gyártósort épített, amelynek 37 500 négyzetméteres csarnoka a Mladá Boleslav-i üzemben helyezkedik el. Ezt követte egy új festőüzem, amelynek kapacitása 1 800 jármű naponta. Az új gyártósor 1996. április 3-án kezdte meg működését. A központi üzem termelőkapacitása évi 90 ezerről 350 ezer darabra növekedett, amivel a ŠKODA lett a legnagyobb iparvállalat a Cseh Köztársaságban.

 

 

Az első széria utolsó darabja végül a Vrchlabí-i szerelőszalagról gördült le 2010 novemberében. 1996-tól 2010-ig a ŠKODA összesen 970 000 szedánt és több mint 470 000 kombit szállított le a fogyasztóknak világszerte.

 

A második generációs Octavia töretlenül folytatta elődje sikerét. A ŠKODA összesen 1,6 millió szedánt és 900 000 kombit adott el 2004 és 2013 között. Az újabb technológiai fejlesztések – mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok és a kettős kapcsolású sebességváltók (DSG) – az Octavia II-ben jelentek meg először.

 

A harmadik generációs Octavia, a ŠKODA egyik kiemelkedő fontosságú gyártmánya, 2012 novemberétől gördül le a szerelőszalagokról. 2016 márciusának végén elkészült e modellgeneráció egymilliomodik tagja is a ŠKODA központi gyáregységében, Mladá Boleslavban.

 

A hagyományos cseh márka összesen ötmillió Octaviát állított elő a ŠKODA Octavia 1996-os bemutatkozása óta. A Mladá Boleslav-i gyár mellett Kínában, Indiában, Oroszországban és Kazahsztánban is gyártanak ŠKODA Octaviát.

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere