Drift - (2016.04.27)
Év elején szomorúan hallottuk a hírt, hogy Kerényi Ádám idei szezonban való indulása bizonytalanná vált. Rossz volt ezt olvasni, hiszen nem csak kis hazánkban, hanem Európában is megmutatta, hogy a magyar drifterekkel számolni kell. Nemrég azonban boldogan jelentette be, hogy nincs mitől tartani: elkészült az új autó, amiről pár fontos információt elárult nekünk…
CAG: Sokáig úgy tűnt, hogy az idei szezont ki kell hagynod. Mi volt ennek az oka?
Kerényi Ádám: Tavaly nagyon sok technikai gonddal küzdöttünk és a műszaki előírások változásaira is lehetett már számítani. A régi autót már nem lehetett volna ebben a formában tovább használni, így szükségessé vált egy új autó, ennek a költségvetése viszont sehogy nem állt össze tavaly év végéig.
CAG: Minek/kinek köszönhető, hogy sikerült egy új, komoly versenyautót építened?
Kerényi Ádám: Igazság szerint a támogatóim sem vették komolyan, hogy abbahagyjuk a versenyzést, mert eddig is mindig leküzdöttük a gondokat. Végül januárban eszméltek rá, hogy 2016-ban valóban nem tudunk rajthoz állni, így újabb tárgyalásokba kezdtünk, aminek az az eredménye, ha nehézségek árán is, de ráhúzunk még legalább egy évet.
CAG: A régi autód már teljesen zsákutca volt? Mi volt a fő probléma? Motor, kasztni...?
Kerényi Ádám: Egyáltalán nem volt zsákutca, sőt nagyon is jól ki volt találva. A drift is halad a FIA felé, így egyre kevesebb módosítás engedélyezett. Az új autó sokkal kevésbé extrém, sokkal kevesebb átalakítás engedélyezett már.
CAG: Mesélj az új autódról!
Kerényi Ádám: Az új autó a mostani divat szerinti sablon alapján készült, E46 kupé, 2JZ Toyota motor. A turbó mellett van benne nitró is, de azt még nem tudtam driften próbálni. Az autó így 710 LE és 896 Nm, 1250 kg mellett. Az idő rövidsége és a szabályok szigorítása miatt sok alkatrészt készen vettem bele, így hamar össze is állt.
CAG: Az új autód meddig tudja majd tartani a versenyt a folyamatosan fejlődő európai (sőt magyar) mezőnnyel?
Kerényi Ádám: Sajnos nem sokat tudtam még vele menni, mert gyerekbetegségekkel küzdünk, de amit eddig tapasztaltam az alapján nagyon versenyképes. Erős a motorja, jól mozog a pályán és meglepően nagy tapadást tudtunk elérni hátul.
CAG: Mik az idei tervek, célok?
Kerényi Ádám: Most még azon dolgozunk, hogy hibátlan legyen az autó. Reméljük összeáll időben és végig tudunk menni a KoE összes futamán.
Mi drukkolunk Ádámnak és egy-két máriapócsi teszten készült fotóval kedveskedünk neki és természetesen nektek is…
írta: RiKA – CarsAndGirls.hu (2016)