CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Interjú ifj. Zángó Zoltánnal
Interjúk - (2015.03.03)

Egy autó, egy csapat, két pilóta, egy család, két esély, egy cél – ők a két Zángó Zoltán :) 

 

Ifjabb Zoltánról egy dolgot tudtam, de abban biztos voltam/vagyok: nagyon-nagyon tehetséges pilóta ő. Itt volt hát az idő, hogy kifaggassam terveiről és az idei célokról...



 

CAG: A tél mindig a felkészülés ideje. Mesélj, mit alakítottatok az autón?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Igen, ez az általános felfogás, hogy télen vannak a fejlesztések az autósportban, ami igaz is mert, ilyenkor van rá a legtöbb idő, hiszen már vége a szezonnak. Mi csak a komolyabb újításokat szoktuk erre az időszakra hagyni, a kisebb ötleteinket akár a szezon közepén, két verseny között is végrehajtjuk. Családon belül az a legelfogadottabb álláspont, hogy a súly-lóerő aránnyal lehet a legtöbbet javulni, így arra az elhatározásra jutottunk, hogy télen az eddigi üvegszálas elemek, és könnyítések után megpróbáljuk még könnyebbé tenni az autót, és amit lehet, azt kikönnyítjük (ajtók, üvegek cseréje). A szezon végén egy hiba miatt rászorultunk egy új váltó beszerelésére, amit egy, az előzőnél jóval erősebb darabbal oldottunk meg.

 

 

CAG: Nem csak az autónak, hanem a versenyzőnek is készen kell állnia. Van valami speciális tréning, amivel készülsz?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Nem vagyok egy izgulós típus, minden versenyhez úgy állok hozzá, hogy megpróbálom a legjobb formámat hozni minden helyzetben. Van, amikor ez összejön és van, amikor nem. Általában a versenyhétvégéken próbálom kizárni a külvilágot és megszűntetni mindenféle kapcsolatot vele, hogy semmi ne vonja el a figyelmem az éppen aktuális kvalifikációról/csatáról. Különösebb tréningeket nem szoktam alkalmazni, de minden verseny előtt beülök az autóba, meghallgatom a kedvenc nyugis számom egy párszor és közben végigjárom fejben a pályát. 

 

 

CAG: Szerinted mi a fontosabb a jó eredményhez: megbízható technika vagy sok edzés?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Is-is. Szerintem nem lehet kijelenteni, hogy aki sokat edz az jó eredményt fog elérni egy megbízható technika hiányában és ugyanez fordítva. Hiába ül valaki egy megbízható autóban, ha nem tudja kezelni azt. Bár a mi esetünkben sokkal fontosabb a megbízható versenyautó, mert mi ketten használjuk, és ha bármi történik vele az én versenyem alatt, akkor édesapa versenyének is búcsút inthetünk.

 

 

CAG: Mi a fontosabb egy drift autóban: egy jó futómű vagy egy jó motor? Vagy esetleg más?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Erre is csak azt tudnám mondani, hogy is-is. Az egyik nem működik jól a másik nélkül. Egy versenyautónak egy erős megbízható egységet kell alkotnia.

 

 

CAG: Mennyire vagy elégedett a múlt évi eredményeddel?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Mindent összevetve elégedett vagyok, de nem 100%-osan. Egy igen jól sikerült évet zártunk a csapattal és egyénileg is, az előző szezonhoz képest nem rontottam, de sajnos nem is sikerült javítani. Elégedett vagyok az összetett második helyemmel, mert két versenyszezon után kétszer összetett másodiknak lenni a kategóriámban jó eredménynek számít és őszintén megmondom, hogy erre két éve gondolni se mertem volna. Tavaly nagyon meg szerettem volna nyerni a bajnokságot és ezt mindig hangoztattam is, hogy ez a cél, de voltak hibáim, amiken javítanom kell, és persze ott voltak az ellenfelek, akik sokat fejlődtek és folyamatosan egyre jobbak lesznek. 

 

 

CAG: Jövőre tervezed, hogy nemzetközi versenyen indulj?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Egyenlőre ezen még nem gondolkoztam, és abban biztos vagyok, hogy külföldre nem tudunk elmenni versenyekre, ezt nem engedi meg a költségvetés, de az itthon megrendezésre kerülő nemzetközi futamok valamelyikén lehet én is rajthoz állok StreetLegal kategóriában. Mindenesetre jövőre az elsődleges cél, hogy a SemiPro kategóriát meg szeretném nyerni, és jó csatákat vívni. Ezekhez már csak én kellek, mert az autó jó, és a csapat is kiválóan végzi a munkáját!

 

 

 

CAG: Melyik volt a legemlékezetesebb verseny eddig életedben és miért volt az?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Minden versenyre úgy emlékszem mintha tegnap lett volna, de a legemlékezetesebb még is a 2014-es Végső Összecsapás volt. Ide úgy érkeztünk, hogy a második helyen álltam és ha minden jól alakul akkor még bajnok is lehetek, de ha nem akkor még visszacsúszhatok akár a 4. helyre is.  Nagyon bizonyítani akartam magamnak is és mindenki másnak, hogy a két évközben elrontott verseny után meg tudom csinálni azt, amit szeretnék. A kezdeti lendületem akkor kopott meg egy kicsit, amikor a háromból három nyert kvalifikációm után itt csak egy második helyet sikerült összehoznom és mérges is voltam magamra, hogy elengedtem azt a fontos plusz két pontot. Másnap már minden kezdett szépen alakulni és eljutottam a döntőig, ahol Vígh Csabi volt az ellenfél. Igen itt már kiderült, hogy bajnok semmi esetre sem leszek, de rontani sem ronthatok, mert Csabi már bajnokként érkezett a rajtba. Igen izgatott voltam a döntő csata miatt, mert egész évben mindenhonnan azt hallottuk, hogy mi még sosem küzdöttünk meg egymással és mindenki kíváncsi volt arra, hogy mit produkálunk egymás ellen. Én személy szerint nagyon vártam ezt a pillanatot és kifejezetten örültem is neki, hogy az év utolsó versenyének döntőjében jött el ez a pillanat. Sajnos innentől számomra nem olyan szép a történet. Egy generátorhiba miatt a visszahívást követően leállt a rajtban az autó, amit nagy nehezen újraélesztettünk, de az öröm nem tartott sokáig, mert a kör vége előtt a pályán is leállt és ezzel vége volt a versenyemnek, így csak félig teljesült a várva várt közdelem kettőnk közt, de jövőre remélem lesz még alkalom rá, hogy eldöntsük ténylegesen a pályán, hogy ki a jobb. Egyelőre úgy tűnik, hogy Ő, de ezt nem szeretném ennyiben hagyni.

 

 

 

CAG: Egy gyorsasági versenyző egyik legfontosabb tulajdonsága a precizitás, egy rallisé tallán az improvizációs készség. Mi a legfontosabb tulajdonsága egy drifternek?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Egy drifternek  tudnia kell improvizálni, precíznek és nem utolsó sorban bevállalósnak kell lennie.

 

 

CAG: Mi álmaid utcai autója?

 

Ifj. Zángó Zoltán: Soha nem vágytam Ferrarira és hasonló kategóriás luxusautókra. Konkrétan álomautóm nincs, a lényeg hogy BMW legyen és lehetőleg M-es és a V motor se hátrány. Mindent összevetve egy E92 M3-mal nagyon kibékülnék a mindennapokban.

 

 

 

írta: RiKA CarsAndGirls.hu (2015)

 

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere