Cikkek - (2013.12.09)
E cikksorozat megjelent két részének köszönhetõen már mindannyian tudhatjátok, hogy a BMW logó nem egy propeller, valamint azt is, hogy a Volvo nyíllal átszúrt kör jele nem csak a vas szimbóluma, hanem Marsé, a háború istenéé és a férfié is. De vajon honnan jött a Toyota logo és mit jelent?
Talán sokan nem tudjátok, de a híres Toyota gyár és cég nem ezen a néven, hanem a tulajdonos, Tojoda nevén indult el világkörüli hódító útjára. Tojoda Kícsiró azonban hamar megváltoztatta a cég nevét. Egyrészt nem akarta, hogy keveredjenek céges ügyei a magánéletével, másrészt úgy gondolta, hogy az új nevet könnyebben kiejtik a japán kiejtéshez nem szokott külföldiek is. Volt még egy ok, ami a Toyota szó mellett szólt, melynek több köze van a misztikumhoz: a Toyota nevet épp nyolc katakanával lehet leírni és köztudottan a nyolc a japánok szerencseszáma.
Tojoda Toyota
Az eredeti Tojoda név már csak a cég felirataiban, valamint a kínai piacokon (nem, nem a józsefvárosira gondoltam) jelenik meg, ahol még kínai-japán kandzsi írásjegyeket használnak az autómárka nevének használatakor.
Ott rejlik a jelben a név
A mindannyiunk által jól ismert, három oválisból álló logo jelentése igen fennkölt. A középen megjelenõ két ovális jelképezi a kölcsönös bizalmat az ügyfelek és a Toyota cég között. Ez a két ovális egyben kiadja a márka kezdõbetûjét, a "T"-t. A T-betût körülölelõ tér pedig a tervezõk szerint nem mást szimbolizál, mint a Toyota globális terjeszkedését mind a külföldi piacokon, mind a technológia terén...
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2013)
____________________________________________________________________
Kapcsolódó anyagok:
Márkajelek története I. - A BMW logo
Márkajelek története II. - A Volvo logo