CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Finomhangolás: megújult az RS 5 Coupé és RS 5 Sportback
Cikkek - (2020.01.28)

Az Audi tovább finomította RS 5 és RS 5 Sportback modelljének részleteit. Az új elemek még progresszívebb külső megjelenést kölcsönöznek a modelleknek. A biturbó V6 erőforrás 331 kW (450 LE) teljesítményével és 600 Nm nyomatékával továbbra is lélegzetelállító vezetési élményt kínál.



 

Forgatás helyett érintés: az új kezelési koncepció


A két RS 5 modell új kezelési koncepciójának középpontjában a 10,1 col átmérőjű MMI touch kijelző áll. A nagyméretű, szabadonálló, akusztikus visszajelzéssel működő kijelző kissé a vezető felé fordítva kapott helyet. Amennyiben az infotainment kínálat csúcsát képvsielő MMI navigation plus navigációs rendszer mellett dönt az ügyfél, egy kifejezetten RS specifikus kijelző tájékoztatja a vezetőt a hajtás hőmérsékletével, a hosszanti és keresztirányú gyorsulással, a quattro sport differenciálművel, a guminyomással és az abroncsok hőmérsékletével kapcsolatos információkról.

Az opcionálisan választható Audi virtual cockpit plus (12,3 col átmérőjű kijelzővel) révén a vezető számos képernyő közül választhat. Ezek között szerepel az RS specifikus teljesítmény képernyő, amely a fordulatszám skálát olyan módon vetíti ki, hogy azon szerepeljen a váltást jelző fény is. Amikor a vezető a kormánykeréken az „RS MODE” gomb megnyomásával kiválasztja a két új, egyedi RS mód egyikét, az RS specifikus teljesítmény képernyő jelenik meg és – többek között – megmutatja a maximális g-gyorsulási értékeket. Az opcionálisan elérhető head-up kijelző szintén exkluzív RS specifikus grafikával készül.

 



Vonóerő, dinamika és stabilitás: a hajtásrendszer


Azonnali vonóerő és kiemelkedő teljesítmény hatékonyan: az RS 5 modellek szíve, a hathengeres biturbó 2.9 TFSI aggregát (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,2 – 9,1 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 209 -208 (kombinált)) továbbra is 331 kW (450 LE) teljesítményt garantál, elképesztő, 600 Nm nyomatéka pedig már 1 900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Mindkét RS 5 modell álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, végsebességük pedig kívánságra elérheti akár a 280 km/órát is.

Egy igen fürgén dolgozó nyolcfokozatú tiptronic váltó továbbítja a motor erejét az állandó összkerékhajtás felé. A vezető pedig az új, nagyobb méretű alumínium váltófülekkel irányíthatja az egyes váltásokat. A quattro hajtásrendszer mindkét RS modell számára garantálja a szükséges extra vonóerőt, dinamikát és stabilitást, az időjárási körülményektől függetlenül. Az opcionális sport differenciálművel az autók kezelhetősége még sportosabbá válik. Ez a hátsó tengelyen kapott helyet és feladata a nyomaték aktív elosztása az egyes kerekek között.
 


Maximális pontosság: a futómű


Mindkét RS 5 modell a szériafelszereltség részeként egy feszes hangolású RS sport futóművel szerelve érkezik. A Dynamic Ride Control (DRC) bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat kiegyenlítő, hidraulikus stabilizátorával szerelt RS sportfutómű plusz az opcionálisan választható tételek között szerepel. A rendszer acél rugókat és háromfokozatú, állítható lengéscsillapítókat használ, amelyek összekötéséhez egy központi szelepet és átlósan futó olajvezetékeket használ. Nagyobb sebességgel történő kanyarodáskor a szelepek szabályozzák az olaj áramlását a kanyar külső ívén futó első kerék lengéscsillapítójába. Megerősítik a támogatást és csökkentik a bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat, ezzel is javítva a jármű kezelhetőségét.

A már ismert comfort, auto és dynamic profilok mellett az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer (az alapfelszereltség része) két további új üzemmódot is biztosít az RS1 és RS2 felkínálásával. Amint a vezető egyéni igényeinek megfelelően beállítja és eltárolja a két új profilt, azok az MMI touch response ismételt működtetése nélkül, közvetlenül a kormánykerékről, az „RS MODE” gomb megnyomásával előhívhatók lesznek. A rendszer olyan fontos műszaki beállításokhoz is hozzáfér, mint a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a lengéscsillapítás, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus kormányzás, a sport-differenciálmű és a motorhang.

A megújult RS 5 modellek alapkivitelben 19 col peremátmérőjű keréktárcsákkal készülnek. Az új, 20 col peremátmérőjű kerekek kívánságra három kivitelben érhetők el, csillogó fekete és matt bronz festéssel. Az alapfelszereltséghez tartozó fékrendszernél az acéltárcsás fékekhez fekete vagy vörös színű féknyergek készülnek. Alternatívaként az Audi kínálatában szerepel szénszálas kerámia féktárcsa az első tengelyen, ebben az esetben a féknyergek színe szürke, vörös vagy kék lehet.


 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere