CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Patyi Izabella
Galéria - Patyi Izabella

Kiemelt Videó

16 éven felülieknek!! ...
38 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

SEAT Tarraco 4Drive a marokkói sivatagban
Cikkek - (2019.01.30)

A kihívással, amit Észak-Afrika dűnéi és hegyvidékei jelentenek, a legtöbb autónak soha nem kell megbirkóznia. A nehéz terep csak a leghatékonyabb járművek számára jelent legyőzhető terepet, ezért is választotta a SEAT tesztelni a marokkói sivatagot.



 

Életre tervezve
 

Az új Tarraco a SEAT szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és az Arona nagyobb testvére, a legfejlettebb technológiát, a dinamikus, agilis kezelhetőséget, a praktikumot és funkcionalitást ötvözve az elegáns és progresszív dizájnnal.

 

Az autó praktikus és dinamikus tulajdonságainak kulcsa a Volkswagen-csoport legújabb technológiája és az MQB-A hosszú tengelytávú padlólemez, ami a nagy SUV alapját képezi.

 

A modell adaptív futómű-szabályozása(DCC) tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos érzés és a komfort közt a hosszútávú utazások során a legkülönbözőbb útfelületeken. A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni, és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a beállítást.

 

A Tarraco utazási minőségét a hajtáslánc teljesítménye és hatékonysága biztosítja. A motorok közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel és start-stop technológiával rendelkeznek, és 150 és 190 lóerő közötti teljesítményt biztosítanak.

 

Két benzines változat áll rendelkezésre: egy négy hengeres 1,5 literes TSI egység 150 lóerős teljesítménnyel ami egy hatfokozatú kézi sebességváltóval van összekapcsolva, elsőkerék hajtással, és egy 2,0 literes, 190 lóerős erőforrás, amely egy hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és 4Drive technológiás hajtáslánchoz kapcsolódik. Két dízel opció van, mindkettő 2,0 literes TDI, 150 és 190 lóerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat egyaránt rendelhető elsőkerék hajtásos verzióban hatfokozatú kéziváltóval vagy hétfokozatú DSG-hez csatlakoztatható 4Drive rendszerrel. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag 4Drive / hétfokozatú DSG sebességváltó konfigurációban érhető el.

 

 

A 4Drive összkerékhajtás


A Tarraco a világ egyik legbiztonságosabb, leghatékonyabb és legfejlettebb hajtóműrendszerével rendelkezik: 4Drive. A legújabb generációs többlemezes erőátviteli rendszer hidraulikus működést és elektronikus vezérlést használ az erő  kerekhez szabályozott módon való továbbításához, ezzel is maximalizálva a tapadást.

 

A hátsó tengelyen lévő rendszer a kardántengely végén helyezkedik el, a hátsó differenciálmű előtt. Ez két előnyt jelent: az első a jobb súlyeloszlás; a második a tehetetlenség és a rendszer reakcióidejének csökkenése, mert a kardántengely mindig a motorhoz van csatlakoztatva.

 

A többlemezes nedves tengelykapcsoló párban, egymás előtt elhelyezett fém súrlódó gyűrűket tartalmaz. Az egyes párok egyik gyűrűje a sebességváltó felőli kardántengelyhez tartósan rögzül, a másik gyűrű a hajtótengellyel a hátsó tengely differenciálműjéhez csatlakozik. A hidraulikus működtető dugattyú a kívánt olajnyomás eléréséhez az elektronikus vezérlőrendszer által jelzett paraméterektől függően összenyomja a többlemezes egységet.

 

A két tengelyt tartó rugalmas elemek elmozdulásából keletkező kis hosszúságváltozások kiegyenlítésére a hajtótengely mindkét végén rugalmas csatlakozást alkalmaznak és egy csúszó hüvelyt a közepén.

 

Mivel szükség van egy nyomástárolóra, a rendszer könnyű, viszont az ebből adódó jobb reakcióidő jelentős aktív biztonsági és dinamikus előnyökkel jár.

 

 

A SEAT igény szerinti 4Drive technológiája is javítja a hatékonyságot. A Tarraco ugyanúgy működik, mint bármely más elsőkerék hajtásos jármű normál vezetési körülmények között, lehetővé téve, hogy a hátsó tengelyre erőt közvetítő hajtótengely  szabadon forogjon, csökkentve az ellenállást. Amennyiben a körülmények nehezebbé válnak, az első kerekek megcsúszását érzékelve a hátsó tengely azonnal bekapcsol, meghajtást biztosítva a hátsó kerekeknek. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy kiváló erőátvitelt biztosít, ha szükséges, de az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag kibocsátás bármilyen mértékű növekedését a legalacsonyabb szinten tartja.

 

Az intelligens 4Drive rendszer működésekor az egyes tengelyekre szállított meghajtási nyomatékot beállíthatja, egyenlő eloszlást biztosíthat az első és a hátsó tengelyek között (50% - 50%), de képes akár a teljes teljesítményt a hátsó tengelyre küldeni. Mindezek mellett a 4Drive lehetővé teszi a nyomaték eloszlás variációit az egyik vagy a másik oldali kerék között. A hagyományos elülső és hátsó differenciálművek elektronikus segédeszközt használnak; az EDS, egy egyszerű és könnyű megoldás, mely hatékony és biztonságos, így a keresztirányú nyomaték nem veszik el, mivel a rendszer a megcsúszó kereket az átellenes oldalhoz kapcsolja.

 

A 4Drive képes valós időben elemezni a tapadás mértékét, a jármű terhelését, sebességét, a kormánykerék helyzetét és a vezetési stílusát, hogy gyorsan és fokozatosan a kívánt kerékre vagy kerekekre szállítsa a nyomatékot, így szükség esetén mindig rendelkezésre áll a megfelelő vonóerő.

 

A SEAT Tarraco progresszív kormányzással is rendelkezik (széria Xcellence-felszereltségnél). A hagyományos kormányrendszerhez képest a progresszív kormányzás fokozatos kormányzási arányon alapul. A manőverezés vagy a parkolás során jelentős szögcsökkentés mellett a progresszív kormányzás sokkal dinamikusabb választ ad a kanyargós utakon.

Kapcsolódó galériák
SEAT Tarraco 4Drive

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere