CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Bemutatkozik az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio
Cikkek - (2018.01.23)

A háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio új nemzedéke hamisítatlan dizájn-megoldásokkal, vadonatúj hajtáslánc-innovációkkal, egyedi testreszabási lehetőségekkelérkezik meg a márkakereskedésekbe.



 

Fényes, mégsem vakít: Mátrix funkcióval dolgozó távolsági fényszóró az adaptív LED-technológia részeként


A jellegzetes, kör alakú első fényszórók átfogó módosításai még erőteljesebb karakterré emelik az új háromajtós MINI-t (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 102 – 139 gramm / km), az új ötajtós MINI-t (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 103 – 143 gramm / km) és az új MINI Cabrio-t (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 111 – 146 gramm / km). Az alapfelszereltségként kínált halogén izzók esetében a fényszórókat fekete panelek hangsúlyozzák, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető LED-technológia esetében pedig a teljes fényszóró új felosztásban dolgozik. Utóbbi esetben a tompított fényért és a távolsági fényért is a legkorszerűbb LED-technológia felel, amely minden korábbinál nagyobb fényerőt garantál. A LED-technológiás nappali menetfények és az első irányjelzők ezúttal is teljesen körbefogják az adott oldali fényszórót.


Az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként elérhető, adaptív LED-technológiás fényszóró mindezeken felül már az útviszonyok szerint képes állítani a megvilágítás erősségét. Városban autózva és korlátozott látási viszonyokat előidéző időjárási körülmények közepette ráadásul a technológia lehetővé teszi, hogy az első fényszórók mellett a halványabban világító kanyarfények is bekapcsoljanak, ezzel fokozva az úttest szélének hatékonyabb megvilágítását. Autóúton és autópályán eközben a minden korábbinál erősebb tompított fény gondoskodik az optimális megvilágításról.

Az adaptív LED-technológiás fényszóró leginnovatívabb újítása a távolsági fény automatikus fényvezérlő funkciója. A távolsági fény felkapcsolásával a Mátrix funkció jelentős mértékben megnövelt látótávolságot biztosít, miközben gondosan ügyel arra, hogy se a szemből érkező, se pedig az utolért autósokat ne vakítsa el. A távolsági fényszóró ennek érdekében négy, vízszintesen elrendezett egységre osztva világít, 70 km/órás sebesség fölött pedig a technológia ezeket egymástól függetlenül aktiválja vagy deaktiválja. A távolsági fény megvilágítási tartománya a többi közlekedőtől függ: amint a MINI első kamerája szemből érkező vagy hamarosan utolérhető autóst észlel, a Mátrix funkció az elvakítás elkerülése érdekében automatikusan kitakarja a távolsági fényből a többi közlekedő dinamikusan mozgó tartományát, és ide csak tompított fényt vetít. A távolsági fény kitakaratlan megvilágítási tartománya eközben továbbra is aktív.
 

 

Három új karosszéria-fényezés és a Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag premierje

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio karosszéria-fényezési palettájára három új szín kerül fel: az Emerald Grey szürkés-smaragd metál, a Starlight Blue kékmetál és a Solaris Orange narancssárga metál árnyalat.

Sőt mi több, a karosszériára megrendelhető extrafelszereltségi opciók listája egy újabb tétellel gazdagodik: a Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag a krómozott megoldás alternatívájaként magasfényű fekete keretekbe foglalja az első fényszórókat, a hátsó lámpákat és a hűtőrácsot.

Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető könnyűfém keréktárcsák portfóliója ugyancsak tovább bővül. A kéttónusú, rulett küllő-dizájnú (Roulette Spoke) és a szintén kéttónusú, propeller küllő-dizájnú (Propeller Spoke), 17” méretű felnik az új MINI mindhárom karosszéria-változatához elérhetővé válnak. A kéttónusú, sínpár küllő-dizájnú (Rail Spoke), 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra ugyancsak újdonságként érkezik meg a palettára.



Felfokozott vezetési élmény, kimagasló hatékonyság és alacsonyabb saját tömeg

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio motorházteteje alá választható erőforrások részletekbe menően korszerűsített technológiája minden korábbinál intenzívebb vezetési élményt garantál a brit prémiumgyártó ügyfeleinek. A finomhangolt motorok emellett megegyező üzemelési körülmények közepette elődeiknél mintegy 5 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el és károsanyag-kibocsátásuk is hozzávetőlegesen 5 százalékkal alacsonyabb, és mint ilyen, már a jövőbeni, egyre szigorodó emissziós szabványoknak is maradéktalanul megfelelnek. Az átfogó fejlesztések ezen felül a motorblokkra, a MINI TwinPower Turbo technológiára, a motorvezérlő elektronikára, a kenési- és levegő-ellátó rendszerre, a hűtőkörökre, illetve a kipufogórendszerre is kiterjedtek. Sőt mi több, a mérnökök az erőforrás saját tömegét is csökkentették, a BMW i modellek számára kifejlesztett szénszál-erősítésű műanyag (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) alkalmazásával pedig még a motorburkolat is könnyebb lett elődjénél.

 



A benzinmotorok üzemanyag-ellátásáért felelős közvetlen befecskendező rendszer maximális nyomását 200-ról 350 barra emelték, a turbófeltöltők turbinái pedig extrém hőálló anyagból készülnek. A dízelüzemű erőforrások Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszere eközben minden korábbinál precízebb üzemanyag-ellátást garantál. A MINI Cooper D modell orrában dolgozó háromhengeres dízelmotor maximális befecskendezési nyomását ezért 2 200 barra, a MINI Cooper SD négyhengeres dízelmotorja esetében pedig 2 500 barra növelték. Az erősebb dízelmotor ráadásul mostantól kétlépcsős turbófeltöltési technológiával dolgozik.
 

 

Hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó és nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Az alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként a MINI Cooper, a MINI Cooper S és a MINI Cooper D modellek mostantól a brit prémiumgyártó vadonatúj, hétfokozatú, duplakuplungos automataváltójával is felszerelhetők. A két tengelykapcsolóval dolgozó technológiát rendkívül gyors sebességváltás jellemzi, amely anélkül gyorsítja fel az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio egyes modellváltozatait, hogy egy pillanatra is megszakítaná az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték leadását. A brit prémiumgyártó ügyfele a duplakuplungos automataváltót egy vadonatúj fejlesztésű, elektronikus előválasztó karral vezérelheti. A MINI Cooper S modellhez a hétfokozatú Steptronic sport automataváltó is elérhető, amely kormány mögötti váltófülekkel teszi még intenzívebbé a duplakuplungos szerkezettel is kivitelezhető manuális sebességváltást.

A MINI Cooper SD modell már az alapfelszereltség részeként megkapja a brit prémiumgyártó nyolcfokozatú Steptronic automataváltóját, amely a kisautó-szegmens páratlan innovációjaként kivételes sportossággal, harmonikusan továbbítja az első tengely felé a legerősebb dízelmotor teljesítményét és forgatónyomatékát. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó ugyancsak az új fejlesztésű, elektronikus előválasztó karral vezérelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a modellhez a kormány mögötti váltófülek is megrendelhetők.

Az új háromajtós MINI-hez, az új ötajtós MINI-hez és az új MINI Cabrio-hoz elérhető Steptronic automataváltók a hajtáslánc MID és GREEN vezetési üzemmódokban elérhető vitorlázó funkciójával, illetve az erőforrás legkorszerűbb Start / Stop opciójával is kiválóan együttműködnek. Utóbbi összehangolt működését a központi navigációs rendszer és a MINI első kamerája is segíti: amennyiben az adott modell mindegyik felszereltségi opcióval rendelkezik, a technológia idejekorán képes észlelni azon forgalmi szituációkat, amelyekkor jobb nem lekapcsolni az erőforrást. Ilyen például a kanyarodás vagy körforgalomba hajtás előtti rövid kivárás, vagy amikor torlódáshoz érkezve a sor láthatóan néhány másodpercen belül megindul.

Kapcsolódó galériák
3 és 5 ajtós MINI és az új Cabrio

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere